Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
klinkt goed!!
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Tot mijn groot plezier zag ik bij Citromobiel al een drup olie onder de auto. Nu zijn het er al drie. Met andere woorden de auto lekt weer. Heel eerlijk begin ik me wel eens af te vragen waarom ik me dit zelf nog aan doe. Een goede reden om hierna weer een Citroen te kopen kan ik me eigenlijk niet bedenken. We rijden ook al een paar jaar in een 11 jaar oude Colt en daar mankeerd nooit wat aan en dit wrak heeft altijd wel iets wat niet deugt. Je begrijpt het wel op dit moment kan ik er wel een deuk in schoppen gewoon. Dus als iemand goed geld bied gaat hij echt gewoon weg.
aangezien het steeds erger wordt kan het dus wezen dat er toch nog overdruk in het blok zit waardoor ie weer gaat lekken
ofterwel de pakkingen het weer begeven.
wellicht is slick50 NU een oplossing
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
tuf er eens mee naar de Volvo dealer .in Leeuwarden
daar werkt een monteur die hier zn neus ook wel eens laat zien.
en die is Citroen liefhebber,naast zn functie als Chief mecanic.
hier op het forum is zn Nick bx 19 trs meen ik.
het kan er bij mij echt niet in dat je last van lekkage blijft houden.
en aditiven zoals slick 50 brrr, neuh lijkt me geen optie.
overmatige carterdruk is idd snel vast te stellen, maar een rondje compressie meten leert meer over de conditie van de motor.
een oliekeerring vervangen is makkelijk, maar als hij exact op het oude loopvlak komt van de vorige keerring, zonder dat loopvlak te bewerken, is vervolg lekkage te verwachten.
al met al denk ik dat het wel opgelost kan worden, ZONDER de hele toer van bak demontage ed.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:tuf er eens mee naar de Volvo dealer .in Leeuwarden
daar werkt een monteur die hier zn neus ook wel eens laat zien.
en die is Citroen liefhebber,naast zn functie als Chief mecanic.hier op het forum is zn Nick bx 19 trs meen ik.
En oh ja, hij werkt de Volvo in Heerenveen.
patje74 schreef:kreazyV8wuppo schreef:tuf er eens mee naar de Volvo dealer .in Leeuwarden
daar werkt een monteur die hier zn neus ook wel eens laat zien.
en die is Citroen liefhebber,naast zn functie als Chief mecanic.hier op het forum is zn Nick bx 19 trs meen ik.
En oh ja, hij werkt de Volvo in Heerenveen.
Thanks Patje… kwas ff verstrooid… ops:
Heerenveen indeed…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Soms begrijp je er ook niks van. Ik heb gebeld om een afspraak te maken bij stoebo in Bolsward. Gister en eergister wel even een stukje gereden en wat denk je geen drup meer op de grond. Ik snap er niks meer van. Ik houd het wel in de gaten de afspraak is 21 mei pas. Ik denk inderdaad dat er een ring niet goed zit. Is het een groter probleem dan moeten we maar eens afscheid nemen.
Peteryed schreef:Soms begrijp je er ook niks van. Ik heb gebeld om een afspraak te maken bij stoebo in Bolsward. Gister en eergister wel even een stukje gereden en wat denk je geen drup meer op de grond. Ik snap er niks meer van. Ik houd het wel in de gaten de afspraak is 21 mei pas. Ik denk inderdaad dat er een ring niet goed zit. Is het een groter probleem dan moeten we maar eens afscheid nemen.
Als je er niet uitkomt Pb je maar even, spreken we wat af!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik had vanmorgen de auto bij Stoebo in Bolsward gebracht. In eerste instantie konden ze niks vind en bleek de auto droog te zijn. Er lag zelfs geen plas onder. Maar ik vertelde dat de auto toch lekte. Nu zijn ze er achter en moet het bij de peilstok wegkomen. Deze steekt altijd een beetje omhoog en hierdoor onstaat er ergens een ophoping van olie. Iwan heeft het me wel uitgelegd ben het alleen even kwijt.
Ik moet zeggen erg goed allemaal. Ben weer erg blij met Stoebo.
Ik ga in Leeuwarden een nieuwe peilstok bestellen anders moet ik daarvoor op en neer rijden.
alleen,.............. blijft het vreemd de ene keer niks: geen plasje /geen drupje en de volgende dag ligt er (weer) een plasje onder.
nou ja; als de lekkage ermee opgelost is vind ik het prima
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Lekkage
Zou het zou niet toevallig een losse oliekanaalbout kunnen zijn?
Dat had ik eens bij een BX.
Dacht ik ook dat het een askeerring was.
Zat gewoon een afstopplug aan de zijkant vh motorblok los.Lekte vooral bij goedgevuld oliecarter.
(twee keer vette koppelings platen vervangen toen:
Als je carterontluchting niet deugd kan er ook veel lekkage door drukopbouw plaatsvinden, maar dat wist je al..
Olie opzuigen uit steen doe ik altijd als volgt;eerst verdunnen met wasbenzine(voor lhm) of terpentine en dan meteen een pak zout (of3) er op om het eruit te zuigen.Werkt goed.
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!