Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Dat is zo maar als je bijvoorbeeld een deel zelf kan doen de motor er bijvoorbeeld uithalen wordt het al een stuk goedkoper hoor! de stukken kosten veel geld maar de werkuren zijn nog een pak duurder hoor als je alles bijeen rekent en daar zit het meestal..
Dat is helemaal waar. Ik zou ook alleen de sapnner door een specialist laten doen, omdat er dan in het blok moet worden geboort. De rest zoals in en uitbouw kan je heel goed zelf doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mulder schreef:Ik hou me doorgaans verre van technische discussies aangaande de SM (weet er ook geen moer vanaf). Maar de belangrijkste redenen om mijn droom om een SM te bezitten te laten varen zijn het feit dat ook ik de Bank van NL (of Belgie) niet ben en de wetenschap dat het bijzonder onverstandig is om een SM te kopen als je vervolgens wil bezuinigen op preventief onderhoud.
Dat onderhoud is niet het probleem
Je moet alleen met een goede ( lees deftige revisie ) beginnen .
Eens dit één keer gebeurd is ben je weg voor 100.000 problemloze kilometers .
Dus ofwel heb je de bewijzen zwart op wit dat het allemaal reeds GOED gedaan is , ofwel reken je dit gewoon bij de aankoopprijs bij en weet je waar je voor staat
Zo SIMPEL is het .
Buiten de motor is alles zo goed als het zelfde als een DS
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Blooper1963 schreef:
EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!! En als het zo al gaat beginnen, hoop ik voor jouw het beste hoor ,met uw nieuwe garage! En onthou één ding goed: de klant is koning! trouwens met de modernste kettingen (voorgerekte) en de 3de generatie spanner is er volgens garage Bagnole (Jan lenaerts) ook geen probleem!!!
Ik ben jammer genoeg ook de nationale bank niet, maar ik vind dat je het geheel moet bekijken. Verder geven we hier enkel maar advies en jij moet beslissen wat je er al dan niet mee doet.
Wat kost een gewone mechanische spanner, en wat is dus het uiteindelijk verschil met een hydraulische? (2 à 3 tankbeurten???) Dat verschil tussen een hydraulische of een mechanische spanner, hoeveel procent bedraagt dit van het totaal bedrag aan je SM gespendeerd?
Mijn oordeel is dat je dit gewoon moet doen als alles open en eruit ligt. Maar ik hoef het niet meer te kiezen, de keuze ligt nu bij U.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrods schreef:Blooper1963 schreef:
EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!!
Ik ben jammer genoeg ook de nationale bank niet
Ik zou de Nationale Bank van België ook helemaal niet willen zijn! dan zou ik al mijn geld naar Walonië moeten wegpompen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
bloop heeft mij gevraagd jullie mede te delen dat hij door persoonlijke omstandigheden een weekje niet op het forum te vinden is.
moeten we daar blij of treurig om zijn ,
btw, ik ga mij ook maar een maandje of 3 afzonderen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:moeten we daar blij of treurig om zijn
Kijk maar in je Pb
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kijk, Blooper, niemand hier zal jou dwingen om welke spanner dan ook te gaan gebruiken!! Alleen, voor 350-400 euro extra heb je een zeer waardevolle modificatie op je auto waarvan in 30 jaar!!! is bewezen dat het werkt en geheel probleemloos is. De originele spanner bestaat nog steeds uit bewegende delen die alle kunnen afbreken. Dat risico is gewoon aanwezig. Als je nou zo’n mooie wagen hebt als de uwe, neem dan in godsnaam geen risico en geef die laatste euro nou ook gewoon uit! Trouwens, klant is koning, dat klopt. Maar, de mecanicien moet de garantie geven en bepaald daar dus ook de voorwaarden voor. En nu weer lief zijn voor CitroDS!
ik ben helemaal niet boos op citrods en hij weet duivels goed wat er dit jaar gaat gebeuren aan mijn motor en wat volgend jaar!! En nu zeker met hetgeen er gebeurd is met de moeder van mijn vrouw,hebben wij weer andere plannen,en dit om mijn lief vrouwtje haar droom te laten uitkomen,gaan wij haar ouders huis inkopen! Dat kost ook geld!! En het moeten niet steeds mijn dromen zijn die waar gemaakt worden!! het is nu eens mijn vrouwtje haar beurt!! ik ben al heel blij dat ik, en, een DS, en, een SM heb gekregen van haar!! nu dus ieder zijn beurt is het mooist hoor!
Ik ben jammer genoeg ook de nationale bank niet, maar ik vind dat je het geheel moet bekijken. Verder geven we hier enkel maar advies en jij moet beslissen wat je er al dan niet mee doet.
Wat kost een gewone mechanische spanner, en wat is dus het uiteindelijk verschil met een hydraulische? (2 à 3 tankbeurten???) Dat verschil tussen een hydraulische of een mechanische spanner, hoeveel procent bedraagt dit van het totaal bedrag aan je SM gespendeerd?Mijn oordeel is dat je dit gewoon moet doen als alles open en eruit ligt. Maar ik hoef het niet meer te kiezen, de keuze ligt nu bij U.
wat afgesproken was volgens uw laatste offerte gaat, gebeuren dit jaar!!!! de andere dingen die ik van plan ben,zoals ditributie,zuigerveren,waterpomppakking,oliepompas enz…zijn voor volgend jaar!! vergeet ook niet dat mijn motor reeds eens gereviseerd is,13 jaar terug!
Ik hou me doorgaans verre van technische discussies aangaande de SM (weet er ook geen moer vanaf). Maar de belangrijkste redenen om mijn droom om een SM te bezitten te laten varen zijn het feit dat ook ik de Bank van NL (of Belgie) niet ben en de wetenschap dat het bijzonder onverstandig is om een SM te kopen als je vervolgens wil bezuinigen op preventief onderhoud.
één ding weet ik: elkeen van dit forum en vele anderen die een SM bezitten zullen dan ook nooit alles in één keer kunnen reviseren,of je moet een kapitaalkrachtig iemand zijn die rond de 55.000 € kan uitgeven om een SM in concoursstaat te laten maken! er stond trouwens zo één SM op citromobile dit jaar! Dit zal me niet weerhouden om mijn droomwagens te kopen!! Misschien mocht ik niet in één en het zelfde jaar deze beide bolides gekocht hebben,daar geef ik eenieder gelijk in!! maar wees gerust,bij leven en welzijn komen beide oldie’s in orde,dan wel niet in concours staat,maar wel tiptop in orde!! Rome is ook niet in één dag gebouwd,en zo zal het ook gaan met mijn beide wagens
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
je hoeft die spanner natuurlijk helemaal niet NU te doen! Maar als je motor helemaal uit elkaar gaat, is het natuurlijk een mooie kans!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:je hoeft die spanner natuurlijk helemaal niet NU te doen! Maar als je motor helemaal uit elkaar gaat, is het natuurlijk een mooie kans!
ja! weet ik. spanner is voorzien voor volgend jaar,en dat weet citrods. dus twijfel ik eigenlijk juist nog tussen een hydraulische of een mechanische. Normaal gaat volgend jaar mijn blok er uit! dus als mijn blok kaal is,op dat moment,kan ik nog altijd beslissen of ik er een hydraulische of een mechanische op gooi, bij VDL.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
vis schreef:Ik heb de spanner zelf gemonteerd. Gewoon goed kijken hoe hij op de DS zit en in een uurtjes zat hij er perfect op. Kosten nul euro.
hoe heb jij dat dan getest?? en bij welke DS moet ik gaan kijken? ik kan toch moeilijk mijn DS motor demonteren en daar ff gaan kijken?
Heb jij ook het oliekanaal geboord bij een SM?? Dat is het enige wat mij dwars zit, en tegen houd om er zelf aan te beginnen!!
Onderstaande optie wellicht de mooiste maar is er weinig over terug te vinden….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.