Ik sta voor een raadsel, misschien dat iemand ideeën heeft:
Ik wil gisteravond starten met mijneend, slaat de motor aan en hij slaat aan, licht doe ik aan ik wil rijden… poef alles uit geen contact, geen stroom, geen licht, wel volle accu. Alleen mijn knipperlicht doet het, verder niks. Ik zit een beetje door te meten en opeens gaat mijn licht branden, kan ik starten en rijd naar huis. Bijna thuis aangekomen (20m van een parkeerplaats 3 straten naast mijn huis) slaat alles weer uit, wederom alleen knipperlicht doet het. Vervolgens loop ik naar huis om een zaklamp te halen, kom terug lichten staan weer aan ik kan starten en rijd naar huis.
Ik heb geen contactslot, alleen een “geheime” contactschakelaar en startknop.
ik heb 123 ontsteking. Mijn lichten doen het normaliter ook zonder contact aan.
Het probleem heeft zich nog niet lang genoeg voorgedaan voor mij om door te meten waar de stroom stopt. Het duurt ongeveer 10 minuten voordat “alles” het weer doet.
Ik hoop vanavond wat eraan te kunnen doen…..
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kan natuurlijk van alles zijn .
Ik zou zeggen begin eerst met de acupolen eens los te nemen , reinigen en goed vast zetten .
Trek ook eens aan de kabels of deze niet los zitten in de kabelschoenen of batterijaansluitingen .
Dan de bevestiging van plus aan de starter , en massa een de versnellingsbak ( dacht ik )
Heb ooit een batterij gehad met een slechte inwendige verbinding die dezelfde problemen gaf , tot de batterij uit elkaar gespat is .
( ik wil je wel geen schrik aan jagen, maar weet dat het kan )
Succes met uw zoektocht
Walter
Meten is weten , gissen is missen
gister niks kunnen vinden
de accu is ongeveer 1 jaar oud (merk Varta, volgens mij 2 jaar garantie)
kunnen ze een accu hierop nakijken?
Ik heb gister en vandaag nog geen last gehad en alles werkt prima.
het rare is dat de accu wel spanning aangeeft en de knipperlichten het ook nog doen
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
dan hoef je het niet in de accupolen of spanningstoevoer op de accu te zoeken, anders zouden de knipperlichten het niet doen. Het klinkt mij persoonlij kals een oververhittingsprobleem .....
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Van het weekend (zondag, want zaterdag naar de citromobiel) even kijken hoe het er onder mijn dashboard uit ziet.
Misschien dat zoiets kan komen door op elkaar gepropte kabels, die een soort spanningsveld opwekken ofzo…
anders (als het zich vaker voor blijft doen) complete kabelboom doormeten, maar dat kost wel behoorlijk vele tijd.
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km