Une fois n’est pas coutume, une rumeur sur la sortie à venir d’une 2CV nouvelle génération circule sur la toile. Bien entendu, cette information n’a en aucun cas été confirmée par le constructeur. Nous pouvons cependant nous pencher sur cette étrange représentation de ce qui pourrait peut-être un jour remplacer la légendaire Deuche. Le site anglais Autoexpress qui publie cette nouvelle évoque une conception à partir de la plate-forme d’une C4, même si à en juger par les photos, elle semble tout de même plus proche de la C3. La 2CV perdrait-elle alors tout son charme en abandonnant le gabarit qui a fait sa réputation ? A vous de juger…
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
leuk gesjopt. Maar zal nooit mijn auto zijn.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Die achterspatborden zijn echt hilarisch eraan geplakt. Wielenwisselen kun je vergeten. Aangezien het geen hydropneumaat betreft. en de spatborden er niet demontabel uitzien.
Bovendien wordt er gespeculeerd over een dure eend. Dat wil niemand.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een lelijk gedrocht is dit zeg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
En ook een op basis van de C1:
Ik vind hem mooi!
Hier staat nog een wat ouder concept: de Evoque. Die vind ik nog een stukje gaver.
Als het maar niet een flauwe grap is, want ik hoop wel dat Citroën een beetje meer design over Neerlands wegen laat rijden.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
CitroenAZU schreef:En ook een op basis van de C1:
Dit komt mij allemaal erg bekend voor. Ik heb hier eens iets over gelezen. Uit mijn hoofd weet ik dat dit bouwpaketten zijn. Dus een hoop plastich over het bestaande. Ik zal in mijn archieven eens zoeken. :
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
stoterstangen90 schreef:
Bovendien wordt er gespeculeerd over een dure eend. Dat wil niemand.
Dan wordt het zo’n yuppenbak (en daarmee ook een wijvenbak ) à la Mini en Beetle inderdaad. Dat zou jammer zijn.
Het liefst zou ik een Eend zien die sober aangekleed is zoals vroeger. Zoals de Dacia Logan nu bijvoorbeeld.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
vind alles voor de achterkant wel ok maar op basis van de C4? ja dan schiet hij z’n doel voorbij
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik vond die Chrysler CCV van een paar jaar geleden wel een sympathiek alternatief voor een eend. Maar wat daar nou van geworden is… geen idee?
Kees-Jan Smit schreef:Ik vond die Chrysler CCV van een paar jaar geleden wel een sympathiek alternatief voor een eend. Maar wat daar nou van geworden is… geen idee?
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/miscellaneous/peers/pretenders.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kees-Jan Smit schreef:Ik vond die Chrysler CCV van een paar jaar geleden wel een sympathiek alternatief voor een eend. Maar wat daar nou van geworden is… geen idee?
Chrysler kwam er net op tijd achter dat Chinezen ook mensen zijn met normale behoeften, zodra ze het zich kunnen veroorloven willen ze een normale auto, of iets wat daar op lijkt. Dus 4 cilinders en vooral veel staal. Geen gerecycleerde plastic lunchdoos.
Vandaar dus dat ze daar een X5, SLK of Panda namaken, meest op basis van 5-10jaar oude Japanse of Koreaanse techniek. Maar je kan er ook prima een nieuwe Citroen kopen.
Citroen heeft het op die markt altijd goed gedaan (ZX sedans voor de kit bijv.) Maar de Chinezen blijven je altijd verbazen, zo had men hoge verwachtigen van de Picasso, maar daar zijn ze te conservatief voor. Vandaar dus de C-triomphe (C4 sedan) De verwachting is ook dat de C6 zijn grootste markt in China zal vinden. We kennen allemaal ook de 206 met C4 grille, die het daar als C2 moet gaan maken.
Voordat ze daar retro gaan waarderen zijn we al weer een model verder.
Verder zie ik al die 2cv neo-klassiek onzin als mislukte 1april grappen, zeker die soeps op C1 basis. Wil je een nieuwe eend? Je kan er vier krijgen:
[list]C3 (met linnen dak?)
pluriel
C1 4-deur
Berlingo[/list:u]
Een echte opvolger ontwerpen is in feite al 2 keer mislukt: Dyane & AX.
Van de C2 ‘modus’ en de mini Berlingo hebben we trouwens ook al een tijdje niks meer gehoord, volgens mij zijn ze er bij Citroen momenteel erg goed in journalisten op een dwaalspoor te zetten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
CitroenAZU schreef:En ook een op basis van de C1:
Die vind ik dus echt geweldig!!
Vooral die achterschermen vind ik erg mooi.
Op basis van een C4 vind ik het idee inderdaad wat minder.
Hier nog wat meer info over de Chrysler CCV , die ik overigens absoluut niet geslaagd vind.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik ben nu even aan het Paintshoppen op paint de eend bewerken als iemand weet hoe ik dat hierin krijg (het forum) zou ik mijn 2cv ontwerp graag willen tonen en jullie meningen erover horen!
Plaatje op een server zetten en dan hier naar toe linken.
Schijt aan originaliteit.
hier is de neus alfast ik ga nog bezig met de achterkanT!!
http://tinypic.com/view.php?pic=6bwrcbn
ik heb ze allemaal ingevoerd ik weet namelijk niet welke het doet en welke niet! maar wat vinden julli ervan?