Knipperend airbag lampje
The Counttt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 16 april 2007 11:28 PM

Van mijn saxo begint nu net een paar keer het airbag lampje te knipperen, netjes 5 min. tot ie constant brand (volgens de handleiding).
Heeft ie nu 2 keer gedaan, 1e keer na het starten en vandaag tijdens het rijden begon ie ineens (na een beetje sneller remmen Cool ). De klapzak werkt toch wel gewoon of moet ik maar nergens tegen aan rijden als ie knippert ?? (ook beter nergens tegen aan rijden als ie niet knippert maar goed Wink  Idea )

Nu heb ik al wel op meerdere reacties gelezen dat er stekker(s) onder de stoelen losgehaald, inspuiten met contacspray, en weer vastgeklikt moeten worden. Allemaal leuk en aardig, maar ik kan maar 1 zielig oranje draadje vinden onder de bestuurdersstoel, is dit alles ??

Ook las ik iets over de gordelspanners, worden deze bedoeld ?, zitten wel niet onder de stoel maar wel in de buurt.

Graag even een reactie als het niet teveel moeite is Rolling Eyes

let’s go picasso!

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 18 april 2007 11:36 PM
  [ # 1 ]

Dat oranje draadje is makkelijk gevonden hoor, en dat is alles? Moet de spanning er eerst nog af zijn voor ik er aan zit ?? Hier las ik iets over in de haynes namelijk. Of is het gewoon maar loshalen, ff contactspray en weer in elkaar, klaar.

let’s go picasso!

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 19 april 2007 01:17 AM
  [ # 2 ]

Heb je al geprobeerd om te resseten door de accukabels een tijdje eraf te halen?
Had het zelfde probleem met mijn Xantia accukabels los even koffie drinken kabels erop en het kwam niet meer terug.
Tenzij er echt iets defect is natuurlijk Cool

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 april 2007 01:23 AM
  [ # 3 ]

Deze stekkerverbindingen zijn niet de besten uit het PSA-concern. Je kunt ook de stekker er tussenuit knippen en de bedrading netjes aan elkaar solderen. Voortijdig wel even een krimpkousje er omheen schuiven, zodat je dat later netjes om het gesoldeerde deel kan schuiven. Als je hiemee bezig gaat, haal dan wel eerst even de massa van de accu los, i.v.m. eventuele kortsluiting.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 30 april 2007 11:19 AM
  [ # 4 ]

Bedankt zover voor de reacties!

Volgens mij is het Idea -je er bang van geworden, knipperen is weer opgehouden. Ik kijk het nog even aan en mocht het terug komen dan kan ik alsnog een van de genoemde opties uitproberen Smile .

@ Marijn, Die verbinding loopt idd via de middenconsole, hier zit de regelunit van de airbag (volgens haynes boek). Onder mijn bijrijdersstoel zit geen stekkerverbinding, maar dan kan er mee te maken hebben dat ik alleen een bestuurdersairbag heb.

let’s go picasso!

Profiel  

LEiPiE
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142

- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 09 mei 2007 04:17 AM
  [ # 5 ]

Geniaal, precies wat ik wilde vragen. Hoef ik nog even geen afspraak bij de dealer te maken. Heb nog maar iets van 20KM in m’n Saxo gereden en nu ging maandagavond dus ineens dat lampje knipperen. Het is een stuk vochtiger en kouder weer, dus ik ging nog maar niet uit van een echte fout.

Profiel  

LEiPiE
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142

- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 23 mei 2007 01:15 AM
  [ # 6 ]

Het vervangen van de connectors onder de voorstoelen door het doorsolderen lijkt inderdaad prachtig te helpen. Moest toch de Citroen-garage hebben voor een controle en die adviseerden het inderdaad ook (en even de accupolen loshalen zodat de minimale kans dat je wat fout doet en de airbag ontploft ook wordt weggenomen Wink).
Wat me opviel: links en rechts zijn de kleuren van de draden omgewisseld, maar ik neem aan dat ze naar een schakelaar o.i.d. leiden dan of iets anders dat geen polariteit heeft.
Sowieso laat ik ze bij de controle even naar de airbag kijken voor de zekerheid (is toch een routinecheck verder, neem aan dat dat inpluggen van een aparaatje is dat aan de airbag vraagt van “werk jij nog?”).

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 21 augustus 2007 02:49 PM
  [ # 7 ]

Geen idee of de problemen nog bestaan, maar wellicht dat anders iemand anders er wat aan kan hebben.

Ook bij mijn saxo bleef het airbaglampje nogal eens branden.
In eerste instantie zat het probleem hem in de stekker onder de bestuurdersstoel. Omdat je bij een 3-deurs natuurlijk continu de stoel heen en weer schuift wordt het stekkertje op de een of andere manier gewoon lam.

Deze stekker heb ik destijds gesoldeerd en toen was het probleem een tijdlang over.

Ook heeft het lampje een keer gebrand toen de ring om het stuur die contact hoort te maken niet goed meer was, deze koperen (?) ring zat direct onder het stuur en is destijds nog onder garantie vervangen.

Later begon het opnieuw, na veel zoekwerk bleek het toen in het
verdeelkastje te zitten onder de vloerbedekking achter de middenconsole.
(Dus onder je dashboard in het midden onder de vloerbedekking)
Dat heb ik toen allemaal los gehaald en opnieuw de stekkers in de connectors gestoken, aangetrokken met tie-rips.

Sinds die tijd heb ik nooit meer last gehad van een knipperend airbaglampje.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 03 september 2007 04:07 AM
  [ # 8 ]
RuudR schreef:

Deze stekkerverbindingen zijn niet de besten uit het PSA-concern. Je kunt ook de stekker er tussenuit knippen en de bedrading netjes aan elkaar solderen. Voortijdig wel even een krimpkousje er omheen schuiven, zodat je dat later netjes om het gesoldeerde deel kan schuiven. Als je hiemee bezig gaat, haal dan wel eerst even de massa van de accu los, i.v.m. eventuele kortsluiting.

<—dit is gesproken, geen gepruts, gewoon stekker ervantussen knippen, en aan elkaar solderen, mooi appart solderen en isoleren.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook