Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat in de eerste bouwjaren van de DS en ID het 1911cc lange slag 11D blok gebruikt is weet ik, maar welke motortypen kwamen daarna en welke benaming hoort bij welke cillinderinhoud etc? En qua versnellingsbakken?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Welke motortypen in DS/ID?
graddus schreef:Dat in de eerste bouwjaren van de DS en ID het 1911cc lange slag 11D blok gebruikt is weet ik, maar welke motortypen kwamen daarna en welke benaming hoort bij welke cillinderinhoud etc? En qua versnellingsbakken?
Motoren en bakken van na 1965 passen overigens NIET in je traction. De oudere blokken en bakken wel, maar wel met de nodige aanpassingen. Er rijden een aantal tractions rond met een DS of ID blok, al dan niet met de DS/ID versnellingsbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik hoor wel vaker roepen dat zulks niet past, maar wat ik ook vraag, nog niemand heeft me geantwoord waarom dan niet dus als er iemand zin heeft om me dat uit te leggen… graag!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ennuh bedankt voor de link
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Ik hoor wel vaker roepen dat zulks niet past, maar wat ik ook vraag, nog niemand heeft me geantwoord waarom dan niet dus als er iemand zin heeft om me dat uit te leggen… graag!
Het nieuwe model motor is een stukkie langer, en en aantal centimeters breder. Het past qua lengte enkel in een 15-6, qua breedte zou het moeten passen in een Normale koets. In een Legere past het zeker niet. Ook kom je erg slecht uit met de aandrijfassen omdat de bak verder naar voren zit. Een oud type DS motor met bak heeft die problemen niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik ken toch een Traction waar wel een `moderne´DS motor inzit maar dat was dan ook een 15-6:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/ta_15_h_54/index.html
Ik ken een normale met een 21 ie, maar dat is al een paar dagen terug.
En een normale met een 2200 Renault blok.
In een leger past maar net het orginele blok.
In een six hoort natuurlijk de 6 cilinder.
Ajeto!!!