Grijs of grijs? ETPcr en EVEcr
karimov
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 08 mei 2007 07:20 PM

Hoi BX-ers,

Mijn eerste bericht. Ik lees al een tijdje zo af en toe mee maar heb nu een vraag waar zelfs google geen antwoord op heeft. Maar misschien weet een van jullie het wel!

Is het gris pearl /EVEcr dat tot 89 geleverd is hetzelfde als het vanaf 1990 geleverde gris cristal ETPcr ? De kleurcode van motip schijnt hetzelfde te zijn. Volgens een berichtje van de axclub is
ETP Gris cristal kleurcode 55270 *
en is
EVE Gris perle 55220 / 55270 / 55280 *

Ik begrijp trouwens niet dat 1 kleur drie codes kan hebben maar ja.

Heeft iemand enig idee? Zou erg leuk zijn als beide kleuren exact hetzelfde waren ivm een paar deuren, maar de citroen codes zullen wel niet voor niets verschillend zijn.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 mei 2007 08:24 PM
  [ # 1 ]

ik ben ook benieuwd welke EVE ik moet aanhouden Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 08 mei 2007 10:36 PM
  [ # 2 ]

Als ze exact hetzelfde zouden zijn denk ik dat ze ook niet de moeite hadden genomen om een nieuwe code te verzinnen? Alleen al omdat de Motip codes afwijkend zijn zegt mij dat eigenlijk al genoeg..  Wink

Profiel  

karimov
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 mei 2007 11:02 PM
  [ # 3 ]

Dat dacht ik ook maar wat ik toch wel vreemd vind is dat voor beide de motip code 55270 wordt opgegeven. Waarschijnlijk is het een bijzonder klein verschil maar ik vrees toch te groot om een paar deuren te mixen. Binnenkort maar een paar sloperijen afgaan op zoek naar wat ETP deuren.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 mei 2007 11:04 PM
  [ # 4 ]
karimov schreef:

Dat dacht ik ook maar wat ik toch wel vreemd vind is dat voor beide de motip code 55270 wordt opgegeven. Waarschijnlijk is het een bijzonder klein verschil maar ik vrees toch te groot om een paar deuren te mixen. Binnenkort maar een paar sloperijen afgaan op zoek naar wat ETP deuren.

ga naar de betere verfzaak en laat aan de hand van jou nummer verf komen
of laat er een verfcheckdoen en aan de hand van dat verf mengen

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 09 mei 2007 12:31 AM
  [ # 5 ]
citroenc2 schreef:

ga naar de betere verfzaak en laat aan de hand van jou nummer verf komen
of laat er een verfcheckdoen en aan de hand van dat verf mengen

Hij wil geen verf maar een paar deuren overzetten, athans dat begreep ik uit zijn eerste post Smile

Profiel  

Gospel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 09 mei 2007 03:41 AM
  [ # 6 ]

Ik heb zelf ook de kleurcode ETPcr. Lastig kleurtje om te vinden…

Veel geleverd is bijvoorbeeld de Deauville in grijsmetalic en die is NET anders namelijk EYCcr. Ik heb naast zo’n Deauville gestaan met mijn bx en je ziet (met heel veel fantasie) dat de mijne heel iets iets lichter is.

Ik denk dat als twee bixen achter elkaar rijden dat ze dezelfde kleur hebben. Maar twee portieren naast elkaar, ja dan komt ‘t ‘t echt op aan!

Ongelovelijk trouwens hoeveel kleuren er geleverd zijn.

(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD

Profiel  

karimov
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 mei 2007 04:37 PM
  [ # 7 ]

bedankt voor de antwoorden,

Misschien moet ik dan toch maar van de zomer met een spuitbus van de vakman in de weer. Ben benieuwd of me dat lukt. Enige wat ik tot nu toe heb gespoten was een kinderfietsje.
Ik dacht dat een paar sloopdeuren wat makkelijker zouden zijn. In totaal zijn er vier gebreken; deuk, twee deukjes en een gat aan de onderzijde. Keurig verdeeld natuurlijk over de vier deuren.

Dat de kleuren veel op elkaar lijken lijkt op de foto te kloppen, maar als ze zelfs achter elkaar precies op elkaar lijken wat is dan het nut van net dat beetje anders? Ongetwijfeld hadden ze daar bij citroen zo hun redenen. Variatie geeft het in ieder geval wel.

Heeft iemand trouwens enig idee of dat beige achtige metallickleurtje ook in Nederland geleverd is? Op franse marktplaatsen zie je ze regelmatig maar hier heb ik er geloof ik nog nooit een zien rondrijden!

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 09 mei 2007 06:06 PM
  [ # 8 ]
karimov schreef:

Heeft iemand trouwens enig idee of dat beige achtige metallickleurtje ook in Nederland geleverd is? Op franse marktplaatsen zie je ze regelmatig maar hier heb ik er geloof ik nog nooit een zien rondrijden!

Sable Phenicien bedoel je? Dat is (helaas) nooit geleverd hier. Fotootje:

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 09 mei 2007 07:17 PM
  [ # 9 ]

ETBcR is geleverd op de progress en TZI modellen.

De Daueville is een aantal tinten lichter. Om echt kleurverschil te vermijden zou ik toch voor een setje andere deuren gaan.

Ik heb de hele ombouwset van mijn bx zelf gespoten met spuitbussen, 100% zeker dat ik de goede kleurcode heb, maar toch blijf je verschil zien.

Ik heb nog 4 deuren in ETBcR staan in mint condition, maar die zijn als het goed is met de bx verkocht die er over 2 weken uitvliegt Crying or Very sad

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 mei 2007 08:21 PM
  [ # 10 ]

ik heb nog 4 deuren in EYC (deauville) is iets donkerder (lijkt blauwer) dan mijn EVE Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karimov
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 mei 2007 10:56 PM
  [ # 11 ]

Die kleur bedoelde ik idd. Jammer dat die hier niet geleverd is. Had wat mij betreft wel gemogen en dan hadden ze een grijstintje minder mogen doen.

Aan deuren geen gebrek zo te zien. Als ik wil kan ik natuurlijk altijd nog op de diverse marktplaatsen etc een wanted plaatsen, maar ik denk dat ik maar op de volgende hittegolf ga wachten. Eerst maar een paar andere gebreken oplossen zoals een stappenmotor vervangen die ik deels gemold heb.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook