Mijn fabrieksschuifdak stopt soms niet als je hem dichtschuift, waardoor het dak automatisch naar kantelstand doorschuift.
Hierdoor is het lastig om een het raam exact goed dicht te krijgen. Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?
Ik heb ‘t bij mijn BX gehad… daar was het een kwestie van de 2 draaiwieltjes in het mechaniek weer uitlijnen. In de Haynes staat hoe dat moet.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Harm schreef:Ik heb ‘t bij mijn BX gehad… daar was het een kwestie van de 2 draaiwieltjes in het mechaniek weer uitlijnen. In de Haynes staat hoe dat moet.
In de XM-Haynes staat niks over het schuifdak…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dan moet je de BX Haynes eens nazoeken, daar staat het wel in. En met een beetje mazzel zijn de mechaniekjes vergelijkbaar.
Het kwam erop neer dat je eerst het dak in de dicht-stand zet, en dan het motortje losschroeft van het dak.
Op het motortje kun je dan 2 tandwielen met een grote gekleurde schijf erop zien zitten. Op die schijven staat een merktekentje, een klein streepje.
Zet het motortje in de handbedienstand met het hendeltje, en gebruik de inbussleutel om aan het tandwiel te draaien. Draai net zolang tot de merktekens precies tegenover elkaar zitten, vergrendel het mechaniekje weer met het hendeltje en schroef ‘m terug.
maar voor hetzelfde geld is een van de microswitches in het mechaniekje gaar…
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
vreemd, in het interior-deel staat alleen een stuk over het schuifdak en daar staat gewoon dat je in het geval van een defect toch echt de dealer moet opzoeken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Idd, dat klopt.
Ik neem aan dat Harm in zn vorige post bedoelt dat je de BX Haynes dan is na moet lopen.. Miss een scan hier Harm?
Xsara_Coupe
Inderdaad, de BX Haynes… staat er toch?
Ik heb er geen scans van paraat, maar het staat vast wel ergens online
Overigens had mijn BX ook nog het symptoom dat ie op willekeurige punten stopte, zodat je de knop los moest laten en weer in moest drukken. Maar ook weer niet altijd volgens mij…