dagteller R.i.p.
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 444

Gepost: 22 december 2004 05:18 PM

is me dagteller kapot gaat niet meer op “0” en en telt niet meer bij

iemand het al een keer gedaan, vervangen?

zal wel simpel zijn, alleen veel werk

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 22 december 2004 09:04 PM
  [ # 1 ]
ZX-Cruiser schreef:

Probeer het na een paar KM nog eens. Heb het ook wel eens, staat ie net niet lekker om ‘gereset’ te worden. Forceer je hem dan, dan mol je hem echt!

Ik heb dan wel een BX en geen ZX, maar ik kan het verhaal van ZX-Cruiser voor 100% onderschrijven. Soms lukt het zelfs een week niet, en als ik het dan weer eens een keer probeer: floeps, alsof-ie nieuw is. Confused
Ik maak me er niet druk meer om.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 186

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 23 december 2004 12:44 AM
  [ # 2 ]

Hahahaha had ik vanmorgen ook last van…. Zal het morgen wel weer proberen, want ik heb wel vaker dat ie heel moeilijk gaat…..

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 december 2004 04:00 AM
  [ # 3 ]

Re: dagteller R.i.p.

harry schreef:

is me dagteller kapot gaat niet meer op “0” en en telt niet meer bij

iemand het al een keer gedaan, vervangen?

zal wel simpel zijn, alleen veel werk

Yep dat ken ik en heb ik al eens gedaan, een klein nokje is dan afgebroken wat de teller op nul zet. Je kan het lijmen, maar of het lang houd op dat kleine stukje is nog maar de vraag. Ik was het na 3x lijmen zat en heb een nieuwe teller gekocht op de Citromobile. Bij thuiskomst bleek deze tot 220 te gaan ipv tot 200 wat in mijn ZX zit, heb toen maar dat nokje overgezet, wat prima werkt tot nu toe Razz

Ik neem aan dat je Jeager klokken heb? Zoek een AX of ZX op de sloop met een werkende dagteller en zet het nokje over.

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 23 december 2004 11:42 AM
  [ # 4 ]
ZX-Cruiser schreef:

Probeer het na een paar KM nog eens. Heb het ook wel eens, staat ie net niet lekker om ‘gereset’ te worden. Forceer je hem dan, dan mol je hem echt!

nee, hij is echt kapot , meestal lukt dat ook maar nu niet meer
me vriendin had getankt , en wou hem op “0” zetten, en waarschijnlijk is ie toen gebroken ,

alles doet het verder behalve de dagteller die gaat niet meer op “0” en telt niet meer bij

C4 Catus 110 All Black

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 23 december 2004 11:52 AM
  [ # 5 ]

ffe naar de sloop gaan joh Smile zo gefixt Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 december 2004 02:08 AM
  [ # 6 ]
gti_styling84 schreef:

ffe naar de sloop gaan joh Smile zo gefixt Smile

Heheh, ja als je een klokkenpaneel met werkende dagteller vind, de meeste panelen die ik ben tegengekomen was de dagteller al defect.
Ik heb 3 klokkenpanelen liggen die zijn overgebleven na het toerenteller inbouw project, alle 3 met een defecte dagteller, is een typische Citroen/Peugeot kwaal met dat type teller.

Profiel  

wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 278

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 24 december 2004 02:10 PM
  [ # 7 ]

Een heel irritant iets is dat. Die teller gaan altijd heel snel kapot, mijn vorige auto (Zx Volcane) had dit euvel ook. De BX-en die ik hiervoor heb gehad hetzelfde.

Je moet er wel voor waken dat je dit soort tellers niet al rijdend gaat resetten.

Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2004 04:46 AM
  [ # 8 ]
wyedema schreef:

Een heel irritant iets is dat. Die teller gaan altijd heel snel kapot, mijn vorige auto (Zx Volcane) had dit euvel ook. De BX-en die ik hiervoor heb gehad hetzelfde.

Je moet er wel voor waken dat je dit soort tellers niet al rijdend gaat resetten.

Inderdaad, al rijdend resetten vind de dagteller niet leuk. Het beste is als hij hapert om dan een paar meter te rijden, stilstaan en het nog een proberen of je hem wel goed kan indrukken om te resetten.

Ik denk dat ze stukgaan/haperen door gebrek aan smering, toen ik het nokje wat de teller op nul zet pas had overgezet zat er een beetje vet aan, van dat witte spul voor kunststof. Hij blokkeert nu af en toe, maar met de bovenstaande tips krijg ik de teller makkelijk weer op nul.
Ik denk dat ik de hele zooi binnenkort maar eens ga uitbouwen en invetten, voordat de dagteller weer kapot gaat.

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 27 december 2004 11:49 AM
  [ # 9 ]

zou je dat nieuw kunnen kopen, los dan he?

iemand al een keer gedaan

C4 Catus 110 All Black

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 december 2004 09:21 PM
  [ # 10 ]
harry schreef:

zou je dat nieuw kunnen kopen, los dan he?

iemand al een keer gedaan

Dat zou ideaal zijn, ik heb het internet al een keer afgestruind naar de firma “Jeager” of een dealer ervan in NL die onderdelen kan leveren, maar helaas zonder resultaat. Confused

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook