4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
zx 16v
BlaZe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 15-08-2006

- C3 1.4 HDI 55 SX
Gepost: 04 mei 2007 03:47 PM
  [ # 46 ]

Dan deed mijn 2.0i 8V het toch niet zo heel slecht met 200 km/u Smile

Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 05 mei 2007 09:17 PM
  [ # 47 ]

En het inlaatspruitstuk is een succes. Auto is lekker vel, onderin komt hij wat trager op gang maar eenmaal op toeren blijft hij er flink aan trekken. Doortrekken gaat nu veel mooier.

Als is ie onderin misschien iets tammer, ik ben blij met mijn spruitstuk en heb er ook winst mee behaald (maarja mijn potje lekte ook iets).

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 06 mei 2007 06:23 AM
  [ # 48 ]

foto:


filmpje:
**filmpje verwijderd** (komt ooit wel weer nieuwe)

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 06 mei 2007 04:24 PM
  [ # 49 ]

nee inderdaad, 210 ... dat is niet denderend. Ergens is er iets nog niet helemaal in orde, want alhoewel mijn auto nu sneller trekt heb ik van anderen gehoord dat hun 16v het sneller kan

Daarom denk ik dat ik maar eens met de uitlaat bezig moet gaan, misschien dat de katalysator wat dwars zit ofzo.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
BlaZe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 15-08-2006

- C3 1.4 HDI 55 SX
Gepost: 10 mei 2007 02:58 PM
  [ # 50 ]
Douwe schreef:

nee inderdaad, 210 ... dat is niet denderend. Ergens is er iets nog niet helemaal in orde, want alhoewel mijn auto nu sneller trekt heb ik van anderen gehoord dat hun 16v het sneller kan

Daarom denk ik dat ik maar eens met de uitlaat bezig moet gaan, misschien dat de katalysator wat dwars zit ofzo.

Sjah als mijn 8V al 200 haalde ( terwijl het blok verkeerd was afgesteld ) moet jij toch gemakkelijk 220 halen :O ?

Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 30 mei 2007 10:11 PM
  [ # 51 ]

Mijn laatste aanwinst, Powersprint uitlaat:

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 31 mei 2007 03:12 AM
  [ # 52 ]

Inmiddels ook gemonteerd. Rijdt lekker zonder stoorende herrie, wel een mooi diep geluid. Verder trekt ie fijn door zijn toeren en gaat ie op topsnelheid eindelijk boven de 220.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 16 juli 2007 01:44 PM
  [ # 53 ]

Waarschijnlijk door het monteren van een mi inlaatspruitstuk en gaskleppenhuis liep mijn zx tussen de 1500 en 2000 toeren stationair. De stekker van het stappenmotortje halen veranderde daar niets aan, beetje vreemd dus want het stappenmotortje werkt nog wel.
Ik heb dit nu opgelost door de onderste slang (op de stappenmotor) door middel van een slangenklem een stukje dicht te draaien. Nu loop hij als hij warm is iets boven de 1000 toeren, alleen als ie koud is heeft ie even moeite om te blijven lopen, volgens mij pakt ie nu de choke niet meer ofzo.


Maar wat ik eigenlijk wou vertellen is dit: Hij heeft mij zaterdag nacht laten staan, de versnellingspook zat niet meer aan de bak vast. Een schakelstangetje losgeschoten en daardoor ook de grotere bol uit de grote stang. De pook kon dus alle kanten op wiebelen, ik kon dit in het donker niet klaar krijgen maar was gelukkig nog maar ongeveer 5 kilometer van huis, dus ik ben mooi naar huis gesleept. Ik zal nu kijken of ik het allemaal weer inelkaar kan krijgen.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 17 juli 2007 02:07 AM
  [ # 54 ]

Nieuwe schakelstangetjes gehaald, 3 stuks, schakelt weer lekker strak

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 05 augustus 2007 03:36 PM
  [ # 55 ]

De zx gaat het buitenland in, ik ga met vrienden een beetje reizen met de zx. We weten nog niet precies waar we heen gaan, we gooien een tent in de kofferbak en dan moeten we maar even zien waar de zx ons brengt. Er wordt o.a. aan italië, kroatië en frankrijk gedacht.

Misschien dat iemand nog tips heeft kwa voorbereiding of plekken waar ik zeker eens zou moeten gaan kijken.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 26 augustus 2007 05:51 PM
  [ # 56 ]

We hebben het simpel gehouden en zijn met de zx naar zuid-frankrijk geweest. Cap d’agde. De zx heeft in 9 dagen tijd 3804km bijgeschreven zonder te zeuren.

Ik heb momenteel alleen wel last van een hoge oliedruk. Ik heb geen idee of het andere inlaatspruitstuk (mi16) hier iets mee te maken heeft maar deze ga ik binnenkort nog wel weer vervangen voor het orrigineel, krijg de motor niet lekker stationair lopend met dit spruitstuk. Het was eigenlijk al de bedoeling om dit voor de vakantie te gaan doen maar ik moet nog een vacuumpotje gaan regelen van het acav systeem.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 26 augustus 2007 08:17 PM
  [ # 57 ]
Douwe schreef:

We hebben het simpel gehouden en zijn met de zx naar zuid-frankrijk geweest. Cap d’agde. De zx heeft in 9 dagen tijd 3804km bijgeschreven zonder te zeuren.

Ik heb momenteel alleen wel last van een hoge oliedruk. Ik heb geen idee of het andere inlaatspruitstuk (mi16) hier iets mee te maken heeft maar deze ga ik binnenkort nog wel weer vervangen voor het orrigineel, krijg de motor niet lekker stationair lopend met dit spruitstuk. Het was eigenlijk al de bedoeling om dit voor de vakantie te gaan doen maar ik moet nog een vacuumpotje gaan regelen van het acav systeem.

Daar zijn wij twee jaar geleden ook in de buurt geweest, is best een eind rijden maar zeker mooi te noemen, super dat de ZX het heeft doorstaan zonder gezeik!

Emiel

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 02 september 2007 11:40 PM
  [ # 58 ]

Ik ga vandeweek weer terug naar het standaard inlaatsysteem, waarschijnlijk ga ik dus weer iets inleveren aan snelheid. Ik zat er dus aan te denken om de auto op een andere manier iets sneller te maken.

- nokkenassen
- chiptuning

Nou weet ik eigenlijk vrij weinig van nokkenassen, kan iemand mij uitleggen hoe het werkt, waarom de auto sneller gaat met andere nokenassen?
En misschien weet iemand waar ik bovengenoemde zaken voor een redelijke prijs kan bestellen?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 september 2007 11:53 PM
  [ # 59 ]

de nokkenas zorgt ervoor dat de kleppen op het juiste moment open en dicht gaan, door dit moment te verleggen (speciale nokkenas) kan je PK’s winnen maar het levert in op andere zaken zoals verbruik of een nerveuzere motor
in het alemeen wil men met een “snelle” nokkenas meer toeren kunnen draaien en of in de hogere toeren sneller volgen van de motor bereiken, je levert in op moment bij lage toeren
ook steekt men dan andere klepveren (sterker) en kleppen (lichter)
de motor heeft op dat moment zeker extra aandacht en goed onderhoud nodig
standaard is dus zodat hij zonder problemen voor de meeste mensen voldoet

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 19 oktober 2007 09:52 PM
  [ # 60 ]

Die tuning laat ik maar voor wat het is. Heb momenteel weer iets anders fraais:

Zo nu en dan start de zx zeer slecht, laten we zeggen 3 van 5 keren is slecht starten, dan moet ik meerdere pogingen doen om hem aan de praat te krijgen. Dit doet hij sinds deze week zo ongeveer, maar vandaag werd het nog even ergen, op een 80km weg viel de auto ineens stil, gas geven hielp niet omdat de motor eigenlijk uit stond, teruggeschakeld naar 4 hielp ook niet, toen zou ik de allarmlichten aan doen omdat ik al niet zo snel meer rolde toen ineens de motor weer oppakte en reageerde op het gas. Heel vreemd allemaal.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
 
4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook