Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hallo…
Mijn parkeerrem zat altijd al diep (ongeveer 8 klikjes). Ineens zat ie helemaal onderaan (12 klikjes), en kon ie een helling van 5 graden niet meer houden. Ik weet eigenlijk niet hoe snel dat gegaan is.
Vanmiddag gecontroleerd, links deed het nog een beetje, rechts NIETS. Dus dan maar stellen volgens hfd 10 van de Haynes.
Links bijgesteld, is nu wat beter, maar rechts kan ik stellen wat ik wil, hij doet nog steeds niet. Zit hardstikke los tot de stelmoer eraf valt.
Ik denk dus dat ie ergens los zit…
Nou is vorige maand mijn dynamo vervangen. Moet je daarvoor de rechter parkeerrem ergens loshalen?
Waar kan ie nog meer los zitten naast de wielkast? Kom je daarbij zonder brug?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Re: Parkeerrem stuk
Is er geen handremkabel gebroken?
Boven je eerste uitlaatdemper/katalisator zit een plaat welke je met een paar moertjes kunt loshalen. Daarboven zit het begin van beide kabels en daar schiet er wel eens een uit. Maak de boel gelijk vast met een tierib zodat hij er niet meer uit kan schieten.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hmmm, klinkt niet relaxed zonder brug. Even van de week tijd maken…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Heb hetzelfde probleem, de vorige eigenaar heeft de handremkabels juist laten vervangen maar blijkbaar zijn ze niet goed vastgezet, want alleen lniks pakt de rem aan, rechts net als bij jou niet te stellen.
Ik had al een vermoeden dat ik het ergens boven de demper moest zoeken maar dit is weer wat verder inde goede richting
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
valt mee
heb hetzelfde probleem gehad, week terug.
bij mij was de kabel uit zijn hefboom geraakt. dus op het punt waar hij de rem aantrekt [op de remcylinder]. hoe het kan is me een raadsel. maar het is zo gefikst. als je een beetje lenig bent kan je het zelfs zonder wiel eraf [en dus zonder krik enzo]. als je met een waterpomptang -of stoerder, een moordenaar- de handremhefboom [dat is dat rare kronkelding met gleufje op je remcylinder] een beetje omduwt haak je de kabel er zo weer in. bij twijfel kijk je gewoon even aan de andere kant. en dat gaat beter met een uitgestuurd wiel.
overweeg sterk om de kabet te borgen met een rubber oid.
iemand dit al meegemaakt? en opgelost?
bij mij is het waarschijnlijk gekomen door de reden dat citroen hp vering heeft ontwikkeld, nl zeer slechte wegen in frankrijk. maar dat is slechts een voorzichtige gok
du pain… du vin… du Citroën
da’s bij mij niet de oorzaak want daar ben ik begonnen met zoeken..Overigens bij de topicstarter ook niet volgens mij, want die was ook al gaan afstellen etc…
Het borgen van de kabel lijkt me opzich niet nodig, wat meer nodig is volgens mij, is het beter afstellen van de kabel. Als die door wat voor reden dan ook niet meer strak staat valt ie eraf, dus is de spanning gewoon te laag.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Jep, zolang er genoeg spanning op de parkeerrem staat zal ie bij de remschoen niet los schieten. Het zit net zo als bij een trommelrem op een fiets. Als ie te los is kan ie eraf schieten.
Anyway, ik heb nog steeds de moed niet opgebracht om eraan te beginnen. Rede: ik woon 5 hoog zonder lift of berging en heb een hele zware krik. Tegen de tijd dat de auto op haar assensteunen staat ben ik al weer aan een :smt123 toe, en dan dat opruimen
Ik denk erover om het zo te laten en het tijdens de APK te doen, dan staat ie toch op een brug en het klinkt niet als meer dan 5 minuten werk… Ben alleen bang dat ik er dan achter kom dat het een kabelbreuk is, en dan ben ik de pisang.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Heb net een uitgebreid betoog gehouden om een kachelradiator te vervangen, dus ik zal je het lulverhaal besparen, maar euh….HUP!!! Regel dat! Je bent Delftenaar, dus doe je reputatie eer aan, en repareer die fiet, heu, wagen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
HUP PIETJE ,HUP !!
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Even voor de duidelijkheid, met “het zo te laten en het tijdens de APK te doen” bedoel ik dat ik tijdens de APK een sleuteltje pak, plaatje weghaal, en handrem vastzet, en dat terwijl de keurmeester met andere dingetjes bezig is.
Maar zoals eerder gezegd vind ik dat een beetje tricky: want als er wat anders is, mag ik zonder APK terug naar Duitland rijden. En ik ben al een paar weekjes te laat…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
malle pietje schreef:Regel dat! Je bent Delftenaar, dus doe je reputatie eer aan, en repareer die fiet, heu, wagen!
Kortom, hij pakt een krat bier, een paar gare steeksleutels en kruipt ergens op de gracht onder zijn wagen, om daar vervolgens half lam de conclusie te trekken dat ‘t niet lukt… en dus maar gaat door rijden tot de volgende APK. Daarna drinkt ie de rest van krat bier op en gaat ie weer in bed liggen… nee… leer mij een Delfterik kennen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Regel dat! Je bent Delftenaar, dus doe je reputatie eer aan, en repareer die fiet, heu, wagen!
Kortom, hij pakt een krat bier, een paar gare steeksleutels en kruipt ergens op de gracht onder zijn wagen, om daar vervolgens half lam de conclusie te trekken dat ‘t niet lukt… en dus maar gaat door rijden tot de volgende APK. Daarna drinkt ie de rest van krat bier op en gaat ie weer in bed liggen… nee… leer mij een Delfterik kennen
hahahahahahaha
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Het is geen vijf minuten werk, het is best een beetje prieken om er bij te kunnen. Je weet toch dat het over een Citroen gaat?
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Het is geen vijf minuten werk, het is best een beetje prieken om er bij te kunnen. Je weet toch dat het over een Citroen gaat?
Inderdaad, ik ben zelf van mening dat het zonder brug uberhaupt niet te doen is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik gok op een gebroken buitenkabel.