gaat ook niet over of ik die motor zelf ga overbouwen, maar over de informatie, moet overwegen of reviesie(1500 euro) goedkoper uitkomt
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:Xsara_Coupe schreef:98 is type3. 95 type 2. Let wel goed op, want dr zou best is een aanzienlijk verschil in kunnen zitten…
Xsara_Coupe
Een ‘95-er heeft een motor met een mechanische inspuitpomp, terwijl in een ‘98-er een digitale, electronische lucas inspuitpomp zit. Zonder de bijbehorende kabelboom en computer en gaspedaal sensor ( de pomp wordt namelijk ook electronisch bedient) gaat dit nooit lopen!
Mijn 94 heeft al wel een electronische lucas pomp
Eerts compressie meten , brandstoffilter vervagen , durven al wel eens dicht zitten .
En het probleem van de voorverwarming op het motorblok dat lucht pakt bij koude motor kan je omzeilen door even dat stuk door te verbinden .
Doe dat gelijk met een doorzichtige slang en je kan zien of er ergens lucht zit .
Dus éérts een degelijke diagnose ( XM moet makkelijk 400.000km mee kunnen )voor je zulke grote werken plant .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Mijn 94 heeft al wel een electronische lucas pomp
Eerts compressie meten , brandstoffilter vervagen , durven al wel eens dicht zitten .
Walter
Echt???? Met een electronische gas-bediening??? Die zijn in NL echt pas vanaf 97 verkocht :
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Yep vanaf september 1995 ( modeljaar 96) electronische pomp in België
Mijn éértse type 2 ( 94 ) had inderdaad nog een mechanische pomp
En als je HEEEL VEEL geluk hebt koop je die voor 200 Eurotjes ‘( zoals ik vorige zomer ), anders kost die herstelling minimal 1300 €
Walter
Meten is weten , gissen is missen
de mijne is van juni 95’, is er nog een andere oplossing, als hij s’morgens koud is, draait hij niet hoger dan dat hij warm is en het duurt altijd 3à4 keer eer hij aanslaagt ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
dirkjec5 schreef:de mijne is van juni 95’, is er nog een andere oplossing, als hij s’morgens koud is, draait hij niet hoger dan dat hij warm is en het duurt altijd 3à4 keer eer hij aanslaagt ?
Toerental zal de koudstart module zijn die ofwel defect is of verkeerd afgesteld is .
Maar starten moet hij van de éértse keer , zeker met dit weer , dan mag er zelfs nog één gloeikaars defect zijn .
Je zal dringend eens een degelijke diagnose moeten ( laten ) stellen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen