Omdat we op zoek gaan naar een andere zwever en verslaafd zijn geraakt aan het veerbollen systeem, vragen wij ons af welke types nu precies het veerbollen systeem hebben. Ik zag op marktplaats een mooie ZX break maar volgens mij zit daar een ander systeem op. We zoeken een iets langs om in te slapen onderweg en het liefst op diesel of gas om lekker heel europa door te zweven. Heeft iemand tips of advies? (budget rond €1500 en evt. bx te ruil.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
hier zou je lekker in kunnen slapen én zweven. een cx-ambulance
cx, bx, xm, allemaal break, allemaal met veerbollen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ja precies die volstaat helemaal. Misschien willen ze die wel ruilen voor de bx.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
hel1 schreef:cx, bx, xm, allemaal break, allemaal met veerbollen
En de nieuwere types dan? Xantia,Xsara en zo…Hebben die dat niet?
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Modellen met veerbollen, de rest heeft ze niet.
- BX
- CX
- XM
- Xantia
- C5
- C6
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En de GS?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ja maar aangezien het over ‘nieuwere’ modellen ging
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ok dank voor de info. En nu op zoek naar de beste deal. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
T(h)ijs schreef:Ja maar aangezien het over ‘nieuwere’ modellen ging
Alsof een CX zoveel nieuwer is
Ik zou voor een Xantia break gaan, beste ruimte/comfort-prijsverhouding. Een Xm van 1500 kost je uiteindlijk flink meer in onderhoud (en wb verbruik etc.), een Xm break is wel heel groot met nog meer uitgaven.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Enne, hoe is dit nou afgelopen?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Martijn de Ruijter schreef:Enne, hoe is dit nou afgelopen?
Gr Martijn
Bij een bx is het nooit afgelopen ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
Re: Veervraag
bxleek schreef:Omdat we op zoek gaan naar een andere zwever en verslaafd zijn geraakt aan het veerbollen systeem, vragen wij ons af welke types nu precies het veerbollen systeem hebben. Ik zag op marktplaats een mooie ZX break maar volgens mij zit daar een ander systeem op. We zoeken een iets langs om in te slapen onderweg en het liefst op diesel of gas om lekker heel europa door te zweven. Heeft iemand tips of advies? (budget rond €1500 en evt. bx te ruil.
Ik moet tot mijn grote schaamte - en ik ben toch echt al 10 jaar verstokt hydraufiel en BX-rijder - bekennen dat ik die ZX helemaal zo gek niet vind veren voor een auto met springveren; in feite kan ie zich goed meten met een goed verende BX…
Qua innerlijk en uiterlijk is het een niet-spannend model, ik vind het een goed geslaagde poging van Citroën om een Opel Astra na te bouwen, maar qua veercomfort is het een compleet ander verhaal.
Ich bin ein Breaker
Re: Veervraag
karel schreef:Qua innerlijk en uiterlijk is het een niet-spannend model, ik vind het een goed geslaagde poging van Citroën om een Opel Astra na te bouwen, maar qua veercomfort is het een compleet ander verhaal.
De eerste Astra is tegelijk met de ZX (en de Golf mkIII) op de markt gekomen, ze streden zelfs met elkaar voor de CTOY. Nipt Golf, voor Astra, voor ZX:
1992 Volkswagen Golf 276 Opel Astra 231 Citroën ZX 213
Het model Kadett daarvoor was eigenlijk een GS/Alfasud cloon
Grappig bovendien dat de ZX (net als Xm, BX, Berlingo en Xantia) een Bertone ontwerp is en dat Bertone later de 2e Astra (‘97) heeft gedaan!
De ZX is beter qua bouwkwaliteit dan de Astra (die Golf was de laatste goede) en qua weggedrag de standaard van die tijd, o.a. door Chrysler gebruikt als benchmark voor de ontwikkeling van de Neon.
Al zou ik nu als dagelijkse auto nooit meer een ZX aanraden, spaar door voor een Xsara (break) het verschil verdien je zo terug in onderhoud en andere ellende.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ok, en dan nu de tussenstand. Er is inmiddels alsnog een nieuwe bobine geplaatst voor €73 (zie het lijntje van 6 meidubbele pech met de verdeler) Waarna de bx weer lekker rondsnort. Omdat we wel tegen de volgende apk aanzitten verwacht ik wel wat meer kosten en we hebben inmiddels wat andere ruimere modellen bekeken, het ziet er nu naar uit dat we onze vakantiecentjes gaan besteden aan een…. XANTIA break op diesel of gas. Dus als we er 1 kunnen vinden die binnen onze portemonnee past dan zal dat hem worden. Het vrouwtje ziet zichzelf al lekker snurken achterin maar ikzelf heb wel een beetje een raar gevoel in mijn hart als ik die trouwe bx voor mijn raam zie staan, dus ik ben zelf benieuwd of ik hem ook echt daadwerkelijk kan wegdoen. Er is nog een beetje twijfel: ga ik hier goed aandoen??????
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
In ieder geval bedankt voor jullie info en kennis van zaken dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat onze keus een Xantia werdt. Dat schept al een hoop duidelijkheid.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96