Waarschijnlijk zal ik naar een nieuw stuurhuis moeten gaan uitkijken. De HD-pomp slaat namelijk wel erg vaak aan een doet dit niet als je de wielen helemaal naar links of recht draaid. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een nieuw stuurhuis (groen systeem) of is dit echt iets voor de vakman???
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
zijn al verschillende draadje op dit forum over (hetzelf inbouwen) van een ID/DS stuurhuis. wordt dus fff zoeken…........
en het is te doen
p.s. heb hetzelf al een viertal keer gedaan maar wellicht dat iemand dit getal kan overtreffen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik heb het als beginner gedaan en deed er mijn beste tijd over. Ik had ook geen haast, het moet een hobbie blijven. Het was ook voor het eerst dat ik een grote klus aan de DS deed, eeh, uberhaupt aan een auto. Stuurt nu prima. Ik heb ook het forum afgestruind en goed het rep. handboek gelezen. Tussendoor vragen op het forum gezet, want mijn stuurbuis (of hoe heet dat ding) zat niet goed voordat ik de klus deed. Nu werkt mijn stuurslot ook ineens
Misschien een idee om eerst te controleren of je vermoeden klopt, door je stuurhuis af te sluiten van je circuit. Kun je kijken of je pomp niet meer zo vaak aan slaat.
Is wel te doen, maar kijk inderdaad of het noodzaak is…..
In mijn geval wel, het stuurhuis lekte olie op de remschijven…..
Was mijn eerste grote klus, 3 dagen bezig geweest, maar omdat je dan bij veel andere dingne ook kunt, gelijk wat meer dingen aagepakt.
Heb er zelf een draadje aan gewijd hier op het forum, ff zoeken, is ie wel te vinden.
Succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Met weinig sleutelervaring is het mij met wat hulp in een dag gelukt. Volg de aanwijzingen in het werkplaatshandboek en zorg dat je de speciale tool die vermeld wordt hebt, en dan moet het lukken!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: Stuurhuis vervangen
Bassiechevron schreef:Waarschijnlijk zal ik naar een nieuw stuurhuis moeten gaan uitkijken. De HD-pomp slaat namelijk wel erg vaak aan een doet dit niet als je de wielen helemaal naar links of recht draaid. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een nieuw stuurhuis (groen systeem) of is dit echt iets voor de vakman???
Om het zeker te weten: zoek de plek waar je stuurhuis LHM toevoer (en afvor) heeft. ( hint: linker spatbord eraf!) En doe een dun voelermaatje tussen de aansluiting en het stuurhuis. Pomp stil? CHeck!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: Stuurhuis vervangen
Bassiechevron schreef:Waarschijnlijk zal ik naar een nieuw stuurhuis moeten gaan uitkijken. De HD-pomp slaat namelijk wel erg vaak aan een doet dit niet als je de wielen helemaal naar links of recht draaid.
Het vaak aanslaan van de pomp kan geen kwaad, zolang alle hydrolische functies verder goed functioneren. Zolang de auto goed stuurt, remt ( en bij hydrolique goed schakelt) en in een redelijk tijd omhoog komt, zou ik er niets aan doen. De meest harde reden voor vervanging stuurhuis is externe lekkage of vervelend stuurgedrag.
Ik heb inmiddels meerdere keren een stuurhuis vervangen en 2 maal zelf een gerevisieerd ( zie lezing regio west op 24 mei). Vervangen is erg goed te doen, revisie is meer trikkie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Re: Stuurhuis vervangen
Egbert schreef:Bassiechevron schreef:Waarschijnlijk zal ik naar een nieuw stuurhuis moeten gaan uitkijken. De HD-pomp slaat namelijk wel erg vaak aan een doet dit niet als je de wielen helemaal naar links of recht draaid.
Het vaak aanslaan van de pomp kan geen kwaad, zolang alle hydrolische functies verder goed functioneren. Zolang de auto goed stuurt, remt ( en bij hydrolique goed schakelt) en in een redelijk tijd omhoog komt, zou ik er niets aan doen. De meest harde reden voor vervanging stuurhuis is externe lekkage of vervelend stuurgedrag.
Ik heb inmiddels meerdere keren een stuurhuis vervangen en 2 maal zelf een gerevisieerd ( zie lezing regio west op 24 mei). Vervangen is erg goed te doen, revisie is meer trikkie.
Bedankt allemaal alvast….ben zo blij met het forum . De pomp slaat om de 4 sec. aan dat vind ik wel erg veel. Wil niet stranden omdat deze stuk is omdat die te veel heeft aangeslagen
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: Stuurhuis vervangen
Bassiechevron schreef:Bedankt allemaal alvast….ben zo blij met het forum . De pomp slaat om de 4 sec. aan dat vind ik wel erg veel. Wil niet stranden omdat deze stuk is omdat die te veel heeft aangeslagen
Een pomp is idd niet gemaakt om zovaak aan te slaan. Dat bevordert zn levens duur niet!
Weet wel zeker of het je stuurhuis is. Reparatie is vooral tijdrovend!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: Stuurhuis vervangen
bogaard77 schreef:Bassiechevron schreef:Bedankt allemaal alvast….ben zo blij met het forum . De pomp slaat om de 4 sec. aan dat vind ik wel erg veel. Wil niet stranden omdat deze stuk is omdat die te veel heeft aangeslagen
Een pomp is idd niet gemaakt om zovaak aan te slaan. Dat bevordert zn levens duur niet!
Weet wel zeker of het je stuurhuis is. Reparatie is vooral tijdrovend!
Kan het dan nog wat anders zijn??? Als ik het stuur helemaal naar links of rechts draai dan slaat ie minder vaak aan. Kan het de 5e bol zijn?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk! of een hoogte regelaar of een veercylinder. Meestal is het een combi van alle verbruikers. Het lijkt door de uiterst rechts of links test wel voor een groot deel aan je stuurhuis te liggen!
Vergelijk: Mijn DSuper5 is rond de twee minuten stil tussen de pompbeurten in….(stationair en wielen rechtuit stilstaan.)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Tuurlijk! of een hoogte regelaar of een veercylinder. Meestal is het een combi van alle verbruikers. Het lijkt door de uiterst rechts of links test wel voor een groot deel aan je stuurhuis te liggen!
Vergelijk: Mijn DSuper5 is rond de twee minuten stil tussen de pompbeurten in….(stationair en wielen rechtuit stilstaan.)
Ja, volgens mij hoord ie ook pas om de 2 minuten aan te slaan bij normaal gebruik dan. Verder heb ik geen verlies ook van LHM…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bassiechevron schreef:bogaard77 schreef:Tuurlijk! of een hoogte regelaar of een veercylinder. Meestal is het een combi van alle verbruikers. Het lijkt door de uiterst rechts of links test wel voor een groot deel aan je stuurhuis te liggen!
Vergelijk: Mijn DSuper5 is rond de twee minuten stil tussen de pompbeurten in….(stationair en wielen rechtuit stilstaan.)
Ja, volgens mij hoord ie ook pas om de 2 minuten aan te slaan bij normaal gebruik dan. Verder heb ik geen verlies ook van LHM…
2 minuten??? Nee, dat red je niet. 30 seconden tot 60 seconden is heeel mooi!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kom maar luisteren. Dit is alleen als je stilstaat, niet remt of stuurt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Bassiechevron schreef:bogaard77 schreef:Tuurlijk! of een hoogte regelaar of een veercylinder. Meestal is het een combi van alle verbruikers. Het lijkt door de uiterst rechts of links test wel voor een groot deel aan je stuurhuis te liggen!
Vergelijk: Mijn DSuper5 is rond de twee minuten stil tussen de pompbeurten in….(stationair en wielen rechtuit stilstaan.)
Ja, volgens mij hoord ie ook pas om de 2 minuten aan te slaan bij normaal gebruik dan. Verder heb ik geen verlies ook van LHM…
2 minuten??? Nee, dat red je niet. 30 seconden tot 60 seconden is heeel mooi!
Bedoelde ook als ie stilstaat….niet dan?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een systeem waarvan de pomp langer dan 45 seconden ‘stil’ is, is prima.
4 seconden is echt te kort.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>