1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Lip
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 09 mei 2007 11:40 PM

Wat ik me af zit te vragen…zo’n lip onder de voorbumper, is daar nou echt verschil mee te merken wat betreft wegligging Confused: En is het misschien alleen bijv. voor een 16v of vanaf 1.6i van nut gezien de snelheid waarbij misschien zo’n ding relevante werking heeft Confused:

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 09 mei 2007 11:44 PM
  [ # 1 ]

Re: Lip

mssl schreef:
FutureBXChicdriver schreef:

Wat ik me af zit te vragen…zo’n lip onder de voorbumper, is daar nou echt verschil mee te merken wat betreft wegligging Confused: En is het misschien alleen bijv. voor een 16v of vanaf 1.6i van nut gezien de snelheid waarbij misschien zo’n ding relevante werking heeft Confused:

Haha, grapjas!
Mijn 16V zonder lip is onbestuurbaar Laughing

Die lip heeft totaal geen invloed en bestaat dan ook alleen maar uit slap plastic!

Da’s duidelijk dan huh haha

Profiel  
 
BXDriver87
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 02-01-2007

Gepost: 10 mei 2007 12:10 AM
  [ # 2 ]

Die lip zit er waarschijnlijk om een betere windgeleiding te bekomen. Aërodynamica is alles.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 12:22 AM
  [ # 3 ]

Re: Lip

mssl schreef:

Het spijt me als het wat asociaal overkwam…...maar je gaat me toch niet vertellen dat je dat echt dacht Shocked ?! Of heb je dat kreng nog nooit in het echt gezien.

Zo vatte ik het niet op hoor, moest er zelf om lachen omdat ik niet verwacht had dat zo’n ding totaal geen werking heeft!  Shocked En ik heb idd zo’n ding nog nooit gezien…beetje vershoudbakjesplastic dus   Rolling Eyes

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 10 mei 2007 12:27 AM
  [ # 4 ]

Re: Lip

mssl schreef:
FutureBXChicdriver schreef:
mssl schreef:

Het spijt me als het wat asociaal overkwam…...maar je gaat me toch niet vertellen dat je dat echt dacht Shocked ?! Of heb je dat kreng nog nooit in het echt gezien.

Zo vatte ik het niet op hoor, moest er zelf om lachen omdat ik niet verwacht had dat zo’n ding totaal geen werking heeft!  Shocked En ik heb idd zo’n ding nog nooit gezien…beetje vershoudbakjesplastic dus   Rolling Eyes

Voor de sier Laughing ! Maar het staat wel wat stoerder Wink

Meningen verschillen, maar ik heb met meerdere BX-en gereden met en zonder bumperlip. Mijn conclusie is dat de BX met lip wat strakker op de weg ligt met hogere snelheden.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 12:28 AM
  [ # 5 ]

Dat ding moet volgens mij toch enige werking moet hebben aangezien hij er denk ik toch voor zorgt dat er (wat) lucht langs de zijkanten wordt weggevoerd ipv onder de auto door, waardoor er toch een lagere druk onder de auto komt…...

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 10 mei 2007 12:38 AM
  [ # 6 ]

tja, zo’n ding kan misschien helpen, maar er zijn zoveel invloeden dat je dat denk ik nooit precies kan voelen.
ziet er gewoon stoerder uit, net als die skirts en wielkasten bij een 16V of een sport.
zal eens 200 gaan rijden zonder die lip, en àls ik terugkom dan hoor je wel hoe het was Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 10 mei 2007 12:41 AM
  [ # 7 ]

Re: Lip

Voor de sier Laughing ! Maar het staat wel wat stoerder Wink

Meningen verschillen, maar ik heb met meerdere BX-en gereden met en zonder bumperlip. Mijn conclusie is dat de BX met lip wat strakker op de weg ligt met hogere snelheden.


Dat waren verder identieke wagens? BX’en met 165/70/14 bandjes liggen al snel slechter op de weg.
Ik merk iniedergeval totaal geen verschil…..ik denk dat het eerder aan iets anders ligt Wink


Mijn huidige BX, de TZD Turbo, heb ik mee gereden met en zonder bumperlip, dit alles in combinatie met 195/60 banden. Met lip bij hogere snelheden stabieler.
Bovenstaande heb ik ook meegemaakt met mijn vroegere BX 19 GTI.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 12:46 AM
  [ # 8 ]

Re: Lip

macnail schreef:

Mijn huidige BX, de TZD Turbo, heb ik mee gereden met en zonder bumperlip, dit alles in combinatie met 195/60 banden. Met lip bij hogere snelheden stabieler.
Bovenstaande heb ik ook meegemaakt met mijn vroegere BX 19 GTI.

Volgens mij moet het idd toch wel wat invloed hebben. Ik zou als ik tegen de max aan zou rijden zou ik wel zo’n ding eronder willen hebben hangen Very Happy

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 10 mei 2007 02:18 AM
  [ # 9 ]

Tsja, je kunt niet uitsluiten dat het níks helpt….Maar om nou te zeggen dat er een verschrikkelijke prestatie geleverd wordt met een lip die zónder die lip niet geleverd wordt….ook niet echt…

(maar het staat wel mooier)

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 mei 2007 03:59 AM
  [ # 10 ]
Thijsvandebles schreef:

Tsja, je kunt niet uitsluiten dat het níks helpt….Maar om nou te zeggen dat er een verschrikkelijke prestatie geleverd wordt met een lip die zónder die lip niet geleverd wordt….ook niet echt…

(maar het staat wel mooier)

De combi met mistlampen vind ik nogsteeds vreselijk, niet om aan te zien. Het één of het ander.

Maar, mijn tzd turbo break ligt mét lip toch wel even wat lekkerder op de weg als je lekker doortrapt, ruim 140+ zeg maar. Het ding verzorgt toch net kennelijk dat kleine beetje onderdruk wat het verschil maakt tussen rijden en wegligging. Mijn banden zijn nooit zo overbemeten; wschl. waren het 165ers (is al een tijdje terug) en ik weet inmiddels dat dat voor een tzd turbo echt te smal is.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 10 mei 2007 10:31 AM
  [ # 11 ]

Ik wil me nergens mee bemoeien maar mijn Progress liep voor de ombouw max 165…..

Na de ombouw 166 huh

haha joint

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 mei 2007 08:33 PM
  [ # 12 ]

tja werking??? bij goede montage zou het mischien bij hoge snelheid iets kunnen helpen… (moet niet de wind er achterlangs kunnen)

normaal gesproken zou een skirtset / sportbumpers voor meer downforce zorgen.

Downforce wil zeggen dat je auto door de spoilers beter op de weg gedrukt wordt. Nu is het met een complete uitbouw van een 16V of sport wel merkbaar, maar ik vermoed dat alleen een bumperlipje niet veel zal doen Wink

wil je het dus goed doen en echt willen gaan voor de downforce, zorg dan dat je skirts krijgt!!!

skirts in combi met een goed gemonteerde bumperlip zou al iets meer moeten doen (wind zal door de skirts niet snel aan de zijkant ontsnappen). Verlagen met 2 cm ofzo doet natuurlijk meer Wink

Met me 1400 had ik: pfebo voorbumper, 16V achterbumper en cituning skirts. Hij is een goeie cm verlaagd voor en had er 195 banden onder!
Deze combi was duidelijk merkbaar in het weg gedrag Wink

Het is dus maar net wat je wilt en hoeveel je er voor over hebt Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 10 mei 2007 08:40 PM
  [ # 13 ]

Zou het bij een chic wat uitmaken, of is het niet een auto/motor die daar snel genoeg voor is Confused:

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 mei 2007 08:42 PM
  [ # 14 ]
McDean schreef:

tja werking??? bij goede montage zou het mischien bij hoge snelheid iets kunnen helpen… (moet niet de wind er achterlangs kunnen)

Toegegeven, het standaard bumperlipding voor een type 2/3 ziet er niet super indrukwekkend uit; toch is deze zo geconstrueerd dat de luchtstroming onder de auto door net iets anders uitpakt; genoeg om merkbaar te zijn.

De BX serie 1 voorbumper had overigens standaard al een vergelijkbaar soort lipje, zij het wel iets smaller.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 mei 2007 08:43 PM
  [ # 15 ]
FutureBXChicdriver schreef:

Zou het bij een chic wat uitmaken, of is het niet een auto/motor die daar snel genoeg voor is Confused:

Hoe hard denk je ermee te gaan rijden? Onder de 120 doet stroomlijning er niet zo enorm veel toe.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook