Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ben wel meer “vergeten”, al valt het verbruik-verschil ontzettend mee. Sterker nog, in enkele gevallen is het gewoon vrijwel gelijk. Maar dit is erg afhankelijk van je rijstijl. Ik heb het idee dat een LPG-bak sneller begint te zuipen als je flink gaat gassen. Dus als je het rustig doet, blijft het verschil klein.
Mijn 16 TRS neemt momenteel 1 op 10 / 11 op LPG. Op benzine heeft ze wel meer gezopen!
XBXG schreef:Timo-BX schreef:maar 1 woord: WAUW!
En dat voor een BX van € 100.
Hehe, dat had ik gewoon lekker voor mij gehouden
@rb: volgens mij zat er geen woord russisch bij jouw verhaal.
Wel lollig, de 16 TRI had t ook, maar dan zonder kat. Gewoon S6 dus.
XBXG schreef:Oja, mijn dagteller is stuk.
Voor het eerst dat ik een BX heb waarbij de dagteller kapot is overigens…Ik zit trouwens wel te overwegen om in deze BX een LPG-installatie te pleuren, want gaat goed met de carburateur. Maar dat moet ik de komende maanden maar even aanzien.
Ahgi heb je daar het spul nog voor liggen; dit is precies dezelfde motor als de rode berline - waarbij de dagteller vlgs mij ook kapot was, of iig niet meer op 0 wilde.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Erg mooie BX Wouter, zo’n 14 heeft toch echt wel z’n charme!
karel schreef:XBXG schreef:Oja, mijn dagteller is stuk.
Voor het eerst dat ik een BX heb waarbij de dagteller kapot is overigens…Ik zit trouwens wel te overwegen om in deze BX een LPG-installatie te pleuren, want gaat goed met de carburateur. Maar dat moet ik de komende maanden maar even aanzien.
Ahgi heb je daar het spul nog voor liggen; dit is precies dezelfde motor als de rode berline - waarbij de dagteller vlgs mij ook kapot was, of iig niet meer op 0 wilde.
Ik heb bar weinig nog van de BX 14 op LPG hoor. Wellicht nog een benzinepompje en een thermostaatje, maar dat zal alles zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:karel schreef:XBXG schreef:Oja, mijn dagteller is stuk.
Voor het eerst dat ik een BX heb waarbij de dagteller kapot is overigens…Ik zit trouwens wel te overwegen om in deze BX een LPG-installatie te pleuren, want gaat goed met de carburateur. Maar dat moet ik de komende maanden maar even aanzien.
Ahgi heb je daar het spul nog voor liggen; dit is precies dezelfde motor als de rode berline - waarbij de dagteller vlgs mij ook kapot was, of iig niet meer op 0 wilde.
Ik heb bar weinig nog van de BX 14 op LPG hoor. Wellicht nog een benzinepompje en een thermostaatje, maar dat zal alles zijn.
Hmm. Het gasmengstuk en de verdamper niet bewaard? Want daar had je concreet gezien nog wat aan gehad. Nja, wellicht kan de verdamper van de TZI ook op de 14?
En verder boeit het niet. Tank, vulslang en veel andere gastoolie mag je toch nauwelijks hergebruiken.
De verdamper heb ik sowieso nieuw. Of er verder wat dingen kunnen worden gebruikt, is de vraag. De TZI is uiteraard een injectie, dus ik neem aan dat er toch wel wat verschillen in zitten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met je verdamper heb je gelijk het kostbaarste onderdeel welke je wel mag her-gebruiken te pakken. Ik zou gewoon eens met die verdamper onder je arm bij een LPG-boer binnen stappen voor een offerte.
Volgens mij kan je dan die voorgestelde €750,- aardig benaderen.
XBXG schreef:De verdamper heb ik sowieso nieuw. Of er verder wat dingen kunnen worden gebruikt, is de vraag. De TZI is uiteraard een injectie, dus ik neem aan dat er toch wel wat verschillen in zitten.
Ik bedoelde het mengstuk van de rode 14. Volgens mij heeft de TZI gewoon direct een gasfornuisslang op de aanzuigslang vanaf het luchtfilter.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Ik bedoelde het mengstuk van de rode 14. Volgens mij heeft de TZI gewoon direct een gasfornuisslang op de aanzuigslang vanaf het luchtfilter.
Zit daar dan geen mengstuk in de aanzuigslang? Dat lijkt mij zeer sterk.
patje74 schreef:Met je verdamper heb je gelijk het kostbaarste onderdeel welke je wel mag her-gebruiken te pakken. Ik zou gewoon eens met die verdamper onder je arm bij een LPG-boer binnen stappen voor een offerte.
Volgens mij kan je dan die voorgestelde €750,- aardig benaderen.
Op de Citromobile-plattegrond staat een advertentie van een LPG-boer die voor klassiekers al dhz-spul levert v/a 350 euri. Ik stond gisteren erg lang in de file, vandaar dat ik dit weet….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
kan iemand daar het adres eens van online zetten dan?
karel schreef:patje74 schreef:Met je verdamper heb je gelijk het kostbaarste onderdeel welke je wel mag her-gebruiken te pakken. Ik zou gewoon eens met die verdamper onder je arm bij een LPG-boer binnen stappen voor een offerte.
Volgens mij kan je dan die voorgestelde €750,- aardig benaderen.Op de Citromobile-plattegrond staat een advertentie van een LPG-boer die voor klassiekers al dhz-spul levert v/a 350 euri. Ik stond gisteren erg lang in de file, vandaar dat ik dit weet….
wat krijg je dan een 3e hands tank en een 20-jaar oude verdamper?
Citroën D Special 1970
http://www.autobedrijfrswouda.nl
Vanaf prijs is trouwens 450 euro.
OscarTZDTurbo schreef:
wat krijg je dan een 3e hands tank en een 20-jaar oude verdamper?
Daar zou je alleen niks aan hebben. Veel spul mag niet meer dan een jaar oud zijn.
Voor Wouter lijkt het mij toch het best als een specialist het gewoon helemaal uitvoert.