De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.
Re: Type Accu bx 1.4 inj
gti_styling84 schreef:De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.
ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?
Re: Type Accu bx 1.4 inj
deur63 schreef:gti_styling84 schreef:De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.
ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?
Ik bedoel idd 45Ah, ik ben nu niet thuis vandaar dat ik het vraag in het boekje zal het idd staan nl.
Re: Type Accu bx 1.4 inj
gti_styling84 schreef:deur63 schreef:gti_styling84 schreef:De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.
ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?Ik bedoel idd 45Ah, ik ben nu niet thuis vandaar dat ik het vraag in het boekje zal het idd staan nl.
kijk wat er nu inzit en pak een slag groter
denk dat je toch wel aan de 50 of 60a moet
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik zal er idd bij een 1.4 55Ah of 60Ah gebruiken.
Ik heb in m’n 1.6 een 70Ah liggen, start veel fijner. Niet te lang doorstarten want dan verbrand je de startmotor
WYD schreef:Ik zal er idd bij een 1.4 55Ah of 60Ah gebruiken.
Ik heb in m’n 1.6 een 70Ah liggen, start veel fijner. Niet te lang doorstarten want dan verbrand je de startmotor
Is het dan nietzo dat als je een zwaardere accu erin hebt dan normaal geleverd is dat dan je accu niet helemaal vol wordt geladen met de standaard dynamo? Of duurt het dan gewoon langer?
Zoja, is het dan raadzaam om een andere dynamo te nemen?
Mvg Joost
Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.
WYD schreef:Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.
Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:WYD schreef:Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.
Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.
Idd, maar die zitten bijna nooit op een 1400
WYD schreef:karel schreef:WYD schreef:Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.
Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.
Idd, maar die zitten bijna nooit op een 1400
45, 50, whatever….
Ich bin ein Breaker
This topic might be closed