Na een weekje vakantie komt bij mij de vraag op:
Wat zijn de ervaringen van de gelukkige berijders met dit warme weer? Is de voorruit echt warmte werend of maakt al dat glas een broeikas van de (grand)C4 picasso?
Ben erg benieuwd!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
ik heb het goed koel kunnen houden in de auto, airco werkt perfect en heb geen hinder gemerkt van de grote voorruit.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
ik heb het goed koel kunnen houden in de auto, airco werkt perfect en heb geen hinder gemerkt van de grote voorruit.
Fijn om te horen WimZ!
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
ik sluit me helemaal aan bij WimZ. Goeie airco en de aparte aanjager voor de achterste rij zorgt ervoor dat de kinderen het ook snel aangenaam hebben.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hier ook zo. Net als Arie gooi ik ook wel eens even alle raampjes open nadat hij een tijd in de zon gestaan heeft. Duurt nog geen minuutje en dan is de ergste warmte er al uit. De airco pakt het daarna in no time op en in een mum van tijd is het zeer behaagelijk overal in de auto.
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
ArieAtari schreef:Zelfde ervaring als wim, gaat prima. Ik doe wel eens bij het wegrijden even alle raampjes open ivm warmte dan vlot eruit. Werkt op zich goed, is dacht ik tip uit het boekje.
Blijft nog steeds te gek gevoel met zonnebril op en herman brood op vol vermogen tetteren.
Een eventuele aanvulling op de tip uit het boekje:
In Berline doe ik eerst alle ramen open met ventilator aan maar zonder airco. In no-time is de ergste hitte eruit en sluit ik de voorstel ramen. Hierbij zet ik de airco aan en wordt de resthitte eruit geblazen. Even later gaan ook de achterste ramen dicht en blijft alles koel.
Ik weet weet dus niet in hoeverre dit op een (G)C4P van toepassing is maar in Berline krijg ik een soorst “schoorsteen effekt”.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Goeie tip!
Dat ga ik ook eens proberen…..de volgende keer dat de zon weer schijnt…
Lekker koel!
De afgelopen week geen enkel probleem met de koeling in het interieur gehad, ook niet met het pan. dak open. Mede-passagiers vonden het wel prettig, zo’n lichte omgeving.
Een minpuntje: het gekoelde dashboardkastje koelt nauwelijks…
Oh, mijn caravan (975 kg leeg, max 1275 kg) werd fluitend getrokken…
Grand C4Picasso 2.0 Benzine, EB6v Excl. Icare, Navidrive, Pan. dak, Pack detection 2, Alcantara, vaste trekhaak.
Lekker koel!
De afgelopen week geen enkel probleem met de koeling in het interieur gehad, ook niet met het pan. dak open. Mede-passagiers vonden het wel prettig, zo’n lichte omgeving.
Een minpuntje: het gekoelde dashboardkastje koelt nauwelijks…
Oh, mijn caravan (975 kg leeg, max 1275 kg) werd fluitend getrokken…
Grand C4Picasso 2.0 Benzine, EB6v Excl. Icare, Navidrive, Pan. dak, Pack detection 2, Alcantara, vaste trekhaak.
Goede berichten Fbosman,
Een vraagje, wellicht offtopic hier, welke caravanspiegels gebruik je? (en bevallen ze?)
Gerrit
Gerrit T schreef:Goede berichten Fbosman,
Een vraagje, wellicht offtopic hier, welke caravanspiegels gebruik je? (en bevallen ze?)
Gerrit
Ik gebruik “oude” Colt-spiegels. Deze klemmen aan de bovenkant aan de spiegels van de C4 en zitten met een rubberen band vast aan de onderkant van die spiegels. Ze passen goed en zitten goed stevig, nauwelijks trillingen.
Bedankt voor de info Fbosman.
Ik gebruik nu namelijk deurspiegels maar die heb ik al een keer of drie gemodificeerd om ze passend te maken op steeds andere auto’s, dus ik ben aan nieuwe toe. Vandaar dat ik graag ervaringen van collega-caravanners (in combi met de mooi(st)e Francaise) hoor.
Gerrit