De motorsteun verwijderen word ook lastig (onmogelijk zelfs) met die pijpjes.
Om de D-riem kappen te verwijderen en het aanbrengen van het spangereedschap voor de D-riem moet de motorsteun eraf. Verder denk ik dat het met die pijpjes lastig word om de D-riem aan te brengen en de waterpomp te vervangen.
Nou heeft een BX wel meer ruimte dan een AX, maar die motorsteun moet er echt altijd af, ook bij een ZX en zelfs een Peugeot 309.
Ik heb het zo wel gezien hoor, die pijpjes moeten er echt af
ZX1.4i schreef:
Ik heb het zo wel gezien hoor, die pijpjes moeten er echt af
Welles/nietes
Ik zou het toch liever in het echt willen zien dan op de foto. Toch zou het mij niet verbazen als je de motorsteun onder die pijpen door kan frotten.
mpostma schreef:Toch zou het mij niet verbazen als je de motorsteun onder die pijpen door kan frotten.
Dan zul je toch eerst de bouten van de motorsteun moeten losmaken en daar zitten die pijpjes in de weg, of eigenlijk die pot waar ze op uitkomen.
Maar goed, laten we er een appeltaartje (van de AH) als weddenschap op zetten
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX1.4i schreef:De motorsteun verwijderen word ook lastig (onmogelijk zelfs) met die pijpjes.
Om de D-riem kappen te verwijderen en het aanbrengen van het spangereedschap voor de D-riem moet de motorsteun eraf. Verder denk ik dat het met die pijpjes lastig word om de D-riem aan te brengen en de waterpomp te vervangen.Nou heeft een BX wel meer ruimte dan een AX, maar die motorsteun moet er echt altijd af, ook bij een ZX en zelfs een Peugeot 309.
Ik heb het zo wel gezien hoor, die pijpjes moeten er echt af
Wat??? die motorsteun heb ik bij het vervangen van een snaar echt NOG NOOIT losgemaakt!! alleen bij de Xu motoren moet ie eraf! De kappen pak je d’r zo vanaf…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
ZX1.4i schreef:Maar goed, laten we er een appeltaartje (van de AH) als weddenschap op zetten
Mag ik ook een stukje van de door jou gewonnen appeltaart, Marten? Neem ik de slagroom mee!
Het is niet nodig de pijpjes van de pulsair los te maken (soms lijkt het wel alsof ze bij Citroën wél nadenken over constructies…), het is zelfs een slecht idee. Afgezien van de vraag of ze zonder afbreken los zullen komen is het zeer de vraag of ze na montage weer gasdicht zullen zijn…
Er is echt niets anders aan het vervangen van de koppakking van deze auto!
Gr Martijn
Mmmmmmm, appeltaart….. mét slagroom….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Martijn de Ruijter schreef:Er is echt niets anders aan het vervangen van de koppakking van deze auto!
Gr Martijn
4 uurtjes werk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mag ik even vragen waar die Pulsair pijpjes precies voor dienen, ik had ze ook op die ene BX 1.4 zitten uit 89….niemand kon mij toen precies de bedoeling ervan vertellen. ops:
Ik ben ze alleen op dat ene type 1.4 tegen gekomen, bij andere 1.4’s zaten ze er niet op.
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om te wedden. Het is op de foto namelijk helemaal niet zo duidelijk te zien. Je moet in de praktijk even proberen (als ik Martijn’s post niet had gelezen) en kijken of het wel. Maar je kan gewoon niet stellig zeggen met deze foto of het nu exact wel of niet wil. Dat blijft toch vaak een gok. DAT is wat ik probeer te zeggen.
Trouwens, ik heb liever (Bosche) chocoladebollen ipv appeltaart Dan kan Martijn de slagroom ook thuis laten. Of een kratje groene pretpalen uit Groenlo.
Toevoeging van lucht cq. zuurstof (O2) aan de uitlaatkant zou een soort van naverbranding van onverbrande deeltjes moeten bewerkstelligen. Dat is weer positief voor de samenstelling van de uitlaatgaskwaliteit voor een optimale werking van de 2-weg kat. Effectief worden HC (onverbrande benzine) en CO (koolstofmonoxide) in de kat omgezet in CO2 (kooldioxide) en H2O (water).
Puls-air en 2 wegkat = een el-cheapo-systeem dat waardeloos werkte; injectie en 3-wegkat werken efficienter en met minder vermogensverlies.
Zo, de BX staat weer voor de deur, met verse APK.
Hij is nota bene nog gewassen ook, dus nu zie je pas echt hoe fantastisch mooi ie is! Zelfs de bumpers zijn weer schitterend en de velgen glimmen zelfs vóór weer.
Wat er zoal aan is gedaan de afgelopen 2 dagen:
- APK keuring
- beurtje
- nieuwe voorraadbol
- aan 1 kant achterrem ontlucht (andere kant zit vast… )
- koelsysteem gespoeld
- thermostaat incl. mondje vervangen
- bovenste radiateurslang vernieuwd
- thermocontact vernieuwd
- stuurlager omhoog getikt
- klepspeling gecontroleerd
- klepdekselpakking vervangen
- koppeling afgesteld
- een aantal zekeringen vervangen
- kachelverlichting hersteld
en nog een aantal kleine dingetjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klinkt goed man! Ik ben erg benieuwd, tot morgen!
Dat is veel werk in 2 dagen ! Ik doe minder per dag aan Criezel ops:
Maar mooi dat het de goede kant op gaat ! Ik hoop dat ik dat blauwtje van je morgen eens van dichtbij kan bekijken.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dat is veel werk in 2 dagen ! Ik doe minder per dag aan Criezel ops:
Sja, bij de dealer kunnen en willen ze best hard werken hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Jij speelt vals
Schijt aan originaliteit.
Ik heb tijd, geld én de forumdealer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX