14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 02 april 2007 08:24 PM
  [ # 196 ]

Ik ga het gewoon even bekijken allemaal. Wat betreft die achterbank, die laat ik er liever inzitten want die zit al niet al te best vast door die afgebroken boutjes…..

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 april 2007 08:42 PM
  [ # 197 ]

[Schoolmeestermode]
Laat eerst die A stijl eens goed repareren!
[/Schoolmeestermode]

Wel lollig: maar pas wel op dat je niet tegen een leuke TZx/GTi aanloopt na het verwouteren. Want da’s uiteindelijk ook zo zonde van de moeite.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 april 2007 08:56 PM
  [ # 198 ]
mpostma schreef:

[Schoolmeestermode]
[/Schoolmeestermode]

Wel lollig: maar pas wel op dat je niet tegen een leuke TZx/GTi aanloopt na het verwouteren. Want da’s uiteindelijk ook zo zonde van de moeite.

ach dan kan je nog altijd een luxe 1400 verkopen Laughing

maar Marten heeft hier wel een punt. Het zelf ook in me 1400 gebouwd het is even een klusje maar zeker de moeite waard Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 02 april 2007 09:55 PM
  [ # 199 ]
mpostma schreef:

[Schoolmeestermode]
[/Schoolmeestermode]

Als dat het geval is moet je dat zeker eerst doen, want de kabels en de slurf kunnen smelten door de hitte.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 10:00 PM
  [ # 200 ]
mpostma schreef:

[Schoolmeestermode]
[/Schoolmeestermode]

[eigenwijze leerlingmodus] Tsja daar heb ik heel even het geld niet voor en bovendien kan ik dit zelf doen.[/eigenwijze leerlingmodus]

Wat betreft leuke andere types heb ik op dit moment geen behoefte aan een andere auto en daar al helemaal de centen niet voor dus deze blijft nog even. Overigens gaat de deur er compleet uit als het spul gelast wordt dus het lijkt me niet dat de kabels dan smelten, toch?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 april 2007 11:56 PM
  [ # 201 ]
jebbers schreef:
mpostma schreef:

[Schoolmeestermode]
[/Schoolmeestermode]

[eigenwijze leerlingmodus] Tsja daar heb ik heel even het geld niet voor en bovendien kan ik dit zelf doen.[/eigenwijze leerlingmodus]

Wat betreft leuke andere types heb ik op dit moment geen behoefte aan een andere auto en daar al helemaal de centen niet voor dus deze blijft nog even. Overigens gaat de deur er compleet uit als het spul gelast wordt dus het lijkt me niet dat de kabels dan smelten, toch?

Moet je ze ook uit de A-stijl halen en dat is een echt rotwerkje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 22 april 2007 03:03 PM
  [ # 202 ]

Zo. De ramen en de cv zitten erin. Was inderdaad een behoorlijk klusje en zoals elders te lezen viel vooral het aansluiten in de zekeringkast me even niet mee. Een vraagje wel, ik heb geen motortje gehad voor de achterklep. Is daar een speciaal motortje voor, heb ook geen bekabeling die die kant op gaat.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 22 april 2007 03:16 PM
  [ # 203 ]

misschien hier halen http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179768

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 07 mei 2007 03:47 PM
  [ # 204 ]

Zow, de Bix staat nu bij de garage om de duer fatsoenlijk te laten lassen. Hoop hem zsm weer terug te hebben.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2007 04:45 PM
  [ # 205 ]
jebbers schreef:

Zo. De ramen en de cv zitten erin. Was inderdaad een behoorlijk klusje en zoals elders te lezen viel vooral het aansluiten in de zekeringkast me even niet mee. Een vraagje wel, ik heb geen motortje gehad voor de achterklep. Is daar een speciaal motortje voor, heb ook geen bekabeling die die kant op gaat.

Je hebt er zelfs een andere sluitboom voor nodig; met alleen een motortje begin je niet zoveel. Ook de open-knop is anders, er zit nl geen slot in.

Er ligt rechts onder de achterbank, onder de rechter achterbakbeplating, door de achterste C-stijl (bijna D-stijl) een draad die de sluiting regelt. Diezelfde kabelbos bevat ook de achterruitenwisser-draden. Het is wel even pielen om dat spul er goed uit te krijgen; de boom bestaat uit 2 delen die in de holte achter het rechter achterlicht aan elkaar zitten. WD40, pen en een stukje papier om op te schrijven welke draad waar aan zat en veel geduld zijn hier je beste vriend…

Het handigste zoek je hiervoor een sloop-auto (berline en break zijn uiteraard verschillend maar op dit stuk is het wel heel erg versie-specifiek), dan kun je gelijk zien hoe het precies ligt. De stekkers achter het achterlicht zijn vaak vrij rot; je kunt ze evt aan elkaar solderen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 07 mei 2007 05:05 PM
  [ # 206 ]
jebbers schreef:

Zow, de Bix staat nu bij de garage om de duer fatsoenlijk te laten lassen. Hoop hem zsm weer terug te hebben.

Hehe!! Wink

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 10 mei 2007 02:40 AM
  [ # 207 ]
mpostma schreef:
jebbers schreef:

Hehe!! Wink

Zo hij staat weer voor de deur en eerlijk is eerlijk Mooijman heeft het netjes gedaan. Zal als ik morgen in de gelegenheid ben wel even een plaatje schieten voor de liefhebbers. Wel lekker om gewoon weer de deur open te kunnen gooien en hem ook dicht te kunnen smijten. Nu dus genieten van de elektrische ramen en cv , behalve die van de kofferbak dus. Als iemand dat spulletje heeft liggen houd ik me aanbevolen, misschien ga ik een dezer dagen ook nog eens op de sloop kijken. Mooijman vroeg trouwens aan de telefoon of hij mijn CFNL-KPH mocht vervangen voor die van hem maar dat heb ik mooi even gezegd dat ik dat niet zo’n goed idee vond. op de voorkant zat nog geen reclame maar nu dus wel. Geeft een goed gevoel dat een garage mijn auto als reclameobject ziet Wink. Daarnaast heb ik nu alweer een maandje een andere autoradio, eentje die ook mp3cd’s usb-sticks en sd-kaartjes lust van het merk goedkopie. Perfect ding voor het geld (65 euro in de aanbieding) en gewoon stemmig zwart ipv dat lelijke zilver wat die meeste flutdingen hebben.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 10 mei 2007 12:06 PM
  [ # 208 ]
jebbers schreef:

gewoon stemmig zwart ipv dat lelijke zilver wat die meeste flutdingen hebben.

Jamaar… mooi zilver is niet lelijk!

En fijn dat dit weer gefixed is! Op naar het volgende probleem! Wink

Nee zonder gekheid. Ik hoop dat je nou weer ff kan genieten van een goed werkende bolide.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 november 2007 10:05 PM
  [ # 209 ]
mpostma schreef:
jebbers schreef:

gewoon stemmig zwart ipv dat lelijke zilver wat die meeste flutdingen hebben.

Jamaar… mooi zilver is niet lelijk!

En fijn dat dit weer gefixed is! Op naar het volgende probleem! Wink

Nee zonder gekheid. Ik hoop dat je nou weer ff kan genieten van een goed werkende bolide.

Nou dat genieten is vanaf woensdag officieel voorbij. Zojuist heb ik de BX verkocht. Het is voorbij, woensdag wordt ie opgehaald en overgeschreven. Het was een leuk topic. Iedereen bedankt voor de input en met name Marten bedankt voor het klussen.

Profiel  

14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook