Hallo,
gisteren is er in mijn C5 met G3 installatie een setje Flash Lube ingebouwd.
Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik heb al wel een artikel/test gevonden waarin het goed uit de bus komt.
Ik ben benieuwd.
Maarten
heeft het zin om Flash lube te gebruiken bij LPG?
de kleppen zouden beter gesmeerd worden…..
sommige merken zoals Honda verplichten de inbouw ervan als je op LPG gaat rijden (anders vervalt de garantie)
Volvo zou de beste blokken hebben om op as te rijden
maar PSA blokken staan ook wel bekend om goed met gas overweg te kunnen
nu heeft mijn 1.4 al een goede 220000 op gas gelopen en laatst was de kop open en kon niet echt sleet zien
wie heeft Flash lube gemonteerd staan?
hoeveel verbruik je daarvan?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Van flashlube verbruik je ongeveer 1/2 liter per 5000 km.
Een nadeel van de flashlube doceerunit is dat de afstelling ervan nogal moeilijk is. Het is een mechanisch systeem met een naaldje. Als het warmer is (olie dunner) druppelt er te veel in en andersom. Er moet 1 druppeltje per 6 à 8 sec. in gaan.
Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van zo’n doceerunit. Als het goed is komt er binnenkort een elektronisch geregelde variant uit. Dan ben je van het instellen en controleren af.
dat is duidelijk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: Ervaringen met Flash Lube??
Maarten, jij schreef:
Dit systeem schijnt goed te werken (zie de testen in bovenstaande link). Ik heb het er ook in zitten, maar de werking is natuurlijk niet makkelijk te controleren. Mocht je dit ook in jouw toekomstige auto (laten) zetten, sluit hem dan niet aan op een reeds bestaand slangetje. Mijn C5 kreeg hierdoor rare verschijnselen. De gasspecialist heeft hem nu direct op het spruitstuk aangesloten. Even een extra nippeltje erop aanbrengen.
Welke rare verschijnselen kreeg je C5? Ik ben een XM 1999 en LPG laten inbouwen met Flashlube. Ik heb de indruk dat bij een hoge dosering de motor even niet wil rond de 2000 toeren en dat soms de ontsteking overslaat. Indien de dosering van Flashlube minimaal is (of uit staat) lijkt het erop dat de motor normaal loopt. Kijk jij dat probleem?
Christiaan
en voor het echte werk: een 1980 Spartan; niks hydrovering, stuurbekrachtiging, airco. Gewoon hard werken en ook genieten!
Re: Ervaringen met Flash Lube??
christiaanjanssen schreef:
Welke rare verschijnselen kreeg je C5? Ik ben een XM 1999 en LPG laten inbouwen met Flashlube. Ik heb de indruk dat bij een hoge dosering de motor even niet wil rond de 2000 toeren en dat soms de ontsteking overslaat. Indien de dosering van Flashlube minimaal is (of uit staat) lijkt het erop dat de motor normaal loopt. Kijk jij dat probleem?
Christiaan
Wat jij beschrijft is hetgeen ik ook gehad heb met de C5! De gasspecialist wist ook niet precies hoe het komt, maar feit is wel dat het verholpen was nadat we een nippeltje direct op het spruitstuk gezet hadden! Proberen dus, is immers niet veel werk.
Ik had er destijds zelf wel een theorie bij bedacht, maar dat is alweer even geleden, en weet het dus niet allemaal meer uit het hoofd.
Succes ermee,
Groet, Maarten
Re: Ervaringen met Flash Lube??
m.a. trilsbeek schreef:christiaanjanssen schreef:
Welke rare verschijnselen kreeg je C5? Ik ben een XM 1999 en LPG laten inbouwen met Flashlube. Ik heb de indruk dat bij een hoge dosering de motor even niet wil rond de 2000 toeren en dat soms de ontsteking overslaat. Indien de dosering van Flashlube minimaal is (of uit staat) lijkt het erop dat de motor normaal loopt. Kijk jij dat probleem?
Christiaan
Wat jij beschrijft is hetgeen ik ook gehad heb met de C5! De gasspecialist wist ook niet precies hoe het komt, maar feit is wel dat het verholpen was nadat we een nippeltje direct op het spruitstuk gezet hadden! Proberen dus, is immers niet veel werk.
Ik had er destijds zelf wel een theorie bij bedacht, maar dat is alweer even geleden, en weet het dus niet allemaal meer uit het hoofd.
Succes ermee,
Groet, Maarten
Dank,
ga ermee aan de slag.
Christiaan
en voor het echte werk: een 1980 Spartan; niks hydrovering, stuurbekrachtiging, airco. Gewoon hard werken en ook genieten!