Mijn XM is op kenteken gezet in juli 1994.
De auto lijkt uiterlijk voornamelijk een serie 2 te zijn. Het logo achterop en het dashboard is allemaal serie 2.
Alleen de voorkant is serie 1.
Is dit zo’n overgangsmodel, of hoort er origineel een andere voorkant op?
groet,
Nico
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wat bedoel je met de voorkant is serie 1?
Logo uit het midden?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
klinkt als type 1 grille op verder type 2 xm
Ries schreef:Wat bedoel je met de voorkant is serie 1?
Logo uit het midden?
Ja het logo zit uit het midden. Ik ken de eerste eigenaar, dus ik het kan het daar ook wel informeren. Maar wellicht weten jullie of dit model gewoon ooit bestaan heeft.
Hij zit wel net in de overgangsperiode van serie 1 naar 2, dus misschien hadden ze nog oude voorkanten over?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Een type 2 grille is stukken zeldzamer dan een type 1. Het zal waarschijnlijk makkelijker cq goedkoper zijn geweest om het zo op te lossen.
eXaMple schreef:Een type 2 grille is stukken zeldzamer dan een type 1. Het zal waarschijnlijk makkelijker cq goedkoper zijn geweest om het zo op te lossen.
Om wat op te lossen? Een schade aan de voorkant bedoel je?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja. Hoeft niks ernstigs te zijn want die grilletjes barsten bij het minste geringste.
Ben ook niet bang dat iets ernstigs is hoor. Anders had ik het wel geweten.
Heb alleen nog nooit zo iets meegemaakt. De voorkanten zijn dus 1 op 1 uitwisselbaar begrijp ik?
En van een overgangsmodel is geen sprake?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Niet dat ik weet in ieder geval.
Die grilletjes zijn inderdaad uitwisselbaar
Ik zou het zo houden eigenlijk.
Type 1 neus is mooier vind ik.
Beetje eigenwijzer, lijkt puntiger.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Ik zou het zo houden eigenlijk.
Type 1 neus is mooier vind ik.
Beetje eigenwijzer, lijkt puntiger.KB
Vind ik ook…
Vooral het dashboard is een goeie aanwijzing… dat vervang je niet zomaar even
Ach, het kan altijd “erger”.
Als ik bij de dealer mijn chassisnummer laat invoeren, komt uit dat programma van hun rollen dat ik een type 2 zou hebben..
Terwijl de auto volgens orga van 3 oktober 1991 is.
chassisnummers beginnent met VF7Y3 = serie I en VF7Y4 = serie II
Allemaal leuk en aardig, maar of ik een serie 1 of serie 2 heb doet er niet zoveel toe, het gaat er om of er ooit zo’n model als ik heb van de fabrieksband is gerold, of dat die neus er later is opgezet.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
nbohemen schreef:Allemaal leuk en aardig, maar of ik een serie 1 of serie 2 heb doet er niet zoveel toe, het gaat er om of er ooit zo’n model als ik heb van de fabrieksband is gerold, of dat die neus er later is opgezet.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173777
zie ook:http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173777.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens