Mijn C5 2.016v Dif II moet ik inleveren nu denk ik er aan om een oude lease C5 te kopen bij http://www.citroenspecialist.nl bijna alle auto’s hebben 160.000 KM gereden, volgens mij betekent dit distributieriem vervangen en groot onderhoud! Kunnen jullie mij een inschatting geven wat dat gaat kosten en/of jullie ervaring hebben met deze aanbieder van ex lease auto’s.
Klopt het trouwens dat 2.0 HDI’s geen sport stand hebben?
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik kocht bij deze firma mijn huidige Xantia Break. Prima auto, BTW-auto, prima bedrijf. No nonsense, zakelijk, geen garantie. Ik had niks in te ruilen (mijn vorige Xantia was totall-loss) en kon nog goed met ze onderhandelen. Ik heb even proefgereden op het industrieterrein en de wagen na aankoop bij mijn Citroënspecialist een beurtje en bollenvullen laten doen. Staat nu op probleemloze 2,5 ton. Als deze het begeeft ga ik er gerust weer terug. Je kunt in het onderhoudschema zien welke dealer(s) het onderhoud hebben gedaan. Die kun je gerust even bellen.
Re: C5 HDI 110PK
arentwilde schreef:Mijn C5 2.016v Dif II moet ik inleveren nu denk ik er aan om een oude lease C5 te kopen bij http://www.citroenspecialist.nl bijna alle auto’s hebben 160.000 KM gereden, volgens mij betekent dit distributieriem vervangen en groot onderhoud! Kunnen jullie mij een inschatting geven wat dat gaat kosten en/of jullie ervaring hebben met deze aanbieder van ex lease auto’s?
Zelf geen ervaring maar diverse kennissen en collega’s hadden goede ervaringen, ik ben er wel eens geweest, ruime selectie van standaard leasebakken idd. Zelf zou ik tweedehands altijd voor een Exclusive gaan.
Kosten van een echt grote beurt (300eur?) inclusief distributieriem (400eur?), waterpomp (50?), misschien gelijk accessoires-riem of polies (~100) doe ook maar remblokken (50+30 + montage), wellicht banden…reken maar uit.
Klopt het trouwens dat 2.0 HDI’s geen sport stand hebben?
Normaal kunnen alleen de Exclusive uitvoeringen H3+ hebben, dus met variabele veerkarakteristiek (en sportknop) maar het kan goed zijn dat zelfs een 2.0HDi Exclusive geen H3+ heeft, een Difference zeker nooit.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Mijn huide dif heeft wel een sportknop maakt het trouwens veel uit qua comfert en verbruik etc?
andere vraag wat is een normale marge bij onderhandlingen?
arentwilde schreef:Mijn huide dif heeft wel een sportknop?
Of je H3+ (dus met sport knop) hebt is niet afhankelijk van je uitrustings niveau, maar met welke motor je hebt:
H3+ (PH1)
benzine: 2.0 16v, 2.0 HPi, 3.0 V6
Diesel: 2.2 HDiF
H3 (PH1)
benzine: 1.8 16v
diesel: 2.0 HDi (90 & 110 pk)
H3+ (PH2)
benzine: 3.0 V6
diesel: 2.0 HDiF BVA, 2.2 HDiF
H3 (PH2)
benzine: 1.8 16v, 2.0 16v
diesel: 1.6 HDiF, 2.0 HDiF BVM
arentwilde schreef:maakt het trouwens veel uit qua comfert en verbruik etc?
in verbruik maakt het niks uit, comfort is hoger omdat de auto 1 extra bol per as heeft (dus 3 ipv 2 voor H3) en wegligging is beter omdat de auto als het nodig is de vering stugger kan maken (dmv extra bol uit te schakelen)
PjotrBlom schreef:arentwilde schreef:Mijn huide dif heeft wel een sportknop?
Of je H3+ (dus met sport knop) hebt is niet afhankelijk van je uitrustings niveau, maar met welke motor je hebt:
H3+ (PH1)
benzine: 2.0 16v, 2.0 HPi, 3.0 V6
Diesel: 2.2 HDiFH3 (PH1)
benzine: 1.8 16v
diesel: 2.0 HDi (90 & 110 pk)H3+ (PH2)
benzine: 3.0 V6
diesel: 2.0 HDiF BVA, 2.2 HDiFH3 (PH2)
benzine: 1.8 16v, 2.0 16v
diesel: 1.6 HDiF, 2.0 HDiF BVMarentwilde schreef:maakt het trouwens veel uit qua comfert en verbruik etc?
in verbruik maakt het niks uit, comfort is hoger omdat de auto 1 extra bol per as heeft (dus 3 ipv 2 voor H3) en wegligging is beter omdat de auto als het nodig is de vering stugger kan maken (dmv extra bol uit te schakelen)
hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
Als je nu H3+ hebt kan gewoon H3 wel tegenvallen, zowel qua comfort als qua wegligging, maar een Berline rijdt wel weer beter dan de break.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
uit welk land kwam die 2.2HDi SX zonder H3+ ?
PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
uit welk land kwam die 2.2HDi SX zonder H3+ ?
Duitsland, ik herinner het mij van een AMS test.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
uit welk land kwam die 2.2HDi SX zonder H3+ ?
Duitsland, ik herinner het mij van een AMS test.
Vreemd, als je op Duitse occasions sites kijk hebben alle 2.2 HDi in SX trim een Sport knop (tenminste bij de SX-en waar je dit op de foto kan zien)
misschien een 2.2 HDi getest en foto’s van een 2.0 HDi?
Hoi,
Ik woon in het Noorden des lands maar heb daar in Brabant ook mijn auto gekocht bij citroenspecialist. Ik heb de auto nu 1,5 jaar. (vorige total loss kettingbotsing). ik heb daar een hele middag rond gelopen en in 4 auto´s (C5) proefgereden. Ze doen helemaal niet moeilijk, komen je ook niet op de vingers kijken, alles kan en mag. Natuurlijk staan er auto´s tussen die minder zijn maar dat zie je snel. Ik had geen inruil en kreeg een flink stuk van de prijs af. Heb zelf de garage gebeld (die hem in onderhoud had) over distributieriem, ook die citroengarage was zeer vriendelijk en vertelde me wat ik wilde weten.
Voor mijn volgende auto ga ik daar zeker weer kijken.
PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
uit welk land kwam die 2.2HDi SX zonder H3+ ?
Duitsland, ik herinner het mij van een AMS test.
Vreemd, als je op Duitse occasions sites kijk hebben alle 2.2 HDi in SX trim een Sport knop (tenminste bij de SX-en waar je dit op de foto kan zien)
misschien een 2.2 HDi getest en foto’s van een 2.0 HDi?
nee maar het was er eentje zonder ESP (een van de eerste dus) en 41 van de 48 uit jouw zoekopdracht hebben ESP tussen de opties staan. Dat kan het verschil zijn geweest.
Foto’s zijn zeer summier, zelfs als je de hoogteverstelling kunt zien kan je nog gefopt worden door het stickertje dat er zit als je geen sport-knop hebt. Maar eentje heeft er expliciet SPORT-fahrwerk bijstaan.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Menno. schreef:Marge ? , ligt aan je onderhandelingskunsten ... zal overigens niet veel zijn bij zo’n bedrijf zit het merendeel v/d winst in het aantal verkopen ipv grote winst per auto , daar zijn de prijzen dan ook naar
Bij een normaal bedrijf is de inruil ook een flink deel van de onderhandelingen en mogelijkheden op korting, evenzo het bijleveren van accesoires of diensten (inbouw, beurtje, etc.)
Dat is hier wat lastiger, dus minder speelruimte. Kijk ook even op de taxateur van de autoweek, als referentie voor de prijs.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:PjotrBlom schreef:eviltwin schreef:hmmm dat klopt dan weer niet met de 2.2HDi SX (was in NL niet leverbaar) die geen H3+ had.
uit welk land kwam die 2.2HDi SX zonder H3+ ?
Duitsland, ik herinner het mij van een AMS test.
ook in Duitseland is H3 niet icm de 2.2 HDi geleverd
zie Hier , daarna bestand C5_Kombi_td.pdf
uit het andere bestand (c5_kombi_ausstatt.pdf)
Hydractive 3 - Fahrwerk mit zusätzlicher automatischer Anpassung an den Fahrstil sowie manueller
Wahlmöglichkeit zwischen komfortabler oder sportlicher Fahrwerksabstimmung (2.0 HPi, 2.0 16V, 2.2 HDi, 3.0 V6)