Bram schreef:In Haarlem kost een oliefilter voor een 1.9 D rond de 15 euro….maar misschien is Friesland goedkoper ?
Zoveel
Ik haal zo een ding bij de dealer voor nog geen €10, dit is dan wel incl. korting, maar de bruto prijs komt niet in de buurt van de €15.
Gisteren bij de dealer voor een Olie, lucht, brandstof en interrieurfilter, totaal €45 betaald, waarbij het interrieur filter van €18 het duurste is, en alles origineel Purflux
karel schreef:Lelijke Eend schreef:Bedankt voor de aanbiedingen, maar het is niet nodig. Ik heb al contact gehad, maar tot een koop is het niet gekomen.
Vandaag heb ik uit een sloper een radiator getrokken. Het plan is dat deze er maandag in gezet wordt samen met Emiel. Dan wordt ook de thermostaat vervangen en wordt er naar de bedrading gekeken die de ventilator regelt. Mocht ik op weg naar Citromobiel een temperatuurlampje zien branden dan duik ik onder de kap om de juiste draadjes aan te sluiten om zo de ventilator toch te laten draaien. Ik heb namelijk bijster weinig zin in een niet-orgineel knopje in m’n dashboard. Het hoeft allemaal echt niet loepzuiver orgineel, maar zo’n knopje vind ik beunhazerij.
Ik ben er zaterdag; kunnen we het spul naast elkaar zetten - heb je enorm goed vergelijkingsmateriaal.
Graag ! Toch nog even de multimeter pakken ...
Vandaag kwam ik bij Criezel en vond ik dat de koplamp wat raar/scheef stond. Bleek dat de lens los had gelaten ! Het was tijdens werktijd (moest urenbriefje pakken, dat behoort tot m’n werk lijkt me) dus ik leg gauw die lens in Criezel en ‘jat’ uit de winkel even een patroon witte kit. Inmiddels zit de lens weer waar hij hoort te zitten ...
Schijt aan originaliteit.
Ohja, het deurscharnier begint nu ook te verbuigen. Ik denk dat ik vanaf nu de passagiersdeur maar gebruik ops:
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Bram schreef:In Haarlem kost een oliefilter voor een 1.9 D rond de 15 euro….maar misschien is Friesland goedkoper ?
Dan is “het goedkope mannetje” in Haarlem toch bijna twee keer zo duur als de dealer…. Want daar kost een oliefiltertje voor een XUD slechts 8.65 incl. BTW zonder korting!
Maar goed, OT…
Gr Martijn
Ik zou 9euro zoveel kwijt zijn geweest dacht ik.
Maar goed dat ik hem voor niks heb
Overigens, mijn lens liet afgelopen week ook los van de spiegel.
Net toen ik de koplamp eruit wilde klikken viel de lens kapot op de grond.
Kosten waren maar 15euro achteraf, maar toch lullig.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nou ja….ik betaal 40 euro voor olie verversen + oliefilter…misschien zijn ze daar niet het goedkooptste mee, maar met andere zaken weer wel….zoals een koppeling incl alles voor 375.- euro
En ik koop dat oliefilter natuurlijk nooit los, maar ik meende dat ie rond die prijs was…nou ja, als Elmer veel minder kwijt is, is dat mooi meegenomen.
Inderdaad, maar het gaat om het idee.
Voor mij ook geen oliewissel zonder filter.
Voor de €15.-(of eigenlijk€12.-, ik kan 2x verversen met 1 can) die ik kwijt ben heb ik het liever allemaal fris in het carter.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Vandaag reed iemand in een lichtblauwe Xantia (duits kenteken) even tegen m’n spiegel aan. Hij reed door, mijn spiegel was lam. Maarja, op Citromobiel maar een ander spiegeltje gescoord en deze met veel hulp van Marten en advies van Wouter er op gezet. Ook heeft Marten samen met Klaas + z’n BX uitgevogeld welk draadje er op welk contact van het thermocontact in de radiator moet. Waarvoor mijn dank !
A.s. maandag ga ik naar Roel toe om het scharnier te lassen. Want dat is nu zo briek en scheef dat ik niet meer via de bestuurdersdeur in durf te stappen ops: Dan dinsdag naar de Hegru, het uitzendbureau (dat heeft geen klap met m’n BX te maken) en vervolgens naar Emiel om de radiator te wisselen en een nieuwe thermostaat er in te schroeven. Dan in de loop v/d week nog even olie verversen (ik gooi er geen spoelmiddel in i.v.m. risico op lekke keerringen) en Criezel is weer tiptop in orde !
Schijt aan originaliteit.
Mooi dat het gelukt is met de spiegelwissel. Viel het mee om het deurpaneel los te halen? Als je het een paar keer doet is het echt een eitje; het zijn maar een paar schroefjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb “Criezel” in het echt mogen aanschouwen. En tsjah, de benaming lijkt me erg op zijn plek . Tis iig een BX die erg hufterproof is, wat er niet op zit kan ook niet kapot
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Lelijke Eend schreef:Vandaag reed iemand in een lichtblauwe Xantia (duits kenteken) even tegen m’n spiegel aan. Hij reed door, mijn spiegel was lam.
Sterke spiegels heeft een Xantia zeg, laatst reed ik tegen de spiegel van C3 aan, die heeft nog sterkere spiegels, mijn spiegel klapte in . De C3 had gelukkig geen schade, zelfs geen krasje, gelukkig maar, het was de C3 van mijn tante
Ik heb ‘m vandaag ook gezien, stond er vlak bij geparkeerd, de naam is i.d.d. op z’n plaats, hij heeft wel wat .
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Ik heb er laatst zelfs in gereden en het reed echt niet verkeerd.
Al met al denk ik dat Criezel gewoon wat aandacht nodig heeft.
Maar het blijft een zeldzame uitvoering, zo’n 19TGD Break Service.
Elmer, had je nog gezien dat er nog een zusje van Criezel op Citromobile stond? —> klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zwarte zuster van Criezel had ik niet in levende lijve gezien. Wellicht vandaag ...
Maar dat dat deurpaneel zit enorm ingewikkeld in elkaar (als je een Eend gewend bent ).
En ja: Criezeltje heeft nog wat aandacht nodig. En die krijgt hij ! Planning staatr op de vorige pagina
Schijt aan originaliteit.
Heeft iemand die mooi opgepoetste plekJES gezien op de motorkap, zo kan Criezel worden dus!
Emiel