Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag dus de slang verwijderd, roest langs het voor-ruit behandeld met plamuur enzo.. kvs leidingwerk gespoeld ivm er lekker bruin roest water uit kwam…
En ik heb nog een vraag over mijn lucht gaten in het dash, die helemaal links en helemaal rechts gaan bij mij gewoon naar buiten met een buisje
zodat er alleen koude lucht door kan… hoort dat zo? die dingen werken niet met de ventilator namelijk
nja wat er nog op de planning staat:
Bak olie
moter olie
olie filter
bougies + kabels
Apk
Gt stuur ( vind 1 spaak maar lelijk )
Status Quo schreef:
En ik heb nog een vraag over mijn lucht gaten in het dash, die helemaal links en helemaal rechts gaan bij mij gewoon naar buiten met een buisje
zodat er alleen koude lucht door kan… hoort dat zo? die dingen werken niet met de ventilator namelijk
net zoals bij de C15
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Voordeel van een type 2, ook langs de handjes lekker warme lucht
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
gelukkig kunnen ze dicht met koud weer anders maar plastic zak erin met 120 kmh komt er echt super veel lucht door en das met koud weer nogal irritant.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Alle apk problemen zijn nu opgelost, en heb de hele moter ruimte schoongemaakt en slangenklemmen vervangen enzo.
Ook heb ik de ax vandaag ff uitgelaten en kwam op een snelheid uit van met gemaak naar de 175 en daarna met moeite naar de 180 en trok nog steeds langzaam door maar de weg was op
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
en stabiel, zonder schudden, en trillen van stuur enzo kon met 1 hand aan het stuur ( was met de bx wel anders )
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Status Quo schreef:en stabiel, zonder schudden, en trillen van stuur enzo kon met 1 hand aan het stuur ( was met de bx wel anders )
dat heb dan denk ik ook wel een beetje aan jou BX gelegen
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
weet ik wel, maar bx had de bekende piepjes een kraakjes van het dash enzo die die mis ik nu ook
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vanmiddag regende het dus keihard, en ik wist dat mijn ruitenwisser speling had, maar het is toch wel irritant als hij 10-15cm spelling heeft.
nu blijkt dat het mechanisme zo gaar is dat de ruitenwisser moter doordraait in het mechanisme of zo, want de ruitewisser veranderd soms van stand en dan moet ik em weer anders monteren.
wie weet hoeduur zo een mechanisme is, en waar ik ze eventueel kan kopen?
kakanox schreef:loopt hard he, met zo’n 1400je
Beetje off-topic, maar mijn (geheel originele) 1100je haalt toch ook vrij gemakkelijk de 170. Ben daar nog niet boven geweest, maar had wel het idee dat ik nog iets gas over had… (Een collega met een Xsara 1.8 op LPG wilde me uitdagen, maar hij kon het niet winnen…)
ZX 1.4i Reflex Break 1994
voor dat mechanisme ff langs de sloop gaan
maar is de arm van de wisser niet uitgesleten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik heb ook een arm geprobeerd van een bx.. en dan heeft die het ook, het is echt het kleine gedeelte van het mechanisme wat op de ruitenwisser moter zit.
Het plastic ringetje wat erin zit is geloof ik uitgesleten ofzo.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zoals de titel al zegt nu…
mijn ax is op de vorige punten goed gekeurd.. maar heb tussen beide keren apk 2x noodstop moeten maken en zo een 1500-2000km gereden.
1e keer voor een golfje met vrouw erin die binnenbocht nam ipv de buitenbocht zodat ik plat op de rem moest en ook nog een middelvinger van haar kreeg
2e keer een fietser die dacht dat die nog ff voor me auto langs kon…
daardoor had tussen de beide apk’s ipv 2 mm de band nog maar 1.6 mm dus afkeur.. nja ik ga nu dus beide voorbanden vervangen.
maar nu heb ik een vraag: kan er ook een bredere maat op ipv 155 65 14?
want ik vind dat als je nu beetje sneller op wil trekken de auto wel heel snel slipt… en de banden komen van de sloperij en die had die maat niet te liggen en het schijnt dat die maat bijna niet gebruikt word ofzo.
Je moet dezelfde banden en bandenmaat op 1 as hebben, je moet geen banden van de sloop halen. Daar zit meestal hooguit 3mm op, daar ben je met 2x remmen weer doorheen. Koop gewoon n paar nieuwe, 40 euro per stuk ofzo. Ype Kramer in leeuwarden heeft wel goedkope banden, miss ben je dan nog lager uit. Kun je weer 30000 km rijden zonder zorgen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm oke, nja ik ga beide voorbanden vervangen.. de ene zitten scheurtjes in en loopt steeds leeg ( die is geen advies of afkeurpunt )
bij de bx had ik ook banden van de sloop en daar zaten nog aardig wat millimeters op.