2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
nieuwe motor inbouwen ?
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 11 mei 2007 12:59 AM
  [ # 16 ]

gaat ook niet over of ik die motor zelf ga overbouwen, maar over de informatie, moet overwegen of reviesie(1500 euro) goedkoper uitkomt

xm 21td 95’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 mei 2007 01:07 AM
  [ # 17 ]
waterman771 schreef:
Xsara_Coupe schreef:

98 is type3. 95 type 2. Let wel goed op, want dr zou best is een aanzienlijk verschil in kunnen zitten…

Xsara_Coupe

Een ‘95-er heeft een motor met een mechanische inspuitpomp, terwijl in een ‘98-er een digitale, electronische lucas inspuitpomp zit. Zonder de bijbehorende kabelboom en computer en gaspedaal sensor ( de pomp wordt namelijk ook electronisch bedient) gaat dit nooit lopen!

Mijn 94 heeft al wel een electronische lucas pomp Exclamation

Eerts compressie meten , brandstoffilter vervagen , durven al wel eens dicht zitten .

En het probleem van de voorverwarming op het motorblok dat lucht pakt bij koude motor kan je omzeilen door even dat stuk door te verbinden .
Doe dat gelijk met een doorzichtige slang en je kan zien of er ergens lucht zit .

Dus éérts een degelijke diagnose ( XM moet makkelijk 400.000km mee kunnen )voor je zulke grote werken plant .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2007 01:12 AM
  [ # 18 ]
wbogaerts schreef:

Mijn 94 heeft al wel een electronische lucas pomp Exclamation

Eerts compressie meten , brandstoffilter vervagen , durven al wel eens dicht zitten .


Walter

Echt???? Met een electronische gas-bediening??? Die zijn in NL echt pas vanaf 97 verkocht Confused:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 mei 2007 01:19 AM
  [ # 19 ]

Yep vanaf september 1995 ( modeljaar 96) electronische pomp in België

Mijn éértse type 2 ( 94 ) had inderdaad nog een mechanische pomp

En als je HEEEL VEEL geluk hebt koop je die voor 200 Eurotjes ‘( zoals ik vorige zomer ), anders kost die herstelling minimal 1300 €

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 11 mei 2007 05:48 PM
  [ # 20 ]

de mijne is van juni 95’, is er nog een andere oplossing, als hij s’morgens koud is, draait hij niet hoger dan dat hij warm is en het duurt altijd 3à4 keer eer hij aanslaagt ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 mei 2007 08:02 PM
  [ # 21 ]
dirkjec5 schreef:

de mijne is van juni 95’, is er nog een andere oplossing, als hij s’morgens koud is, draait hij niet hoger dan dat hij warm is en het duurt altijd 3à4 keer eer hij aanslaagt ?

Toerental zal de koudstart module zijn die ofwel defect is of verkeerd afgesteld is .

Maar starten moet hij van de éértse keer , zeker met dit weer , dan mag er zelfs nog één gloeikaars defect zijn .

Je zal dringend eens een degelijke diagnose moeten ( laten ) stellen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook