30 van de 39
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

BX van LE (Criezel, LHM gedoe p. 38)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 mei 2007 02:27 AM
  [ # 436 ]
Bram schreef:

In Haarlem kost een oliefilter voor een 1.9 D rond de 15 euro….maar misschien is Friesland goedkoper ? Wink

Zoveel Shocked
Ik haal zo een ding bij de dealer voor nog geen €10, dit is dan wel incl. korting, maar de bruto prijs komt niet in de buurt van de €15.
Gisteren bij de dealer voor een Olie, lucht, brandstof en interrieurfilter, totaal €45 betaald, waarbij het interrieur filter van €18 het duurste is, en alles origineel Purflux Razz

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 mei 2007 01:32 AM
  [ # 437 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

Bedankt voor de aanbiedingen, maar het is niet nodig. Ik heb al contact gehad, maar tot een koop is het niet gekomen.

Vandaag heb ik uit een sloper een radiator getrokken. Het plan is dat deze er maandag in gezet wordt samen met Emiel. Dan wordt ook de thermostaat vervangen en wordt er naar de bedrading gekeken die de ventilator regelt. Mocht ik op weg naar Citromobiel een temperatuurlampje zien branden dan duik ik onder de kap om de juiste draadjes aan te sluiten om zo de ventilator toch te laten draaien. Ik heb namelijk bijster weinig zin in een niet-orgineel knopje in m’n dashboard. Het hoeft allemaal echt niet loepzuiver orgineel, maar zo’n knopje vind ik beunhazerij.

Ik ben er zaterdag; kunnen we het spul naast elkaar zetten - heb je enorm goed vergelijkingsmateriaal.

Graag ! Toch nog even de multimeter pakken ...

Vandaag kwam ik bij Criezel en vond ik dat de koplamp wat raar/scheef stond. Bleek dat de lens los had gelaten ! Het was tijdens werktijd (moest urenbriefje pakken, dat behoort tot m’n werk lijkt me) dus ik leg gauw die lens in Criezel en ‘jat’ uit de winkel even een patroon witte kit. Inmiddels zit de lens weer waar hij hoort te zitten ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2007 01:37 AM
  [ # 438 ]

Ohja, het deurscharnier begint nu ook te verbuigen. Ik denk dat ik vanaf nu de passagiersdeur maar gebruik Surprisedops:

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 05 mei 2007 02:13 AM
  [ # 439 ]
Bram schreef:

In Haarlem kost een oliefilter voor een 1.9 D rond de 15 euro….maar misschien is Friesland goedkoper ? Wink

Dan is “het goedkope mannetje” in Haarlem toch bijna twee keer zo duur als de dealer…. Want daar kost een oliefiltertje voor een XUD slechts 8.65 incl. BTW zonder korting!

Maar goed, OT…

Gr Martijn

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 mei 2007 03:16 AM
  [ # 440 ]

Ik zou 9euro zoveel kwijt zijn geweest dacht ik.
Maar goed dat ik hem voor niks heb Cool

Overigens, mijn lens liet afgelopen week ook los van de spiegel.
Net toen ik de koplamp eruit wilde klikken viel de lens kapot op de grond.
Kosten waren maar 15euro achteraf, maar toch lullig.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 05 mei 2007 03:20 AM
  [ # 441 ]

Nou ja….ik betaal 40 euro voor olie verversen + oliefilter…misschien zijn ze daar niet het goedkooptste mee, maar met andere zaken weer wel….zoals een koppeling incl alles voor 375.- euro Cool
En ik koop dat oliefilter natuurlijk nooit los, maar ik meende dat ie rond die prijs was…nou ja, als Elmer veel minder kwijt is, is dat mooi meegenomen. Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 mei 2007 03:28 AM
  [ # 442 ]

Inderdaad, maar het gaat om het idee.
Voor mij ook geen oliewissel zonder filter.
Voor de €15.-(of eigenlijk€12.-, ik kan 2x verversen met 1 can) die ik kwijt ben heb ik het liever allemaal fris in het carter.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 12:42 AM
  [ # 443 ]

Vandaag reed iemand in een lichtblauwe Xantia (duits kenteken) even tegen m’n spiegel aan. Hij reed door, mijn spiegel was lam. Maarja, op Citromobiel maar een ander spiegeltje gescoord en deze met veel hulp van Marten en advies van Wouter er op gezet. Ook heeft Marten samen met Klaas + z’n BX uitgevogeld welk draadje er op welk contact van het thermocontact in de radiator moet. Waarvoor mijn dank ! Very Happy

A.s. maandag ga ik naar Roel toe om het scharnier te lassen. Want dat is nu zo briek en scheef dat ik niet meer via de bestuurdersdeur in durf te stappen Surprisedops: Dan dinsdag naar de Hegru, het uitzendbureau (dat heeft geen klap met m’n BX te maken) en vervolgens naar Emiel om de radiator te wisselen en een nieuwe thermostaat er in te schroeven. Dan in de loop v/d week nog even olie verversen (ik gooi er geen spoelmiddel in i.v.m. risico op lekke keerringen) en Criezel is weer tiptop in orde !

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 mei 2007 01:54 AM
  [ # 444 ]

Mooi dat het gelukt is met de spiegelwissel. Viel het mee om het deurpaneel los te halen? Als je het een paar keer doet is het echt een eitje; het zijn maar een paar schroefjes.  Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 mei 2007 02:04 AM
  [ # 445 ]

Ik heb “Criezel” in het echt mogen aanschouwen. En tsjah, de benaming lijkt me erg op zijn plek Laughing . Tis iig een BX die erg hufterproof is, wat er niet op zit kan ook niet kapot Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2007 02:57 AM
  [ # 446 ]
Lelijke Eend schreef:

Vandaag reed iemand in een lichtblauwe Xantia (duits kenteken) even tegen m’n spiegel aan. Hij reed door, mijn spiegel was lam.

Sterke spiegels heeft een Xantia zeg, laatst reed ik tegen de spiegel van C3 aan, die heeft nog sterkere spiegels, mijn spiegel klapte in Shocked. De C3 had gelukkig geen schade, zelfs geen krasje, gelukkig maar, het was de C3 van mijn tante Confused

Profiel  

Venom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 06 mei 2007 03:02 AM
  [ # 447 ]

Ik heb ‘m vandaag ook gezien, stond er vlak bij geparkeerd, de naam is i.d.d. op z’n plaats, hij heeft wel wat Cool  Wink .

Groet Erwin

Ride to live, live to ride

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 mei 2007 03:31 AM
  [ # 448 ]

Ik heb er laatst zelfs in gereden en het reed echt niet verkeerd.
Al met al denk ik dat Criezel gewoon wat aandacht nodig heeft.

Maar het blijft een zeldzame uitvoering, zo’n 19TGD Break Service.
Elmer, had je nog gezien dat er nog een zusje van Criezel op Citromobile stond? —> klik!   Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 01:36 PM
  [ # 449 ]

Zwarte zuster van Criezel had ik niet in levende lijve gezien. Wellicht vandaag ...

Maar dat dat deurpaneel zit enorm ingewikkeld in elkaar (als je een Eend gewend bent Wink ).

En ja: Criezeltje heeft nog wat aandacht nodig. En die krijgt hij ! Planning staatr op de vorige pagina Wink

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 06 mei 2007 02:36 PM
  [ # 450 ]

Heeft iemand die mooi opgepoetste plekJES gezien op de motorkap, zo kan Criezel worden dus!

Emiel

Profiel  

30 van de 39
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook