Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
Ik heb een C5 2.2 HDI 2001. Deze week in de garage, achterremmen zouden gangbaar gemaakt moeten worden, maar die dingen doe ik zelf. Deed ik gisteren, auto in hoogste stand, wiel eraf om de remmen te doen. Toen alles klaar was, wilde ik de auto weer terug zetten in normale stand, voor ging goed, achter bleef hoog. Nog een paar keer geprobeerd hoog en weer laag, achter gebeurd niets.
Nu zegt de boordcomputer ‘ernstige fout vering’. En met de vering achter op hoogste stand kan je maar heel langzaam rijden, geen vering. Weet iemand raad? Of moet ik maandag toch maar naar de garage.
Frank
‘‘ernstige storing veersysteem’’ houd in dat er een hoogte sensor defect is. hierdoor reageert de auto niet meer op de commando’s om hem hoger of lager te zetten.
de oplossing is in 9 van de 10 gevallen het vervangen van 1 van de 2 sensoren.
maar je kan eerst proberen of de stekkers wel goed op de sensoren zitten en goed schoon zijn.
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
sat2000 schreef:‘‘ernstige storing veersysteem’’ houd in dat er een hoogte sensor defect is. hierdoor reageert de auto niet meer op de commando’s om hem hoger of lager te zetten.
de oplossing is in 9 van de 10 gevallen het vervangen van 1 van de 2 sensoren.
maar je kan eerst proberen of de stekkers wel goed op de sensoren zitten en goed schoon zijn.
Bedankt. Ik heb vanmorgen nog even gestart en gekeken of die wat doet als ik de hoogte wijzig, nee dus, alleen voor. En als ik hem op normaal zet hoor ik de electrische drukpomp een tijd doordraaien. De ‘ernstige fout’ is nu weg, kan misschien komen omdat ik met de hand aan de hoogteregelaar heb gezeten gisteren. Hij kon makkelijk door het dooie punt, en heb geprobeerd of dat hielp. Toen kwam de ‘ernstige melding’, daarna weer terug gezet. Nu geen melding meer. Ik ga proberen de electrische aansluitingen schoon te maken. Ik kan anders alleen bedenken dat het regelblok achter niet goed werkt.
Frank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
vervolg hydroliek probleem
Ik heb de auto bij de garage gehad en die vertelde dat het hydroliekblok vervangen moet worden en nog een kabel of leiding (receptionist gaf me de info). Kosten blok ongeveer €800, totale reparatie ongeveer €1300. Ik heb twijfels of dit alles vervangen moet worden, en heb al gezegd dat ik het niet laat repareren bij hen.
Weet iemand een reparateur in de buurt van Zoetermeer (bv Den Haag of Rotterdam) die nog eens kan kijken wat echt het probleem is en ook repareert met een 2e hand hydroliekblok? Of kan ik zelf nog iets controleren (heb geen specifieke apparatuur)
Hij heeft nu bijna 2 maanden stil gestaan, vooral omdat ik erg weinig tijd had en een autootje geleend heb. Ik wil nu proberen er snel wat aan te doen. Misschien is iemand geinteresseerd de auto te kopen, te repareren en te verkopen?
Frank
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: vervolg hydroliek probleem
franktwiss schreef:Kosten blok ongeveer €800, totale reparatie ongeveer €1300
Wat voor hydrauliekblok is dat? Hydraulisch of electronisch?
Re: vervolg hydroliek probleem
beerpeet schreef:franktwiss schreef:Kosten blok ongeveer €800, totale reparatie ongeveer €1300
Wat voor hydrauliekblok is dat? Hydraulisch of electronisch?
op de C5 (en C6) is het geintegreerd: BHI
boite hydraulique integree= elektrische pomp + elektronische besturing, etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Menno. schreef:http://www.bartebben.nl ... €110,- ( of kijk ik bij het verkeerde onderdeel ? )
ik zie POMP HD, 2001 - 2015 ELEKTRISCH BHI/ POMP 9636713880
495EUR dat lijkt er meer op.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
Het is een Hydractieve 3+ veersysteem. Ik heb best veel zelf aan mijn BX-en en Xantia’s gedaan, maar voor deze werkzaamheden mis ik kennis.
Ik ben bezig een andere auto te kopen, maar de C5 kan ik niet kapot verkopen. Weet iemand een adres waar nog een keer het probleem geanalyseerd wordt en waar de kosten van reparatie niet zo hoog zijn. Met name de onderdelen, hoeft ook niet nieuw, want dit euvel komt zelden voor.
Frank
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
franktwiss schreef:Het is een Hydractieve 3+ veersysteem. Ik heb best veel zelf aan mijn BX-en en Xantia’s gedaan, maar voor deze werkzaamheden mis ik kennis.
Ik ben bezig een andere auto te kopen, maar de C5 kan ik niet kapot verkopen. Weet iemand een adres waar nog een keer het probleem geanalyseerd wordt en waar de kosten van reparatie niet zo hoog zijn. Met name de onderdelen, hoeft ook niet nieuw, want dit euvel komt zelden voor.
Frank
Ga eens naar Civer in Den Haag met je C5! 070-3500542, of http://www.civer.nl
Ik denk dat ze je goed kunnen helpen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
franktwiss schreef:Het is een Hydractieve 3+ veersysteem. Ik heb best veel zelf aan mijn BX-en en Xantia’s gedaan, maar voor deze werkzaamheden mis ik kennis.
Ik ben bezig een andere auto te kopen, maar de C5 kan ik niet kapot verkopen. Weet iemand een adres waar nog een keer het probleem geanalyseerd wordt en waar de kosten van reparatie niet zo hoog zijn. Met name de onderdelen, hoeft ook niet nieuw, want dit euvel komt zelden voor.
Frank
Probeer Oldenhage in Nieuw Vennep eens…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
Bedankt, ik ga morgen bellen, eerst naar Civer.
Ik laat wel weten wat hun conclusie is.
Frank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
Het is al weer enige tijd geleden, maar intussen wil ik toch graag zeggen hoe het probleem is opgelost. De Civergarage heeft goed geluisterd naar mijn verhaal, had al geinformeerd wat een gebruikte hydroliekunit zou kosten, maar heeft zich eerst verdiept in de functies die op zijn werkplaatscompuer zaten. En hij ontdekte dat hij de verschillende klepjes die de druk naar de vooras en achteras sturen apart extern kon aansturen. Dat heeft hij een aantal keren geprobeert, en toen bleek dat het plotseling weer werkte. Het klepje zat een beetje geklemd, en het functioneert nu weer helemaal goed. Kosten €80.
En dat terwijl de dealer het probleem geanalyseerd had en zei dat de hydroliekunit en de kabelboom naar achter vervangen moest worden. Kosten ongeveer €1300.
Blij dat ik even verder gekeken heb en op jullie advies een garage gevonden heb die even verder kijkt. Dank daarvoor!
Frank
bedankt voor je uitleg, dit kan anderen mogelijk 800eur aan reparaties besparen
ik vraag me wel dit af, aangzien plakkende kleppen meestal met vervuiling te maken hebben, is het misschien verstandig om netjes het 5jaar verversingsinterval van de LDS aan te houden?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ook mijn achtervering heeft kuren, heel vaak staat hij ‘s ochtends met de “kont” aan de grond. Dit is begonnen nadat we een keer met vier volwassenen zijn weggeweest (meestal zit ik er alleen in). Volgens de garage zijn de veercilinders inwendig lek maar het gekke is dat hij soms
ook gewoon op normale hoogte blijft staan. Iemand suggesties??
AM
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
AM schreef:Ook mijn achtervering heeft kuren, heel vaak staat hij ‘s ochtends met de “kont” aan de grond. Dit is begonnen nadat we een keer met vier volwassenen zijn weggeweest (meestal zit ik er alleen in). Volgens de garage zijn de veercilinders inwendig lek maar het gekke is dat hij soms
ook gewoon op normale hoogte blijft staan. Iemand suggesties??AM
sensoren achter nakijken of de BSI laten uitlezen!
Want zelfs,als je geen storing krijgt,op het display,zitten hier soms
verschillende storingen opgeslagen
AM schreef:Ook mijn achtervering heeft kuren, heel vaak staat hij ‘s ochtends met de “kont” aan de grond. Dit is begonnen nadat we een keer met vier volwassenen zijn weggeweest (meestal zit ik er alleen in). Volgens de garage zijn de veercilinders inwendig lek maar het gekke is dat hij soms ook gewoon op normale hoogte blijft staan. Iemand suggesties??
AM
Voor de volledigheid, ik krijg geen storingsmelding.
Ik heb er gisteravond 2 zakken tegellijm a 25 kg in laten liggen en hij stond vanochtend in normale positie.