Type Accu bx 1.4 inj
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 21 december 2004 12:17 PM

De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 21 december 2004 12:23 PM
  [ # 1 ]

Re: Type Accu bx 1.4 inj

gti_styling84 schreef:

De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.

ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 21 december 2004 12:27 PM
  [ # 2 ]

Re: Type Accu bx 1.4 inj

deur63 schreef:
gti_styling84 schreef:

De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.

ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?

Ik bedoel idd 45Ah, ik ben nu niet thuis vandaar dat ik het vraag Wink in het boekje zal het idd staan nl. Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 december 2004 12:38 PM
  [ # 3 ]

Re: Type Accu bx 1.4 inj

gti_styling84 schreef:
deur63 schreef:
gti_styling84 schreef:

De maat is vol, vanmorgen sloeg me motor haast niet meer aan, hij had hele erge moeite en me lampjes gingen allemaal flikkeren toen k ging starten. Wie weet welk type accu ik moet hebben ? is dat 45mah ? het gaat om een 1.4 inj benzinemotor.

ik neem aan dat je 45Ah bedoelt, niet 45mah, anders zou ik toch echt inderdaad het probleem bij de accu zoeken..
staat dat overigens niet gewoon in’t boekkie, wat er normaal inzit?

Ik bedoel idd 45Ah, ik ben nu niet thuis vandaar dat ik het vraag Wink in het boekje zal het idd staan nl. Smile

kijk wat er nu inzit en pak een slag groter Smile
denk dat je toch wel aan de 50 of 60a moet

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 december 2004 06:52 PM
  [ # 4 ]

Ik zal er idd bij een 1.4 55Ah of 60Ah gebruiken.
Ik heb in m’n 1.6 een 70Ah liggen, start veel fijner. Niet te lang doorstarten want dan verbrand je de startmotor Wink

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 21 december 2004 07:53 PM
  [ # 5 ]
WYD schreef:

Ik zal er idd bij een 1.4 55Ah of 60Ah gebruiken.
Ik heb in m’n 1.6 een 70Ah liggen, start veel fijner. Niet te lang doorstarten want dan verbrand je de startmotor Wink

Is het dan nietzo dat als je een zwaardere accu erin hebt dan normaal geleverd is dat dan je accu niet helemaal vol wordt geladen met de standaard dynamo? Of duurt het dan gewoon langer?
Zoja, is het dan raadzaam om een andere dynamo te nemen?


Mvg Joost

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 december 2004 08:11 PM
  [ # 6 ]

Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 december 2004 12:48 AM
  [ # 7 ]
WYD schreef:

Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.

Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 22 december 2004 01:25 AM
  [ # 8 ]
karel schreef:
WYD schreef:

Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.

Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.

Idd, maar die zitten bijna nooit op een 1400 Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 december 2004 01:36 AM
  [ # 9 ]
WYD schreef:
karel schreef:
WYD schreef:

Het duurt dan gewoon wat langer. Andere dynamo is helemaal niet nodig. Als je accu volzit gaat hij namelijk niet leeg, tenzij je de motor uit hebt, lampen en radio aan etc. Maar bij normaal rijden is de accu zo vol en blijft hij vol.

Een zwaardere dynamo kan wel van pas komen als je een hoop accesoires hebt die langdurig een hogere stroom gebruiken, tijdens het rijden natuurlijk. Maar zelfs voor elek ramen en CV heb je het niet per sé nodig. Die staan maar zo kort aan, dat overleeft een 50 A dynamo nog wel.

Idd, maar die zitten bijna nooit op een 1400 Wink

45, 50, whatever….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 22 december 2004 10:23 AM
  [ # 10 ]

This topic might be closed Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook