heb xm21td van 95’ heb nieuwe motor gevonden van 98’ mijn vraagje is dit gewoon dezelfde motor en kan ik hem gewoon overbouwen ? of komt er nog wat anders bij kijken ?
xm 21td 95’
motor overbouwen
en wat moet er zeker bij zijn dat ik in mijn 95’er niet heb ?
xm 21td 95’
Ik vermoed dat er aan koppeling tussen auto en motor niet zo gek veel is veranderd in die 3 jaar, maar de computers en kabelbomen zou ik zeker mee nemen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
overbouw
moesten die computers en die kabelboom er niet meer bij zijn is dat nog te vinden ?
xm 21td 95’
een losse kabelboom en een ecu (computer) met exact de juiste code en voor de juiste motor is zoeken naar een halve speld in een hooiberg, tenzij je natuurlijk gewoon naar de dealert gaat en dat ding besteld, maar dan kan je net zo goed ene nieuwe C6 bestellen.
Als je het erbij kunt kopen, doen! Uberhaupt zoveel mogelijk motorgebonden dingen kopen, als het niet blijkt te werken heb je een probleem!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
motor overbouwen
ik heb je een pbtje gestuurd
xm 21td 95’
Weet je t zeker? Heb nog niks binnen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
98 is type3. 95 type 2. Let wel goed op, want dr zou best is een aanzienlijk verschil in kunnen zitten…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Xsara_Coupe schreef:98 is type3. 95 type 2. Let wel goed op, want dr zou best is een aanzienlijk verschil in kunnen zitten…
Xsara_Coupe
Een ‘95-er heeft een motor met een mechanische inspuitpomp, terwijl in een ‘98-er een digitale, electronische lucas inspuitpomp zit. Zonder de bijbehorende kabelboom en computer en gaspedaal sensor ( de pomp wordt namelijk ook electronisch bedient) gaat dit nooit lopen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
overbouw
maar kan ik niet gewoon mijn pomp overzetten ?
xm 21td 95’
ik heb nu een 21td van 95’ maar hij wilt niet goed starten, wagen heeft maar 120000 km gelopen, nieuwe gloeibougies, batterij, heb verwarmingselement al gebypast, s’morgens maakt hij evenveel toeren, als dat hij warm is, zo goed als geen rook, automaat schakelt zacht, wagen trekt goed, alleen het starten, daarom denk ik dat hij geen kompressie genoeg heeft
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: overbouw
dirkjec5 schreef:maar kan ik niet gewoon mijn pomp overzetten ?
Dat zou misschien kunnen, met de injectoren, brandstoffilterhuis, en de complete steun en het distributietandwiel. En dan nog moet je wel weten of de timing dan nog zou kloppen. Er is nogal wat veranderd aan die laatste TurboD12 motor. Ik weet dus niet zeker of dit kan, en zou het zelf niet gokken zonder info van iemand die het eerder heeft gedaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dirkjec5 schreef:ik heb nu een 21td van 95’ maar hij wilt niet goed starten, wagen heeft maar 120000 km gelopen, nieuwe gloeibougies, batterij, heb verwarmingselement al gebypast, s’morgens maakt hij evenveel toeren, als dat hij warm is, zo goed als geen rook, automaat schakelt zacht, wagen trekt goed, alleen het starten, daarom denk ik dat hij geen kompressie genoeg heeft
Begin dan eens met die compressie te laten meten door een garage of diesel specialist. Een andere motor kan altijd nog. Heb je ook al een nieuw brandstoffliter-huis op de XM? Die gaan vaak lucht trekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens mij is het verstandiger eerst eens goed na te gaan wat er met je huidige motor nog meer mis zou kunnen zijn dan te weinig compressie te vermoeden…Op zich is het wel een brute aanpak, je motor vervangen als je startproblemen hebt, maar als je in staat bent een motor te vervangen, dan zou je toch op z’n minst een startprobleempje kunnen achterhalen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
maar als je in staat bent een motor te vervangen, dan zou je toch op z’n minst een startprobleempje kunnen achterhalen
Volgens mij is iemand die op deze manier de vraag stelt niet echt in staat een motor te vervangen
zal nog eens proberen overal druk op te zetten, brandstofpomp lekt volgens mij niet, koudstart misschien ?
xm 21td 95’