2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Welke dieselmotor ?
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 mei 2007 06:44 PM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Dat hout is een fijn plaksetje… maar die ECC zou ik maar niet geloven, dat heeft ie niet, aan de middenconsole te zien. Airco zou wel kunnen, maar da’s op de foto niet te zien.

Sja, en een XM zonder airco is net zoiets als een pater zonder een rode neus.

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 10 mei 2007 10:14 PM
  [ # 17 ]
Harm schreef:

Dat hout is een fijn plaksetje… maar die ECC zou ik maar niet geloven, dat heeft ie niet, aan de middenconsole te zien. Airco zou wel kunnen, maar da’s op de foto niet te zien.

Is het wel een origineel type I stuur? ‘k dacht dat die altijd 1-spaak was. Rolling Eyes

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 mei 2007 10:16 PM
  [ # 18 ]
wizardwilly schreef:
Harm schreef:

Dat hout is een fijn plaksetje… maar die ECC zou ik maar niet geloven, dat heeft ie niet, aan de middenconsole te zien. Airco zou wel kunnen, maar da’s op de foto niet te zien.

Is het wel een origineel type I stuur? ‘k dacht dat die altijd 1-spaak was. Rolling Eyes

Helaas is het lelijkste 2-spaaks stuur wat er ooit op de hele wereld is gemaakt standaard geleverd in een XM type 1. Het 1-spakig stuur in een XM is daarentegen een prachtig stuur!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 12:09 AM
  [ # 19 ]

Aha, dus zo ziet een orgineel notenhout interieur er dus niet uit ? Dan wissel ik die dus om met mijn huidige interieur, weg met die rommel !

Hoe herken ik een ECC aan het middenconsole dan ?

Gedonder ook elke keer, ik had door de telefoon al door dat die man totaal geen XM kenner is, dat kan ook een voordeel zijn overigens, maar goed; knappe antwoorden kon hij niet geven.

De vragen waar ik zelf nog mee rondloop zijn :

- waar vind ik dat kijkglaasje voor de airco ?
- welke slang moet er nou precies koud worden als de airco naar behoren werkt ?
- welke typische TD dingen kan ik nakijken ?


Ik ben wel goed bekend met de XM verder, ik rij er nu 4 jaar in en doe het meeste (ook grote) onderhoud zelf, ik ben alleen een benzine rijder geweest tot nu toe ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 12:18 AM
  [ # 20 ]
knäckor schreef:

Helaas is het lelijkste 2-spaaks stuur wat er ooit op de hele wereld is gemaakt standaard geleverd in een XM type 1. Het 1-spakig stuur in een XM is daarentegen een prachtig stuur!

Die heb ik er nu ook in zitten (de 2 spaak dus), was het niet zo dat die in de type is gekomen vanaf ‘93 ofzo ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 11 mei 2007 12:20 AM
  [ # 21 ]

Ik zal ook nog even pleiten voor de 2.1 Turbo D12, want wat heb ik een plezier met mijn dame.  Very Happy
Ik heb haar met 460.000 km aangeschaft, was wel een gok met die km stand, maar heb nu zo’n 50.000km later nog absoluut nergens spijt van.
Ik heb haar net laten keuren, wel wat problemen gehad met de APK in verband met een hardnekkige storing in het ABS, maar verder is ze zonder maar één opmerking door de keuring gelopen.
Met dik 510K op de teller nu zonder moeite en zonder kunstgrepen door de roetmeting!  Cool
Ik rij ongeveer 750 km in de week, waarvan zo’n 450 km snelweg en de rest nouja, boodschappen, visite, enz, je kent het wel. Zelfs met automaat is ze best zuinig, gemiddeld 1:15(over de hele 50.000 zo ongeveer). En ik kan niet echt zeggen dat ze traag is, ok, je merkt wel dat er anderhalve ton in beweging moet komen, maar als je de turbo lekker laat werken kun je bij een stoplicht echt wel de nodige TDI tjes achter je laten. (verbruik wordt wel ietsie meer dan, hahaha Surprised )

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 mei 2007 12:26 AM
  [ # 22 ]

Hoe herken ik een ECC aan het middenconsole dan ?

Aan mooie knopjes en lampjes in plaats van die goeiekope draaiknoppen.

Het kijkglaasje van de airco zit in de buurt van de accu, bovenop een zwart rond ding.
Voel gewoon of de uitstroomlucht goed koud is, dan doet ie ‘t. Als je de airco aanzet moet je ook een klik van de pomp kunnen horen (als je onder de motorkap hangt). Doet ie dat niet, dan is het systeem leeg. Da’s trouwens geen drama, en zeker geen reden om ‘m te laten staan.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 11 mei 2007 12:59 AM
  [ # 23 ]

TCT Tijger ,

Als ik de betreffende info vraag aan de hand van kenteken
dan geeft mijn dealer die info ja.
Tijdje geleden stond er een Xm te koop op internet .
Navraag of km stand klopt en meldde me dat de wagen 3 x schade had gehad . Kosten per schade werd ook gemeld en waar .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 01:32 AM
  [ # 24 ]
Harm schreef:

Hoe herken ik een ECC aan het middenconsole dan ?

Aan mooie knopjes en lampjes in plaats van die goeiekope draaiknoppen.

Dat is hetzelfde als digitale airco dan ? Je bedoeld dat paneel met drukknoppen ipv draaiknoppen ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 01:33 AM
  [ # 25 ]
markV624 schreef:

TCT Tijger ,

Als ik de betreffende info vraag aan de hand van kenteken
dan geeft mijn dealer die info ja.
Tijdje geleden stond er een Xm te koop op internet .
Navraag of km stand klopt en meldde me dat de wagen 3 x schade had gehad . Kosten per schade werd ook gemeld en waar .

Groet ,

Mark

Ik bel morgen wel even naar mijn plaatselijke dealer, niet geschoten is altijd mis immers ....

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 mei 2007 01:34 AM
  [ # 26 ]

Dat is hetzelfde als digitale airco dan ? Je bedoeld dat paneel met drukknoppen ipv draaiknoppen ?

ECC = Electronic Climate Control. Digitale airco ja, met drukknoppen en automaatstand…

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 mei 2007 04:25 AM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Dat is hetzelfde als digitale airco dan ? Je bedoeld dat paneel met drukknoppen ipv draaiknoppen ?

ECC = Electronic Climate Control. Digitale airco ja, met drukknoppen en automaatstand…

Harm schreef:

Hoe herken ik een ECC aan het middenconsole dan ?


Aan mooie knopjes en lampjes in plaats van die goeiekope draaiknoppen.


lol die ECC is voornamelijk optisch bedrog, de gewone geregelde airco (met draaiknoppen voor temperatuur etc.) werkt vrijwel hetzelfde, het enige dat de ‘digitale’ airco meer kan, is zelf recirculatie bepalen. En ik gok dat dat geregeld werd door een simpele logica (zoiets als >25C buiten 50% recirc; >35C 25% recirc) En het werkt iets makkelijker om op een knopje te drukken ipv draaien (ontwaseming) of schuiven (recirc) als je iets speciaals wilt.

D’r is wel een echt simpele handmatige aanjager, zonder temperatuur instelling, alleen blauw-rood. Maar voor de rest is het lood om oud ijzer, mooi schermpje of niet.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 02:33 PM
  [ # 28 ]

Ik begin steeds meer te twijfelen; ze belden me net op met nu iets meer info dan de vorige keer ...
- 1 motorsteun sowieso niet goed
- tijd voor een grote beurt (had ik toch gegeven)
- airco twijfelachtig
- rondom gebruikssporen (ik verwacht geen nieuwe auto)
- wat kleine lekkage aan leidingen

De vragen die gelijk in me opkomen zijn hoeveel werk is de gemiddelde motorsteun (zelf nog nooit gedaan) en hoe ernstig zijn de leidingen er aan toe ? Ik hoorde dat TD’s wel vaker wat gaan lekken, maar dat de leidingen zo vervangen zijn ...

Nou ja, ik hoop dat het een basis is waar ik iets mee kan, er zal sowieso een schep geld van de prijs afmoeten ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 mei 2007 02:35 PM
  [ # 29 ]
TCT tijger schreef:

Ik begin steeds meer te twijfelen; ze belden me net op met nu iets meer info dan de vorige keer ...
- 1 motorsteun sowieso niet goed
- tijd voor een grote beurt (had ik toch gegeven)
- airco twijfelachtig
- rondom gebruikssporen (ik verwacht geen nieuwe auto)
- wat kleine lekkage aan leidingen

De vragen die gelijk in me opkomen zijn hoeveel werk is de gemiddelde motorsteun (zelf nog nooit gedaan) en hoe ernstig zijn de leidingen er aan toe ? Ik hoorde dat TD’s wel vaker wat gaan lekken, maar dat de leidingen zo vervangen zijn ...

Nou ja, ik hoop dat het een basis is waar ik iets mee kan, er zal sowieso een schep geld van de prijs afmoeten ...

Ik heb nog wel een XM TD12 motorsteungebeuren liggen, mocht je er 1 nodig hebben. Niet nieuw, maar wel goed (niet gescheurd oid).

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 11 mei 2007 06:36 PM
  [ # 30 ]

Dat hou ik in gedachten dan mpostma ! Ik zie inmiddels welke kapjes ontbreken, die sloop ik wel van mijn huidige auto af dan.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook