Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is de Xm te groot voor het hedendaagse verkeer ofzo?
Enkele weken geleden reed een motorrijder mijn spiegel aan flarden en doe ik net mijn achterklep open, blijkt er een scherpe deuk naast mijn achterlicht te zitten, met van daaruit een kras tot aan het portier
Maar er zat gelukkig een briefje onder mijn ruitenwisser….BIJNA DAN!
Hit and run natuurlijk.
Daar gaat weer een bak geld, waarborgfonds heeft geen zin of denkt iemand van jullie wel?
De weer met een rotgevoel rondlopende.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je getuigen? Zo niet, laat dat waarborgfonds dan maar schieten….
Tja, ik ken het. Mijn XM is ook een stadswagen. 1,5 jaar geleden was ze cosmetisch nagenoeg strak, maar inmiddels heeft ze het predicaat ‘chipszak’ wel bijna verdient als het om de buitenkant gaat en dat zonder dat ik er zelf ooit iets mee heb gehad.
Animal triste post coitum
Mijn vrouw heeft eens een benzinepomp scheef gereden, wat een heel klein deukje in de kunststof rand van de bumper heeft opgeleverd. Maar voor de rest is een eigen parkeerplaats achter het huis wel een zegen.
Re: Xm te groot?
Ries schreef:Is de Xm te groot voor het hedendaagse verkeer ofzo?
Het valt wel mee met de grootte van een Xm:
auto C5 /Xm /C6
lengte 4,75 m /4,71 m /4,91 m
breedte 1,77 m /1,79 m /1,86 m
hoogte 1,48 m /1,39 m /1,46 m
ik vind een Xm ook een stuk makkelijker parkeren dan een C5 (ondanks parkeerhulp)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik heb dan nog massel gehad met mijn dame in amsterdam, met mijn peug 309 hebben ze wel de rechterspiegel er af gereden en idd geen briefje. bij mijn 405 DL hadden ze ook een kras van achter naar voren getrokken met iets scherps, lachen hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- C3 1.4 VTi Exclusive
Toch een doorn int oog, niet dan?
Nou, daar word je inderdaad niet vrolijk van. Maar volgens mij zijn de XM’s te láág voor het hedendaagse verkeer, zeker als-ie geparkeerd staat.
Groetjes Erik!
- C3 1.4 VTi Exclusive
Te laag? Hoezo?
De niet zakkende.
Hum, het MPV- en andere hogevoertuigen gehalte op de weg is tegenwoordig wel schrikbarend hoog kan op de snelweg nergens meer doorheen kijken als het een beetje druk is…
Groetjes Erik!
De draaicirkel is veel te groot, maar de auto zelf zeker niet. Ik had zondag ook bijna een nieuwe Passat Variant in mijn kofferbak (ik 10 achter afslaand verkeer, hij 80) . Hij verkoos op het laatste moment liever de berm. Misschien dat de achterkant van de XM zo goed afgeveerd is dat ze als een statisch object overkomt voor achterliggers?
Is het design zo tot de verbeelding sprekend dat achteropkomend verkeer wegdroomt? Ik werd in elk geval goed wakker van de piepende banden hehe.
Vrees dat het gewoon jaloezie is. Vast van mensen die niet zo´n prachtbolide hebben. Mijn vriendin klaagt wel heel vaak over de grootte, maar ik heb dan ook een break. Gisteren was ze verkeerd gereden. Draaien viel toen niet mee, laat staan parkeren….
En als je getuigen hebt die gezien hebben dat je je XM gewoon zonder schade daar had neergezet heeft waarborgfonds wel zin! T is mij al een keer gelukt getuigen te vinden.
Deuk zit trouwens echt op een lullig plekje!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- C3 1.4 VTi Exclusive
Volgens mij is de oorzaak een fietsertje geweest, die gaan er dagelijks veelvuldig langs. Met zijn stuur precies de hoek geraakt en daarna een streep getrokken.
Deze kon ik trouwens wegpoetsen, merkte ik net, alleen die venijnige deuk blijft over.
Ik heb eens een aantal deukjes laten verwijderen door zo’n bedrijf dat dat kan zonder te hoeven spuiten. Zie je bijna niets meer van.
Daar maar eens langs om te informeren.
Re: Xm te groot?
Ries schreef:Daar gaat weer een bak geld, waarborgfonds heeft geen zin of denkt iemand van jullie wel?
Waarborgfonds is alleen als in geval van schade die veroorzaakt is door een motorvoertuig, geld dus niet voor een fietser. En uiteraard als je 2 getuigen heb die de auto onbeschadigd en daarna beschadigd hebben gezien, anders maak je geen kans.
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dan moet ik fietser dus vervangen door motorvoertuig en 2 familieleden of vage kennissen zoeken die willen getuigen…
En ook nog aangifte doen bij de politie meen ik….
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!