Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik ben een beetje laat met stemmen, ops: maar doe mij maar “benzine”, voor mijn werk rij ik wel met een turbo diesel, in de vorm van een mercedesbenz 311 cdi ‘07.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik ben eigenlijk een groot voorstander van Diesel, rijdt zelf nu op Benzine, en na 4 jaar fel tegen LPG te zijn geweest moet ik dat misschien toch maar overwegen.
Bij mijn zoektocht naar een andere auto zoek ik eigenlijk een diesel, want af-fabriek uitgevoerd(geen ombouw), en de betrouwbaarheid(is ook 1 van de redene dat ik eigenlijk een schurft #%^& heb aan benzine)
Maar, mocht ik plotseling minder km’s gaan rijden, dan is LPG toch voordeliger aan het einde van de rit.
lastig…...
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik ben eigenlijk een groot voorstander van Diesel, rijdt zelf nu op Benzine, en na 4 jaar fel tegen LPG te zijn geweest moet ik dat misschien toch maar overwegen.
Bij mijn zoektocht naar een andere auto zoek ik eigenlijk een diesel, want af-fabriek uitgevoerd(geen ombouw), en de betrouwbaarheid(is ook 1 van de redene dat ik eigenlijk een schurft #%^& heb aan benzine)
Maar, mocht ik plotseling minder km’s gaan rijden, dan is LPG toch voordeliger aan het einde van de rit.
lastig…...
en waarom ben je fel tegen lpg onderbouw dat eens
Nee jimmy, dat ga ik niet nog eens uitleggen. staat al uitgebreid op het XCNL forum
Maar laat ik dan toch 1puntje pakken: kofferbakruimte!
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nee jimmy, dat ga ik niet nog eens uitleggen. staat al uitgebreid op het XCNL forum
Maar laat ik dan toch 1puntje pakken: kofferbakruimte!
ok het is voor iedereen zijn eigen keus maar wat ik vaak mis in dit draadje is een onderbouwing waarom ze tegen zijn
kijk kwa kofferruimte kan je gelijk hebben maar overal is er een oplossing voor
Een gastank op het dak is niet echt bevoordelijk voor het design
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Een gastank op het dak is niet echt bevoordelijk voor het design
ringtank
en je reservewiel?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:en je reservewiel?
spuitbus
Dat is leuk als je een spijker in je band hebt, maar weinig nut als je je band aan bijv een stoeprand o.i.d. open haalt
Of zoals de Xantia met versleten ADAL’s, van 5mm naar 0.0mm profiel in 3000km
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Dat is leuk als je een spijker in je band hebt, maar weinig nut als je je band aan bijv een stoeprand o.i.d. open haalt
het is altijd een keuze maar als je tegenwoordig kijk hebben heel veel autos geen eens meer een resevewiel dus dit probleem is niet meer lpg gebonden vind ik dan
je kan altijd het wiel ook achterin leggen nog
Nog 1 rede te meer voor mij om Diesel te nemen:
Dieselprijzen blijven laag, daar waar 95 al 1.52 kost en LPG 54cent is de diesel nog steeds onder de euro…
En dan even een rede om een LPGbak te pakken: Diesel wordt zwaar(onterecht) afgestraft in komende periode..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:Dat is leuk als je een spijker in je band hebt, maar weinig nut als je je band aan bijv een stoeprand o.i.d. open haalt
het is altijd een keuze maar als je tegenwoordig kijk hebben heel veel autos geen eens meer een resevewiel dus dit probleem is niet meer lpg gebonden vind ik dan
je kan altijd het wiel ook achterin leggen nog
Dat vind een zwakke smoes, immers, had ik die xantia(voorbeeld) op diesel gekocht dan had ik wel een reservewiel gehad.
En als ik het wielachterin leg kost ie mij geen kofferruimte?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nog 1 rede te meer voor mij om Diesel te nemen:
Dieselprijzen blijven laag, daar waar 95 al 1.52 kost en LPG 54cent is de diesel nog steeds onder de euro…En dan even een rede om een LPGbak te pakken: Diesel wordt zwaar(onterecht) afgestraft in komende periode..
diesel prijzen laag hier in utrecht is de diesel toch echt een euro of meer
daarbij stijgt lpg ook bijna niet terwijl je ook nog een korting krijg bij g3
het afstraffen is op zich wel goed bij een erg vuile diesel vind ik want je moet ook aan de toekomst denken maar op zich op de manier waarop ze het doen ben ik het ook niet mee eens
En dat is de rede dat wij het niet eens zullen worden over dit onderwerp.
Wat is een vervuilende diesel? een diesel stoot roet uit, maar nagenoeg geen Co2( hebben we niet een zogenaamd CO2 probleem? ) en dat doet een LPG bak dus wel
Dus denk aan de toekomst en koop een diesel
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI