Schuifdak stopt niet
nbohemen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 07-05-2007

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 08 mei 2007 11:09 PM

Mijn fabrieksschuifdak stopt soms niet als je hem dichtschuift, waardoor het dak automatisch naar kantelstand doorschuift.
Hierdoor is het lastig om een het raam exact goed dicht te krijgen. Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 08 mei 2007 11:44 PM
  [ # 1 ]

Ik heb ‘t bij mijn BX gehad… daar was het een kwestie van de 2 draaiwieltjes in het mechaniek weer uitlijnen. In de Haynes staat hoe dat moet.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 mei 2007 11:41 AM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

Ik heb ‘t bij mijn BX gehad… daar was het een kwestie van de 2 draaiwieltjes in het mechaniek weer uitlijnen. In de Haynes staat hoe dat moet.

In de XM-Haynes staat niks over het schuifdak…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 mei 2007 12:32 PM
  [ # 3 ]

Dan moet je de BX Haynes eens nazoeken, daar staat het wel in. En met een beetje mazzel zijn de mechaniekjes vergelijkbaar.
Het kwam erop neer dat je eerst het dak in de dicht-stand zet, en dan het motortje losschroeft van het dak.

Op het motortje kun je dan 2 tandwielen met een grote gekleurde schijf erop zien zitten. Op die schijven staat een merktekentje, een klein streepje.
Zet het motortje in de handbedienstand met het hendeltje, en gebruik de inbussleutel om aan het tandwiel te draaien. Draai net zolang tot de merktekens precies tegenover elkaar zitten, vergrendel het mechaniekje weer met het hendeltje en schroef ‘m terug.

maar voor hetzelfde geld is een van de microswitches in het mechaniekje gaar…

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 mei 2007 12:45 PM
  [ # 4 ]

vreemd, in het interior-deel staat alleen een stuk over het schuifdak en daar staat gewoon dat je in het geval van een defect toch echt de dealer moet opzoeken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 mei 2007 12:57 PM
  [ # 5 ]

Idd, dat klopt.
Ik neem aan dat Harm in zn vorige post bedoelt dat je de BX Haynes dan is na moet lopen.. Miss een scan hier Harm?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 mei 2007 01:11 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad, de BX Haynes… staat er toch? Wink

Ik heb er geen scans van paraat, maar het staat vast wel ergens online

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 mei 2007 01:17 PM
  [ # 7 ]

Overigens had mijn BX ook nog het symptoom dat ie op willekeurige punten stopte, zodat je de knop los moest laten en weer in moest drukken. Maar ook weer niet altijd volgens mij…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook