3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Beetje olieverbruik
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 03 mei 2007 04:14 AM
  [ # 31 ]

Nou, die wagen van mij loopt intussen op mengsmering ... Vul 2 liter olie bij per tank benzine, begin me ook aardig zorgen te maken. Hoewel ik geen blauwe rook uit de uitlaat heb of een zeiknatte (olie) bodem heb. De vorige eigenaar heeft ook de compressie nog laten meten en zou in orde zijn, maar dit is ook zo als het blok vol met olie zit? Ik vul ‘m overigens bij met 15W40…

Met vriendelijke groet,

Erik

Groetjes Erik!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 mei 2007 04:35 AM
  [ # 32 ]

Mijn dame is kortgeleden bij Ordas gekeurd, op de richtingaanwijzer waar ook de grootlichtschakelaar in zit, die funktieoneerde niet naar behoren af gekeurd, maar niet getreurd dat is goed gekomen.
Ik had dus ook last van een druppel aan de carterpan plug en het werd ook steets erger, het was bij mij dus enkel een verkeerd koper ringetje dat niet goed afsloot er is een teflon ringetje voor in de plaats gekomen, geen problemen meer geen olie meer te zien. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 04 mei 2007 01:50 AM
  [ # 33 ]
Lampie schreef:

Nou, die wagen van mij loopt intussen op mengsmering ... Vul 2 liter olie bij per tank benzine, begin me ook aardig zorgen te maken. Hoewel ik geen blauwe rook uit de uitlaat heb of een zeiknatte (olie) bodem heb. De vorige eigenaar heeft ook de compressie nog laten meten en zou in orde zijn, maar dit is ook zo als het blok vol met olie zit? Ik vul ‘m overigens bij met 15W40…

Met vriendelijke groet,

Erik

Dan moet hij toch of behoorlijk roken of lekken, als je op snelheid bent en je laat je gas los voor een seconde of 10 en geeft dan weer gas, geeft hij dan een blauwe pluk rook?

Mijn XM heeft 262.000 gelopen en gebruikt hoegenaamd geen olie en loopt nog als een nieuwe.

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 04 mei 2007 06:15 PM
  [ # 34 ]

Mijn XM 2.1 Td heb ik nu twee maanden en 3000 km mee gereden. Ik kan nog geen olieverbuik meten!! Km stand is 330.000

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 08 mei 2007 03:21 AM
  [ # 35 ]
Han S schreef:

Dan moet hij toch of behoorlijk roken of lekken, als je op snelheid bent en je laat je gas los voor een seconde of 10 en geeft dan weer gas, geeft hij dan een blauwe pluk rook?

Ik heb vanavond op snelheid het gas idd een seconde of 10 losgelaten en vervolgens weer ingetrapt en? Geen rook te zien acher me… Zal morgen even kijken onder de motorkap, maar dan zou ik intussen toch ook olie op straat moeten zien liggen? Ff de andere vloeistoffen nalopen dan… Het zou nog kunnen dat hij het ergens uitgooit tijdens het rijden…
Surprisedfftopic hij gaat in de verkoop, nieuwe gevonden. Maar dat wordt weer een ander draadje. Wink

Groetjes Erik!

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook