nounou, een hoop reuring in dit draadje terwijl ik zelf gisteravond de hele avond aan het vergaderen was met een flink lange nazit….
(en nu met een kleine kater..ops:
geweldig aanbod, prutsy! Toch handig, die ov (student?) kaarten.
Om bij de rdw aan te geven dat de bx in eigen beheer gesloopt wordt moet ik de kentekenbewijzen opsturen. Dus dat kan pas nadat ie vervoerd is.
Ander dingetje: als Prutsy dan een mercedes in de prak rijdt, is het alsnog mijn verantwoordelijkheid en mijn verzekering die meoilijk kan gaan doen. Toch?
Prutsy, ik stuur je een pb!
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
10eke schreef:
Ander dingetje: als Prutsy dan een mercedes in de prak rijdt, is het alsnog mijn verantwoordelijkheid en mijn verzekering die moeilijk kan gaan doen. Toch?
Ja, dat klopt, maar alleen als die aanrijding het gevolg is van een technisch defect wat tijdens een APK keuring aan het licht was gekomen. Dat risico valt dus wel mee, maar blijft aanwezig…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb besluit genomen. Alle risico’s, haken en ogen en voor- en nadelen overwegen kom ik tot het volgende:
Ik rij morgen met Beerpeet samen naar Friesland. Sloop dan eerst zelf een paar dingetjes er af, en stuur meteen mijn kenteken op naar de rdw.
Als Thijs dan ook nog thuis is zou het mooi zijn (Thijs, je hebt een pB)
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
10eke schreef:Heb besluit genomen. Alle risico’s, haken en ogen en voor- en nadelen overwegen kom ik tot het volgende:
Ik rij morgen met Beerpeet samen naar Friesland. Sloop dan eerst zelf een paar dingetjes er af, en stuur meteen mijn kenteken op naar de rdw.
Als Thijs dan ook nog thuis is zou het mooi zijn (Thijs, je hebt een pB)
Aha, ook een boeiende oplossing. En hulde aan beerpeet om hier mee te helpen!
Wellicht zou je nog kunnen overwegen om in overleg met Thijs na het afleveren het chassisnummer uit de koets te slijpen en dit met de kentekenpapieren en platen in te leveren bij een sloopbedrijf. Dan heb je gelijk je vrijwaring namelijk.
10eke schreef:Heb besluit genomen. Alle risico’s, haken en ogen en voor- en nadelen overwegen kom ik tot het volgende:
Ik rij morgen met Beerpeet samen naar Friesland. Sloop dan eerst zelf een paar dingetjes er af, en stuur meteen mijn kenteken op naar de rdw.
Als Thijs dan ook nog thuis is zou het mooi zijn (Thijs, je hebt een pB)
Thijs is nu aan’t werk. En is pas rond 1 uur vannacht weer thuis.
Dus dan heb je wel heel laat reactie terug.
Zal wel even voor je bellen.
Net gebeld, maar morgenvroeg is Thijs d’r ook niet. Moet werken enzo.
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Ervan uitgaande dat Thijs wel tijdelijk een BX op zijn erf erbij kan hebben (ik meld me natuurlijk weer voor een sloopmeeting ), ben ik toch enigszins blij dat er toch iemand is opgestapt om dit te doen. Ik had het zelf wel willen doen maar heb de afgelopen weken geen dag vrijgehad, dus het lukte mij echt niet. Jammer, want ik heb de BX 2 maal bezocht en ken de auto dus wel een beetje. Ik heb ‘m ook nog in originele staat gezien, toen er nog een ecometer bovenop het dashboard was bevestigd.
Anyway; succes Beerpeet en 10eke met alles wat er nu gaat volgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hee mientje, da’s aardig van je, om Thijs ff te bellen. Jammer dat je hem niet kon bereiken. Tja, vanavond laat reactie = morgenochtend voor ik vertrek in elk geval iets weten. We kunnen ook morgenmiddag bij hem aankloppen…
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Vandaag is de grote “bx naar Friesland” dag aangebroken!
Maar ik heb nog geen reactie van Thijs op mijn pb’s dus ik weet niet of hij er is en ik weet zelfs niet eens waar ik naar toe moet…?.
Ik moet nu nog even een uurtje naar mijn werk, maar hoop dan maar in de loop van de ochtend nog bericht te krijgen…?
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
10eke schreef:Vandaag is de grote “bx naar Friesland” dag aangebroken!
Maar ik heb nog geen reactie van Thijs op mijn pb’s dus ik weet niet of hij er is en ik weet zelfs niet eens waar ik naar toe moet…?.
Ik moet nu nog even een uurtje naar mijn werk, maar hoop dan maar in de loop van de ochtend nog bericht te krijgen…?
Ik bel m dagelijks
Misschien was ‘t handig geweest om eerst zeker te weten of het Thijs uit komt… En dat kwam het niet, zoals in vorige post (van mij) al te lezen was.
Beetje jammer dat er zomaar van uit gegaan wordt dat het altijd allemaal maar kan….
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Nou, uiteindelijj is de BX dus toch bij mij beland, waarvoor dank, want we zijn echt heel blij met zulke spullen.
Helaas is het niet helemaal op de manier gegaan zo als ik het graag gezien had, maar goed.
Ik had juist hedenmorgen een PB gestuurd naar 10eke dat ze aankomende donderdag middag/avond welkom was, en toen bleek Beerpeet al in Amsterdam te zijn, om toen nog het hele proces van wegbrengen weer af te breken was ook weer zoeits, dus heb ze niet tegengehouden. Helaas was ik dus de hele dag weg, maar heb wel instructies over kunnen brengen waar de auto kon staan.
Maar dit is dus zeker niet de manier van werken, het terrein waar mijn werkplaats en tevens het clubmagazijn zich bevindt is van mijn ouders.
Als ik er niet ben, zijn er dus ook geen andere mensen die geen familie zijn, of vrienden van mijn ouders zijn. Met andere woorden, als ik er niet ben, is niemand van de club en / of het forum er.
Ik zal een ‘protocol’ schrijven, waarin exact staat hoe de gang van zaken is als er spullen of een complete auto aangeboden wordt.
Een andere manier is er niet, want ik kan ook niet toveren.
Er werdt gepost dat ik een dagtaak heb met het magazijn, nou die heb ik ook zeker. Maar wel in mijn eiegntijd, buityen mijn werk om. Ook aan het magazij cq de club spendeer ik 30 tot 40 uur per week.
Maar als ik op mijn werk ben, en dus niemand kan ontvangen wil ik niet het verwijd krijgen dat ik er nooit ben.
Tevens wordt er geklaagd dat ik traag reageer op PB’s. Dat klopt, maar er stond ook niet in de functie-omschrijving van magazijnbeheerder dat ik erg actief op dit forum moet zijn.
Leden van de Bx club hebben in de En Avant kunnen lezen dat het e-mailadres voor het magaijn .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) is, en die bekijk is dus wel dagelijks. Dat ik verder nog 10 emailadressen heb, en op 4 fora’s te bereiken ben boeit niet.
Er heeft mij namelijk over deze auto NIEMAND gemaild op het adres waar dat voor is.
Wat dat betrefd is het een nadeel dat we op een toegankelijker forum zitten, dan het forum wat we eerst zelf hadden.
Maar goed, er komt een richtlijn, en als iedereen zich daar aan houdt, komen dit soort dingen niet meer voor.
Dit topic kan op slot, want de auto staat nu bij het magazijn.
Test
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, Thijs. Hopelijk heb je het door de vingers kunnen zien dat dit 1 uitzondering is/was. Volgens mij had je nauwelijks type 1-spul in het magazijn en is er zo in ieder geval een toevoeging voor dit model gekomen in het magazijn. Al was de BX toch behoorlijk uitgeleefd, en zijn veel typische type 1 spullen kapot of gebroken, waaronder de meeste dashboarddelen.
Succes met het magazijn verder. Als je eens een weekendje hulp nodig hebt, dan weet je me te vinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, Thijs. Hopelijk heb je het door de vingers kunnen zien dat dit 1 uitzondering is/was. Volgens mij had je nauwelijks type 1-spul in het magazijn en is er zo in ieder geval een toevoeging voor dit model gekomen in het magazijn. Al was de BX toch behoorlijk uitgeleefd, en zijn veel typische type 1 spullen kapot of gebroken, waaronder de meeste dashboarddelen.
Succes met het magazijn verder. Als je eens een weekendje hulp nodig hebt, dan weet je me te vinden.
Dank je Wout. Het gaat er ook niet zozeer om wat men brengt*. Al is het de gouden koets van Trix, ik moet er wel zijn natuurlijk….
*=Het liefste bruikbare spullen natuurlijk
Test
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
We hebben ‘t er al over gehad, maar ik vind de laatste reacties toch een beetje jammer.
Oorzaak is deels een kwestie van misverstanden en onterechte aannames (ik ging er vanuit dat je, Thijs, mee las en anders Marten eea wel met je besprak; maakt niet zoveel uit of je wel of niet thuis bent als we ‘m brengen; dit heb je vast al vaker aan de hand gehad). Ook stom van mij dat ik gisteren pas dacht aan ‘t magazijn-emailadres. Er is volgens mij trouwens niet geklaagd dat je je pb’s niet las, het is slechts geconstateerd waarbij onmiddelijk duidelijk was dat je druk bent en [understatement] idd zal ‘t niet bij je vrijwillige functie van tech commissievoorzitter horen dat je dagelijks bijhoudt wat er op dit forum allemaal geroepen wordt [/understatement] (ik zou er niet aan moeten denken )
Ondertussen ging ‘t hier toch al wekenlang over die BX, hij moest snel weg, en “iedereen” wilde dat ‘ie bij ‘t magazijn terecht kwam, zoveel was duidelijk. Zoals gezegd heb ik niet aan de meest voor de hand liggende manier gedacht om je te bereiken en 10eke was daarvan niet op de hoogte. Daarbij ging ik ging er vanuit dat ‘t geen bezwaar zou zijn als we hem bij je achterlieten zonder dat je thuis was, al had direct contact daarover duidelijk de voorkeur gehad. Desondanks lijkt ‘t me volkomen helder dat je ‘t niet moet hebben dat iedereen maar allerlei auto’s en onderdelen bij je zou gaan dumpen zonder overleg, dat helpt ‘t magazijn niet en je ouders zouden daar ongetwijfeld ook niet blij van worden
Het lijkt me verder duidelijk dat dit op deze manier een eenmalige actie was. Los van de misverstanden was ‘t erg leuk om te doen en ik ben blij dat 10eke’s BX alsnog bij ‘t magazijn terecht is gekomen. Het briefje waar je nog voor gezorgd hebt waardeerden we zeer en ook de gastvrijheid van je ouders. Ik hoop dat je wat aan de BX hebt en ik spreek je vast nog wel op Citromobile.
Zal later nog wel wat foto’s posten van de BX op z’n laatste rustplaats [snik]
nou, eind goed, al goed zulen we dan maar zeggen.
Inderdaad lees ik nu pas, de ” day after” dat er een apart e-mail adres bestaat van de bx -club. En het heeft ook even geduurd voor ik door had dat “het magazijn” van de bx-club was en dat die helemaal los staat van het forum. Achteraf gezien, dit nu wetende, is het inderdaad gek dat al die tijd dat dit draadje liep, niemand me op dat e-mail adres heeft gewezen, maar wel iedereen riep hoe leuk het zou zijn voor het magazijn als ik mijn bx daar bracht.
Vooral erg leerzaam denk ik voor de volgende keer als er een relatieve nieuwkomer op het forum met een oude bx en met goede wil iets wil doneren voor het magazijn. Maar je kunt er donder op zeggen dat als je deze variant in een protocol hebt ondergebracht er nog wel eens iets zal gebeuren dat niet soepel gaat omdat je niet had voorzien. Kinderziektes van het opzetten van iets nieuws denk ik.
Overigens waren de ouders van Thijs heel aardig, ze wonen daar prachtig, en alles is goed gekomen.
Zoals ik al zei, eind goed al goed!
Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen over vrijwaringen, rdw, apk, boetes, wegenwachters, slopers, en al die andere onderwerpen waar we het 9 paginas lang met zijn allen over gehad hebben. En zeker ook degenen die aanboden mijn bx daarheen te brengen…. Jammer dat het qua tijd allemaal niet lukte, maar toch bedankt voor het meedenken en het aanbod!
Ik maak een nieuw onderwerp aan als ik de foto’s van gisteren uit mijn camera heb, wat mij betreft kan deze inderdaad op slot!
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zo, ruim een maand later, toch nog een paar laatste plaatjes van 10eke’s BX op zijn eindbestemming…
http://www.mijnalbum.nl/Album=PIPFLXD3
Vanmorgen vloog ze nog…
Thijs, hoe is ‘t nou met ‘m?