is me dagteller kapot gaat niet meer op “0” en en telt niet meer bij
iemand het al een keer gedaan, vervangen?
zal wel simpel zijn, alleen veel werk
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
ZX-Cruiser schreef:Probeer het na een paar KM nog eens. Heb het ook wel eens, staat ie net niet lekker om ‘gereset’ te worden. Forceer je hem dan, dan mol je hem echt!
Ik heb dan wel een BX en geen ZX, maar ik kan het verhaal van ZX-Cruiser voor 100% onderschrijven. Soms lukt het zelfs een week niet, en als ik het dan weer eens een keer probeer: floeps, alsof-ie nieuw is.
Ik maak me er niet druk meer om.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Hahahaha had ik vanmorgen ook last van…. Zal het morgen wel weer proberen, want ik heb wel vaker dat ie heel moeilijk gaat…..
Re: dagteller R.i.p.
harry schreef:is me dagteller kapot gaat niet meer op “0” en en telt niet meer bij
iemand het al een keer gedaan, vervangen?
zal wel simpel zijn, alleen veel werk
Yep dat ken ik en heb ik al eens gedaan, een klein nokje is dan afgebroken wat de teller op nul zet. Je kan het lijmen, maar of het lang houd op dat kleine stukje is nog maar de vraag. Ik was het na 3x lijmen zat en heb een nieuwe teller gekocht op de Citromobile. Bij thuiskomst bleek deze tot 220 te gaan ipv tot 200 wat in mijn ZX zit, heb toen maar dat nokje overgezet, wat prima werkt tot nu toe
Ik neem aan dat je Jeager klokken heb? Zoek een AX of ZX op de sloop met een werkende dagteller en zet het nokje over.
ZX-Cruiser schreef:Probeer het na een paar KM nog eens. Heb het ook wel eens, staat ie net niet lekker om ‘gereset’ te worden. Forceer je hem dan, dan mol je hem echt!
nee, hij is echt kapot , meestal lukt dat ook maar nu niet meer
me vriendin had getankt , en wou hem op “0” zetten, en waarschijnlijk is ie toen gebroken ,
alles doet het verder behalve de dagteller die gaat niet meer op “0” en telt niet meer bij
C4 Catus 110 All Black
ffe naar de sloop gaan joh zo gefixt
gti_styling84 schreef:ffe naar de sloop gaan joh zo gefixt
Heheh, ja als je een klokkenpaneel met werkende dagteller vind, de meeste panelen die ik ben tegengekomen was de dagteller al defect.
Ik heb 3 klokkenpanelen liggen die zijn overgebleven na het toerenteller inbouw project, alle 3 met een defecte dagteller, is een typische Citroen/Peugeot kwaal met dat type teller.
Totaal aantal Berichten: 278
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Een heel irritant iets is dat. Die teller gaan altijd heel snel kapot, mijn vorige auto (Zx Volcane) had dit euvel ook. De BX-en die ik hiervoor heb gehad hetzelfde.
Je moet er wel voor waken dat je dit soort tellers niet al rijdend gaat resetten.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
wyedema schreef:Een heel irritant iets is dat. Die teller gaan altijd heel snel kapot, mijn vorige auto (Zx Volcane) had dit euvel ook. De BX-en die ik hiervoor heb gehad hetzelfde.
Je moet er wel voor waken dat je dit soort tellers niet al rijdend gaat resetten.
Inderdaad, al rijdend resetten vind de dagteller niet leuk. Het beste is als hij hapert om dan een paar meter te rijden, stilstaan en het nog een proberen of je hem wel goed kan indrukken om te resetten.
Ik denk dat ze stukgaan/haperen door gebrek aan smering, toen ik het nokje wat de teller op nul zet pas had overgezet zat er een beetje vet aan, van dat witte spul voor kunststof. Hij blokkeert nu af en toe, maar met de bovenstaande tips krijg ik de teller makkelijk weer op nul.
Ik denk dat ik de hele zooi binnenkort maar eens ga uitbouwen en invetten, voordat de dagteller weer kapot gaat.
zou je dat nieuw kunnen kopen, los dan he?
iemand al een keer gedaan
C4 Catus 110 All Black
harry schreef:zou je dat nieuw kunnen kopen, los dan he?
iemand al een keer gedaan
Dat zou ideaal zijn, ik heb het internet al een keer afgestruind naar de firma “Jeager” of een dealer ervan in NL die onderdelen kan leveren, maar helaas zonder resultaat.