Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:OscarTZDTurbo schreef:
wat krijg je dan een 3e hands tank en een 20-jaar oude verdamper?
Daar zou je alleen niks aan hebben. Veel spul mag niet meer dan een jaar oud zijn.
Voor Wouter lijkt het mij toch het best als een specialist het gewoon helemaal uitvoert.
Voor de verdamper maakt de leeftijd niets uit, de vulslang mag niet ouder zijn dan een jaar (prod.datum staat op de slang) en de tank mag geloof ik 3 jaar oud zijn, maar wel compleet met certificaat. (en geen roest!)
Hoe dan ook, het inbouwen is dermate goedkoop (incl. keuring), dat je daar zelf niet voor aan de slag kunt gaan. (tenzij je tijd te veel hebt natuurlijk)
Ik heb 2 nieuwe roestplekjes gevonden:
- bij de slotvanger van de achterklep: klik!
- aande binnenkant van de uitlaatsteun in de kofferbak: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zeker. Beetje Owatrol erop. Waar haal jij het ook alweer vandaan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:Zeker. Beetje Owatrol erop. Waar haal jij het ook alweer vandaan?
Bij de betere verf-specialzaak of bij boten zaken.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:XBXG schreef:Zeker. Beetje Owatrol erop. Waar haal jij het ook alweer vandaan?
Bij de betere verf-specialzaak of bij boten zaken.
Het goedkoopste wordt waarschijnlijk een bunkerboot langs het IJ in A’dam
Zo, de BX is nóg beter geworden dan eerst
Wat er vandaag aan is gedaan:
- koppakking
- krukaskeerring
- nokkenaskeerring
- distributieriem incl. spanrol
- één nieuwe v-snaar
- een waterslang
Nu is ie bijna* klaar voor een feestje aanstaande zaterdag ter ere van het 25-jarig jubileum van de Citroën BX in Frankrijk. In tijden zal de BX niet zoveel kms op 1 dag achter de rug hebben gehad.
[edit]* Bijna, want het interieur ziet er nu nog zo uit. [/edit]
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
inderdaad goed bezig zo te horen!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik heb nog even een ‘editje’ geplaatst bij mijn bericht van de vorige pagina.
Nu nog nieuwe veerbollen en nieuwe adalletjes, want die zijn allemaal aan vervanging toe.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow, goed bezig man! Je pakt het grondig aan, klasse!
patje74 schreef:Wow, goed bezig man! Je pakt het grondig aan, klasse!
Als je een volledig interieur eruit haalt, zie je pas hoeveel stof/haren/zooi er achter zit na 18 jaar. Dat is dus na vanavond ook weer helemaal glimmend en blinkend.
Ook zal ik de achtergordels van de TZI overzetten, want dat zijn rolexemplaren. Dat staat een stuk beter dan die losse dingen die er oorspronkelijk in zaten en maar losjes ergens op de achterbank slingerden.
En na wat poetsen ziet zelfs de kofferbakbodem er weer als nieuw uit: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
En na wat poetsen ziet zelfs de kofferbakbodem er weer als nieuw uit: klik!
Wat een kleurtje! Je zou ‘m voor de aardigheid nog eens naast dat exemplaar uit Oss moeten plaatsen. Ik geloof trouwens dat er nog wel ergens een foto rondzwerft van dat identieke exemplaar.
Deze?
Ik had deze identieke BX gespot in Oss op 16 februari 2005.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die ja.
Datum eerste afgifte Nederland 13-05-1989
Datum eerste toelating 13-05-1989
Datum aanvang tenaamstelling 17-05-1990
Donderdag 17 jaar bij z’n huidige eigenaar. Prachtig net als die van jou!
Ik heb gister je BX in t echt gezien Mooie BX maar het verbaasde me dat het interieur eruit was gehaald en alleen de bestuurdersstoel er nog in zat, maar na even gelezen te hebben ben ik erachter waarom