Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou als dat zo is breng dan maar wat rollen keukenpapier mee, want ook Citromobile wordt niet gehaald… Ze staat nog bij de spuiter en ik heb mijn hoop nu maar weer gevestigd op volgende week. Hij kwam er niet aan toe, blabla, ik begrijp dat soort excuses nooit, je neemt toch geen klus aan als je er geen tijd voor hebt…?! Nou ja, we wachten nog maar even… Ben ondertussen wel erg benieuwd naar foto’s, morgen even naar Citroville om wat spullen voor Citromobile op te halen dus wie weet wacht me daar dan opeens wel een leuke verrassing… (maar dat zal wel niet)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Edwin van Seggelen schreef:Tsjonge, het gaat steeds langer duren… Ik vond circa één week ook wel erg kort. Laat ze vooral de tijd nemen, dat komt de kwaliteit van het werk (en de kwijlfactor ) waarschijnlijk ten goede.
in 1 week moet het makkelijk te doen zijn mij cx was na 4 dagen al weer klaar
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou het scheelt alweer. Kwam gisteren op Citromobile Dibert tegen, hij heeft de CX weer terug. Rob was er al mee aan de slag gegaan en Dibert gaat er zelf maandag de hele dag mee bezig. Hij krijgt hem in één dag niet af, waarschijnlijk, maar ik schat dat ik komend weekend een erg groene CX terug heb. Ben erg benieuwd, volgens Dibert knalt ie je tegemoet, maar nu is ze ook nog volledig chroomloos, als alles weer op zijn plek zit wordt het knallerige wel weer wat geneutraliseerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ff over de centen:
Ik heb een andere cx op t oog waarvan de lak (butjes, krasjes) niet meer zo goed is;
wat kost dat nu, je cx helemaal opnieuw laten spuiten?
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hangt er maar net vanaf hoeveel er aan de auto gedaan moet worden vóór het spuiten (strakmaken, hoeveelheid roest/schades), of de auto helemaal kaal moet (of dat je bijvoorbeeld bumpers en strips laat zitten en afplakt), of je sommige delen tot op het blanke staal kaal laat maken en of je dingen zelf doet of alles uitbesteedt.
Het kan voor 1000 euro, maar ook voor veel meer. Wat ik precies ga betalen weet ik nog niet, maar ik reken op ongeveer 4000 euro. Dat is dan wel inclusief kaalmaken, weer opbouwen en 4 nieuwe portieren en een beetje laswerk aan het plaatwerk van de dorpels. Overigens wordt mijn CX alleen aan de buitenzijde gespoten (dus alles tot aan de deurrubbers), interieur is er dus niet uitgeweest.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Hangt er maar net vanaf hoeveel er aan de auto gedaan moet worden vóór het spuiten (strakmaken, hoeveelheid roest/schades), of de auto helemaal kaal moet (of dat je bijvoorbeeld bumpers en strips laat zitten en afplakt), of je sommige delen tot op het blanke staal kaal laat maken en of je dingen zelf doet of alles uitbesteedt.
Het kan voor 1000 euro, maar ook voor veel meer. Wat ik precies ga betalen weet ik nog niet, maar ik reken op ongeveer 4000 euro. Dat is dan wel inclusief kaalmaken, weer opbouwen en 4 nieuwe portieren en een beetje laswerk aan het plaatwerk van de dorpels. Overigens wordt mijn CX alleen aan de buitenzijde gespoten (dus alles tot aan de deurrubbers), interieur is er dus niet uitgeweest.
mag ik vragen wat je dan voor die deuren betaal want 4000 euro is een hele hoop geld als ik het vergelijk met mijn cx daar was ik toen bijna 2000 euro voor kwijt
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
voor 150 euro/stuk, achter 75/stuk
een hoop geld inderdaad, maar ik geloof niet zo in spuiten voor een habbekrats. Dibert is ook in totaal een dag of 3 met de auto bezig. Dat telt ook aardig op natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Kom maar heel snel op met de foto’s, ik ben razend nieuwsgierig!
Dibert levert vermoedelijk zeer netjes werk af.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ok dat valt op zich wel mee voor de deuren
op zich zit er natuurlijk werk aan met slopen en opbouwen maar het is toch erg veel geld 4000 euro maar aan de andere kant kan hij er weer jaren tegen aan straks
laat je de cx ook weer taxeren als hij terug is
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
de eerste rit gaat naar de taxateur, het gaat me niet gebeuren dat ik daar even mee wacht en vervolgens schade rij…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:de eerste rit gaat naar de taxateur, het gaat me niet gebeuren dat ik daar even mee wacht en vervolgens schade rij…
idd maar waarom laat je de taxateur niet naar jou komen weer een risico minder want het zou je maar gebeuren op de heen reis naar de taxateur
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmmm, kan idd ook nog. Nou ja, ik zie wel. Eerst maar eens horen wanneer ik haar op kan gaan halen. Pas dan kan ik een afspraak maken met de taxateur, voor hetzelfde geld kan die helemaal niet meteen. Moet ik toch eerst de weg op… Komt vast goed, iedereen gaat toch eerbiedig aan de kant als ik in mijn gifgroene CX kom aanrijden…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Plaatje erop van Kawasaki (heeft ook altijd het schreeuwende groen) dan herkennen ze je jou niet
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vanmiddag van Dibert wat foto’s van de huidige stand van zaken gekregen (auto in opbouw): klik
Het einde is duidelijk in zicht. Wat een verschil met toen ze heen ging!
De foto’s van de spuiter volgen pas als ze ontwikkeld zijn (ouderwetsche camera), dus ik laat de chronologische volgorde maar even voor wat die is.
De zijstrips zitten er hier nog niet op (komen wel weer terug, al ziet het er zonder ook best gaaf uit, maar ze horen er nou eenmaal op) en ook de deurpanelen, dorpelplaten en buitenspiegel nog niet. Zal eind van de week worden dat ik haar op kan halen maar o o o wat heb ik daar zin in…!
(volgens mij zijn mijn velgen niet opnieuw gespoten, maar het kan best zijn dat ze nog op de reservewielen staat - zien we daar wel)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Wauw, wat mooi! En wat een onwijs mooie kleur!