In een woord een prachtig exemplaar, wees er maar zuinig op
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
Waaaahh! Geweldige GSA!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
mooie auto krijg echt heimwee
De GSA laten voorkeuren voor de APK (3 maanden terug). Helaas tot nu toe nog geen tijd gehad om aan de GSA te werken. Zolang de GSA maar even geschorst.
Er kwamen bij de voorkeuring enkele punten aan het licht waar de GSA op afgekeurd wordt.
Vanaf volgende week wil ik graag aan de onderstaande APK punten gaan beginnen.
- Wiellager Rechter achterwiel
- Remschijven achterwielen ( te veel roest )
- Fuseekogel rechtsvoor bovenzijde.
- Uitlaat is niet geheel lekvrij. Schijnt een lek te zitten in het meest
voorste deel. Stom dat ik de exacte plaats niet heb opgeschreven.
Nu kost een setje achterremschijfjes niet zoveel geld. Daar zet ik maar nieuwe op.
Voor het vervangen van de fuseekogel moet ik nog een fuseekogeltrekker kopen. Deze heb ik nog niet. Kan ik een universele fuseekogeltrekker gaan halen bij de automaterialen winkel of moet het een speciaal type c.q maat kogeltrekker zijn ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Voor de fusee kogels heb je niet echt een trekker nodig
krijg ze er altijd zonder trekker eraf eerst de moer bovenop de kogel losdraaien maar niet helemaal dan een tik erbovenop geven volstaat om het zonder geweld los te krijgen daarna de twee m7 boutjes losdraaien en fuseekogel kan je loshalen
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Voor de fussee kogels heb je niet echt een trekker nodig
krijg ze er altijd zonder trekker eraf eerst de moer bovenop de kogel losdraaien maar niet helemaal dan een tik erbovenop geven volstaat om het zonder geweld los te krijgen daarna de twee m7 boutjes losdraaien en fusseekogel kan je loshalen
Ahh, dan ga ik de fuseekogel eerst maar even zonder trekker proberen los te krijgen. Als toch blijkt dat het niet lukt kan ik de trekker altijd nog halen.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Quo schreef:
Nu kost een setje achterremschijfjes niet zoveel geld. Daar zet ik maar nieuwe op.
Maar dan ben je er nog niet. De remklauwen zullen wel goed vast zitten(zoals gebruikelijk). Trouwens, Ferwerda in Leeuwarden kan nog revisiesetjes voor GS remklauwen leveren!
patje74 schreef:Quo schreef:
Nu kost een setje achterremschijfjes niet zoveel geld. Daar zet ik maar nieuwe op.
Maar dan ben je er nog niet. De remklauwen zullen wel goed vast zitten(zoals gebruikelijk). Trouwens, Ferwerda in Leeuwarden kan nog revisiesetjes voor GS remklauwen leveren!
Daar kijk ik dan ook gelijk naar.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Nou, de fuseekogel rechtsboven is inmiddels gelukt om te vervangen.
Ook het rechter knipperlicht voorzijde weer werkend gemaakt.
Ben nu bezig met een begin te maken om de achterremschijven te vervangen. Alleen wil de linker remklauw nog niet los. De bouten van de remklauw moeten eruit om de klauw op te kunnen lichten alleen willen deze niet los.
De moeren gaan wel los.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
De remklauwen zijn er ondertussen gelukkig afgekomen.
Het is nu zaak om de ringmoer + de naafmoer te verwijderen om de wielnaaf er af te kunnen trekken.
In de vraagbaak wordt aangegeven om de ringmoer met een C-sleutel los te maken of met een drevel en een hamer. Iemand enig idee wat een C-sleutel is ?
Ik heb het al geprobeerd met een drevel en een hamer maar beweging zit er nog niet in.
Iemand al ervaring met deze klus ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Een c sleutel is eigenlijk speciaal gereedschap dat in die twee nokjes valt
je kan er wel met een beitel en hamer lostikken maar dan beschadigt de boel wel erg en dat is zonde en staat erg slordig.
Je kan met weinig moeite wel iets maken wat er in past zodat je het vaker kan gebruiken
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Een c sleutel is eigenlijk speciaal gereedschap dat in die twee nokjes valt
je kan er wel met een beitel en hamer lostikken maar dan beschadigt de boel wel erg en dat is zonde en staat erg slordig.
Je kan met weinig moeite wel iets maken wat er in past zodat je het vaker kan gebruiken
Dan zal ik proberen om zelf iets van een “soort” C-sleutel in elkaar te gaan zetten
Iemand enig idee waar een sleutel maat 44 te koop is t.b.v de naafmoer. Vandaag langs verschillende automateriaal winkels geweest maar helaas nog geen succes.
En welk soort sleutel is het makkelijkst (ring- of pijpsleutel) om de naafmoer los te krijgen. Waarschijnlijk wel iets extra eraan maken met een extra lange arm aangezien de moer “stevig” vast zal zitten.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Dop 44 met 3/4 aansluiting en daarop een wringijzer. Kun je een stuk stijgerpijp of gasbuis erop schuiven als je moment niet groot genoeg is. Elke eendenboer moet je aan die dop kunnen helpen. Die kunnen ze zo bestellen. De wringijzers zijn bij de betere gereedschaphandel te koop. Zo’n dop waarschijnlijk ook wel.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:Dop 44 met 3/4 aansluiting en daarop een wringijzer. Kun je een stuk stijgerpijp of gasbuis erop schuiven als je moment niet groot genoeg is. Elke eendenboer moet je aan die dop kunnen helpen. Die kunnen ze zo bestellen. De wringijzers zijn bij de betere gereedschaphandel te koop. Zo’n dop waarschijnlijk ook wel.
Alvast bedankt voor de info.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Eindelijk alle spullen bij elkaar weten te verzamelen (TIJD onderdelen en DOP 44 + een juiste moment-sleutel)
Morgen ( eigenlijk vandaag ) eens proberen om het zaakje los te krijgen.
Dan remschijven en wiellagers vervangen. Daarnaast waarschijnlijk ook remklauwen weer gangbaar maken.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE