karel schreef:FutureBXChicdriver schreef:Zou het bij een chic wat uitmaken, of is het niet een auto/motor die daar snel genoeg voor is :
Hoe hard denk je ermee te gaan rijden? Onder de 120 doet stroomlijning er niet zo enorm veel toe.
Hoe hard gaat een chic?...170? ...in DL dan
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Lipje heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat dat die plastieken zooi wat doet. Toen ik de TRi voorzag van een spoiler en cituning sideskirts merkte ik met snelheden vanaf een 170KM/h wel dat de auto wat rustiger is, en naar mijn idee ook wat meer naar de grond gezogen werd bij die snelheden.
Bij mijn 16V is de lip een vast onderdeel van de bumper, en daar wil ik eigenlijk niet in gaan snijden om het verschil te merken
Misschien ff een normale bumper erop flatsen (kom wel een keertje bij je langs Raoul ) en dan testen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het gaat er bij mij niet in dat dat ding ook maar een minimale invloed heeft opde wegligging. Van onder is hij hol, hij is te klein, er zitten kieren tussen dat ding en de bumper en hij is te slap om de auto op de weg te drukken. De onderkant van de auto is ook dusdanig niet recht dat er geen sprake is van zuiging onder de auto, zoals dat bij racewagens wel het geval is.
Een achterspoiler maakt ook geen enkel verschil omdat hij er simpelweg niet groot genoeg voor is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hmm, meningen verschillen wel heel erg zeg!
Is er trouwens met een Chic een beetje sportief te rijden :
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:Hmm, meningen verschillen wel heel erg zeg!
Is er trouwens met een Chic een beetje sportief te rijden :
Ja hoor dat is er zeker! Maar een 19TZi heeft een hoop meer koppel, dus rijdt nog wat lekkerder. Maar als je sportief wilt rijden kan je het best een GTi kopen, die zijn ook niet bijzonder zeldzaam. Of heb je die Chic al? ops: wel een ontzettend mooie en fijne auto hoor.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:FutureBXChicdriver schreef:Hmm, meningen verschillen wel heel erg zeg!
Is er trouwens met een Chic een beetje sportief te rijden :Ja hoor dat is er zeker! Maar een 19TZi heeft een hoop meer koppel, dus rijdt nog wat lekkerder. Maar als je sportief wilt rijden kan je het best een GTi kopen, die zijn ook niet bijzonder zeldzaam. Of heb je die Chic al? ops: wel een ontzettend mooie en fijne auto hoor.
Ik heb al een Chic van een medeforummer gekocht! (moet alleen nog klaargemaakt en opgehaald ) en ben er op voorhand al erg blij mee hoor. Zou alleen nog mooier zijn als ‘ie ook een beetje sportief is/pit heeft! (natuurlijk niet als een 16v/GTi, maar toch..)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:knäckor schreef:FutureBXChicdriver schreef:Hmm, meningen verschillen wel heel erg zeg!
Is er trouwens met een Chic een beetje sportief te rijden :Ja hoor dat is er zeker! Maar een 19TZi heeft een hoop meer koppel, dus rijdt nog wat lekkerder. Maar als je sportief wilt rijden kan je het best een GTi kopen, die zijn ook niet bijzonder zeldzaam. Of heb je die Chic al? ops: wel een ontzettend mooie en fijne auto hoor.
Ik heb al een Chic van een medeforummer gekocht! (moet alleen nog klaargemaakt en opgehaald ) en ben er op voorhand al erg blij mee hoor. Zou alleen nog mooier zijn als ‘ie ook een beetje sportief is/pit heeft! (natuurlijk niet als een 16v/GTi, maar toch..)
Ah zo! Jah sorry heb het forum een beetje oppervlakkig gelezen de afgelopen dagen ops: Een Chic rijdt erg fijn hoor met de 90pk onder de kap. En een Chic ziet er natuurlijk erg mooi uit!
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:
Ah zo! Jah sorry heb het forum een beetje oppervlakkig gelezen de afgelopen dagen ops: Een Chic rijdt erg fijn hoor met de 90pk onder de kap. En een Chic ziet er natuurlijk erg mooi uit!
Ik heb er ook nog geen draadje over gemaakt omdat ik hem nog niet in bezit heb .
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ag met een 1400 is ook wel te rijden snel optrekken en hard rijden kan iedereen wel
Bochtenwerk is het moeilijks (win je ook meeste tijd mee)
een 1600 is best vlot om mee te beginnen hoor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
een 1600 is best vlot om mee te beginnen hoor
Wat voor ander blik op de weg is er mee weg te rijden zonder dat ze het verwachten : (golfjes etc?)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
FutureBXChicdriver schreef:McDean schreef:
een 1600 is best vlot om mee te beginnen hoor
Wat voor ander blik op de weg is er mee weg te rijden zonder dat ze het verwachten : (golfjes etc?)
voor een GOLF GTI eruit te trekken heb je toch echt een 10 sec aan de 100 auto nodig ops: (sorry)
maar een 1600 trek je er al genoeg mee uit
en wat maakt dat optrekken nog uit?? bij de eerste drempel haal je ze in
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
voor een GOLF GTI eruit te trekken heb je toch echt een 10 sec aan de 100 auto nodig ops: (sorry)
maar een 1600 trek je er al genoeg mee uit
en wat maakt dat optrekken nog uit?? bij de eerste drempel haal je ze in
Hehe, rijd eronder door als ze gelanceerd worden. Dus de meeste 1600’s zijn te pakken? Ik denk dat mijn oude 1.4 16v civ het eigenlijk aardig bij zou houden..
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FutureBXChicdriver schreef:McDean schreef:
voor een GOLF GTI eruit te trekken heb je toch echt een 10 sec aan de 100 auto nodig ops: (sorry)
maar een 1600 trek je er al genoeg mee uit
en wat maakt dat optrekken nog uit?? bij de eerste drempel haal je ze in
Hehe, rijd eronder door als ze gelanceerd worden. Dus de meeste 1600’s zijn te pakken? Ik denk dat mijn oude 1.4 16v civ het eigenlijk aardig bij zou houden..
Hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, Honda 16v motortjes zijn best pittig ops: De 1.6 16v V-tec (die van de CRX) is echt een lekker motortje om mee te rijden
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:
Hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, Honda 16v motortjes zijn best pittig ops: De 1.6 16v V-tec (die van de CRX) is echt een lekker motortje om mee te rijden
Yep. Ik heb zelfs met mijn civ uit 91 heel wat van die irritante golfjes van me af geschud .
Maar als ik het zo hoor is de chic toch ook wel aardig rap.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zeker ik meende 11, nog wat sec tot de 100!
maar als je ook Honda CiV eruit wil trekken moet je aan de Bx GTI 16V mk1
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!