Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
.....
zit de gemiddelde lease rijder niet op te wachten
Ik hoop dat er niet teveel “gemiddelde” leaserijders geintresseerd zijn want anders rijdt straks de gehele BNL met gemiddeld grijze, saaie en fantasieloze auto’s rond.
Moet er niet aan denken dat we Golf toestanden krijgen waarbij de designers bij wijze van spreken geen 2 mm durven te veranderen aan het originele ontwerp omdat ze vrezen anders 1 auto minder te verkopen.
Dan liever een merk dat soms op de rand van het bankroet schommelt maar wel auto’s met ballen op de markt brengt met een dikke f#*@* you aan de grijze middelmaat. Citroën mag m.i. trouwens nooit gaan proberen de middelmaat te evenaren want daar worden ze keihard op afgerekend. De Duitse merken zijn veel beter in het bedenken van fantasieloze “no risk” ontwerpen. En de middelmaat lease rijders moeten toch ergens terecht kunnen. Veel van die middelmaat leaserijders raken al over hun toeren als er eens een keer een wijzerplaat anders staat.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Peteryed schreef:Ja maar ja wie heeft er vandaag de dag nog een bedrijf om op de rand van bankroet te zitten. Ik niet, als ik een bedrijf wil hebben wil ik winst maken niet een enkele liefhebber blij maken.
in mijn zin stond wel (niet onbelangrijk) “soms”.
De ontwikkeling van een nieuw model is een zware aderlating voor elke auto constructeur. Citroen heeft een aantal keer op de rand van het failissement gestaan (DS, SM, CX, C5) en is daardoor ook overgenomen eerst door Michelin daarna dor Peugeot. En dat is nu precies de strategie van de PSA groep sinds enkele jaren. De “veilige” (i.e. modellen die de modale koper niet te veel choqueren) worden bij Peugeot ondergebracht en de gedurfdere modellen bij Citroën. Daarom ook de ommezwaai toen men begon in te zien dat teveel mainstream niet verwacht wordt van Citroën (denk aan de swap van Xsara naar C4, 3 kleine mpvs in hetzelfde segment, en hopelijk ook een wat pikantere C5 dan serie I) ze zouden trouwens teveel op die manier peugeot kanibaliseren (dat heeft VW ondervonden met Skoda en seat).
En ten laatste als je het aankoopgedrag van de “veilige” mainstream leaserijder zou doortrekken naar andere delen van de samenleving zouden er mooit risico’s genomen zijn, zou Amerika niet ontdekt zijn, geen ruimtevaart, geen CD’s, geen quantummechanica etc.
Voila, genoeg off-topic zeker?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
voor het geval jullie ‘t nog niet wisten:
‘de C5 opvolger staat in de 10e maand van 2007 bij de dealers in NL’
(afgelopen weekend was dit het antwoord op mijn vraag aan een Citroen-medewerker wanneer de auto in NL geintroduceerd wordt)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Hij/zij zal de C-crosser hebben bedoeld.
absoluut niet, hij/zij had het over de C5
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
We zullen het snel genoeg zien, oktober is heel dichtbij.
precies, nog 5 maandjes
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Lijkt me raar,met de lancering en dito opendeurdagen van de C-Crosser in september…Zou dit niet eerder iets voor het Autosalon van Brussel zijn (januari 2008) ?
Als u eens wist…
Peteryed schreef:ronama schreef:ik wacht wel op de “echte” er circuleren zoveel foto’s
Als ik kijk naar wat er in het verleden uitlekte aan spionage tekening van bijvoorbeeld de Xantia of de C5, C4. Dan kwamen deze tekening altijd heel erg dichtbij de werkelijk auto. Ga er maar vanuit dat deze Passat look a like er komt. In het echt zal hij misschien iets minder van de Passat hebben
Een Citroën die trekken zou hebben van een VW : : :
Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over hoor.
Moest VW kwa design nu eens een voorbeeld aan Citroën nemen, das wat anders. Dan verkopen ze misschien ook nog eens een model.
fftopic
Ik heb vandaag voor het eerst een VW Phaeton zien rijden. Kan iemand mij vertellen waar het verschil met een Passat ligt (buiten het wat bredere en het wat grotere)
Als VW wil dat de Phaeton het zelfde waauw gevoel oproept als de C6 dan denk ik toch dat ze eens dringend iets verfijndere tekenaars moeten in het leven roepen.
Always Smile
Métisse schreef:Lijkt me raar,met de lancering en dito opendeurdagen van de C-Crosser in september…Zou dit niet eerder iets voor het Autosalon van Brussel zijn (januari 2008) ?
Daarom zei ik dus al: hij/zij zal de C crosser bedoeld hebben.
Double Chevron schreef:Peteryed schreef:ronama schreef:ik wacht wel op de “echte” er circuleren zoveel foto’s
Een Citroën die trekken zou hebben van een VW : : :
Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over hoor.
Moest VW kwa design nu eens een voorbeeld aan Citroën nemen, das wat anders. Dan verkopen ze misschien ook nog eens een model.Ik ga hier absoluut een VW niet verdedigen maar je kan niet zeggen dat ze niet verkopen hun marktaandeel is een stuk of drie/vier keer groter als Citroën omdat VW wel een jan modaal auto is en een (nog) Citroën niet.
Hun marktaandeel is groter, omdat de VW-groep veeeeeeeeeel groter is dan de PSA groep en omdat ze nog steeds het voordeel hebben van hun Duitse goede imago. Maar (althans toch in België) de C4 is stukken populairder dan de Golf. De prijzen schelen nochtans niet zo veel meer. Dat komt gewoon omdat VW niet durft inoveren in zijn modellen. En Citroëns imago verbetert, en mensen rijden dan soms liever met een iets hipper model dan een “stijve” golf die in nog geen 10 jaar fatsoenlijk hertekend is.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Wunderbar schreef:Double Chevron schreef:Peteryed schreef:ronama schreef:ik wacht wel op de “echte” er circuleren zoveel foto’s
Een Citroën die trekken zou hebben van een VW : : :
Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over hoor.
Moest VW kwa design nu eens een voorbeeld aan Citroën nemen, das wat anders. Dan verkopen ze misschien ook nog eens een model.Ik ga hier absoluut een VW niet verdedigen maar je kan niet zeggen dat ze niet verkopen hun marktaandeel is een stuk of drie/vier keer groter als Citroën omdat VW wel een jan modaal auto is en een (nog) Citroën niet.
De PSA groep is de tweede grootste autogroep (Peugeot - Citroën) in Europa na VW (bestaande uit VW - Audi - Seat - Skoda - Lamborghini - Bugatti).
In België wordt gemiddeld de laatste 3 jaar de top 3 van de best verkopende auto’s ingenomen door PSA en renault en dan pas VW.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Wunderbar schreef:Double Chevron schreef:Peteryed schreef:ronama schreef:ik wacht wel op de “echte” er circuleren zoveel foto’s
Een Citroën die trekken zou hebben van een VW : : :
Daar heb ik toch sterk mijn twijfels over hoor.
Moest VW kwa design nu eens een voorbeeld aan Citroën nemen, das wat anders. Dan verkopen ze misschien ook nog eens een model.Ik ga hier absoluut een VW niet verdedigen maar je kan niet zeggen dat ze niet verkopen hun marktaandeel is een stuk of drie/vier keer groter als Citroën omdat VW wel een jan modaal auto is en een (nog) Citroën niet.
De PSA groep is de tweede grootste autogroep (Peugeot - Citroën) in Europa na VW (bestaande uit VW - Audi - Seat - Skoda - Lamborghini - Bugatti).
In België wordt gemiddeld de laatste 3 jaar de top 3 van de best verkopende auto’s ingenomen door PSA en renault en dan pas VW.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO