Na een 500m stopt mijn ZX er mee,na 10 tellen stop te staan start ie gewoon weer,lampje accu en olie en motormanagement lichten op.
Rara.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
licht je motorman. lampje weleens op onder het rijden en of valt soms je vermogen (even) weg ?
misschien gaskleppotmeter
obicham schreef:licht je motorman. lampje weleens op onder het rijden en of valt soms je vermogen (even) weg ?
misschien gaskleppotmeter
Tijdens het rijden branden geen lampjes,en wanneer de motor af is geslagen (tot 2 keer toe precies op dezelfde plek na een koude start),branden bovengenoemde lampjes.
Beetje een raadsel,accu zou duiden op dynamo/accu,olie op druk die wegvalt (niveau olie is max),en motor lampje weet ik me niet echt raad me.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
bovendien als accu probleem is dan start ie waarschijnlijk niet
ook zoiets gehad met de ZX. viel uit onder het rijden, en liep soms alleen boven 3000 toeren.
controleer je accuklemmen even op vuil en loszitten. Als ze vuil zijn of loszitten, dan trekt de startmoter nog genoeg stroom om vonken op te wekken tussen de accuklem en accupool, dus die doet t wel. Maar ontsteking trekt waarschijnlijk niet genoeg om van accupool naar accuklem te vonken. Dus starten gaat wel, maar lopen moeilijker vooral bij lage toeren (weinig stroom van dynamo).
Simpel om te checken, en bij mij heeft het geholpen.
Anders even ECU uitlezen, hoe?
even op forum zoeken, moet ergens staan met een link naar ZX 16v site met foutcodes.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
De accu is ok,heb V-power getankt (weet niet of dit iets zal opleveren) maar het gekke is dat ik sinds die tijd geen problemen meer heb.Ik heb ook gelezen dat bij oudere motoren het niet zo veel uitmaakt,wel merk ik dat op V-power het verbruik iets lager ligt.Het afslaan is slechts twee keer voorgekomen,dus ik maak me er niet zo heel veel zorgen over,mijn ZX wordt een dagje ouder dat is alles.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Dan valt het hier nog wel mee,net ff geteld maar zit onder 16ct/km.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Probleem weer voorgekomen en opgelost,vandaag even boodschappen willen doen,sloeg mijn ZX-je weer af maar nu kreeg ik hem niet meer aan de praat
Waarom nu een blije smiley? Nou omdat ik de ANWB heb laten komen en deze direct de juiste diagnose stelde: ontstekingsmodule kapot.
Deze even gaan kopen en ingebouwd met/door ANWB en mijn autotje loopt weer als een zonnetje.
Petje af voor de ANWB!
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
jeuj!, nu kun je weer rustig verder kachelen met je ZX
Ja nu weer lekker kachelen,ik had het even gehad met mijn ZX,maar ik mag helemaal niet klagen,40.000km gereden en inclusief onderhoud en aanschaf heeft de auto me €1500 gekost!
Niet gek voor een auto van 14 jaar.
Ik krijg eigenlijk steeds meer vertrouwen in de auto,kleine dingentjes vervangen voor erg meevallende prijzen en meevallende verkrijgbaarheid.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
zeer netjes, hoor, mijn aanschaf was 1500 en heb radio gekocht en laten inbouwen dus ik ben al meer kwijt en heb nog geen 5k mee gereden,of net, maar dat heb ik nog niet gecheckt
Juist omdat ik de auto goedkoop heb gekocht heb ik er nog geld in gestoken. Moest wel een D-riem en spanrol op,nieuwe remleidingen voor en een aandrijf as op.Auto is in onderhoud bij een Peugeot monteur (in de late uurtjes) en kan snel en goedgeprijsde onderdelen erop schroeven
Mijn ZX is grijs met lichtverweerde bumpers,wel egaal opgepoetst maar het anthreciet/grijze is er een beetje af,verder geen roest buitenom enkel een paar puntjes in de motorruimte.
Voor ik deze auto kocht wist ik niet of ie mij zou bevallen,maar naast dat ik het een redelijk comfortabele vind en goede wegligging heeft is ie ook nog vrij ruim en echt goedkoop om te rijden.
-verschuifbare achterbank
-meesturende achteras (leuk als dit voor het eerst mee mag maken)
-electrisch verstelbare koplampen
-dashverlichting met dimmer
-toerenteller en digi klokje
Erg onderschatte auto,van derden hoor je altijd Citroen is niks…
En wat die radio betreft,die moet je niet tellen want die had je ook in andere auto gezet. Zo heb ik ook een trekhaak erop laten zetten voor mijn vouwwagen.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
heb je gelijk aan, maar toch komt het bij de kosten van deze auto op want ik heb nou eenmaal deze en geen andere gekocht
ennuh, die meesturende achteras zit toch op elke ZX? waar merk je dat overigens aan, bochtsnelheid neem ik aan….
Erik Janszen schreef:Die meesturende achteras merk je als je b.v. een afslag neemt op een klaverblad,maar dan “net” boven de adviessnelheid
Niet overdrijven natuurlijk…
Tevens is de Xsara in grote lijnen gebaseerd op de ZX.
ohja, heb ik gemerkt, zit in groningen een vrij naaierige afslag die opeens heeeeeel scherp ingestuurt moet worden met adviessnelheid van 50, ik reed toen nog 60 en idd, kwam er toch nog door
quote uit andere topic:
Thijsvandebles schreef:ja ok, toch vindt ik het enigzins misleidend. Mensen denken gelijk aan uit zichzelf sturende wielen. Toch wel een mooi systeem, ik me er eerder ook nooit in verdiept. Misschien wel eens leuk om een subframe van een BX aan de achterzijde te monteren. Kun je met 1 ruk aan het stuur 180 graden draaien:D
wat een grumpy XD ik dacht toen ik onderzocht welke auto ik zou kopen en meesturende achteras tegenkwam trouwens geen moment aan sturende wielen, zal aan mij liggen