carburateur afstelling
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 10 mei 2007 08:49 PM

Beste mensen.

In mijn vrije tijd heb ik aan mijn aca diana gesleuteld. Er zit een nieuwe koppeling in. En de kleppen van beide cilinder koppen zijn door een revisie bedrijf gereviseerd. Daarna heb ik toch wat olie lekage gehad bij de brilrubbers en kleppendeksel kapot gehad. Het hele inlaatspruitstuk is er twee keer op en af geweest.

Nu rijd de auto weer. Maar als ik de koppeling indruk en gas loslaat. Loopt de motor eerst in drie seconden op een hoog toerental door en vervolgens zakt het toerental zover af dat ik gas bij moet geven om te voorkomen dat hij dan afslaat.
Ik ben eerst met de stationair schroef bezig geweest maar dan moet hij op een hoog stationair toerental blijven lopen. Toen heb ik de choke schuif iets vroeger gezet. waardoor het wel iets beter werd.maar het is nog niet helemaal goed. Ik vind het vreemd dat hij bij het loslaten van het gaspedaal.Toch nog op een hoog toerental blijft lopen voordat hij stationair loopt. Ik zelf zit nu te denken aan het flotter niveau. Omdat te gaan controleren. Ik heb al met remreiniger gezocht naar valse lucht op het inlaatspruitstuk. maar dat is niet het geval. De auto is in het bezit van een 123 ontsteking waaraaan ik niets heb veranderd. voordat het blokje uitelkaar ging.

Maar misschien zijn er mensen die hetzelfde hebben mee gemaakt . En zo ja dan ben ik nieuwsgierig hoe ze dit hebben opgelost.

vriendelijke groet Patri

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 10 mei 2007 09:29 PM
  [ # 1 ]

Re: cabrateur afsteling

Dag Patri,

Klinkt meer als iets mechanisch, dat bijvoorbeeld je gaskabel wat blijft hangen of de gasklepas van de carburateur (kun je smeren). De carburateurafstelling heeft namelijk alleen effect als hij stationair loopt.

Dat hij trouwens bijna afslaat, is misschien wel de stationaire afstelling. Je kunt bij de gasklepas het toerental wat omhoog schroeven.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2007 10:54 PM
  [ # 2 ]

Laat iemand anders even wat op het gaspedaal trappen (al daar niet met draaiende motor) en kijk zelf onder de motorkap of je dingen opvallen. Want ik denk zo’n beetje hetzelfde als Handjes wat dit betreft.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 mei 2007 01:06 PM
  [ # 3 ]
dieter555 schreef:

Het kan zijn dat er op de asjes van je gasklep teveel speling zit
en hij valse lucht trekt .
dus controleer dat

Ook kan het zijn dat de flenzen van je inlaatspruitstuk niet vlak zijn
en dus daar valse lucht aanzuigt .en eigenlijk kan je dat pas controleren als het spruitstuk eraf is .
je kan dan die flenzen recht schuren .
Heb je wel nieuwe inlaat pakkingen gebruikt want die kunnen hard worden .

Verder zou ik compressie meten en de klepspeling controleren


valse lucht check is simpel..

spuit met remmenreiniger/WD 40 oid ,in de omgeving van de luchtinlaat,/,carburateur.
als je toerental stijgt zonder dat je gas geeft, is er een valse lucht lek.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 14 mei 2007 02:10 AM
  [ # 4 ]

IK ben er afgelopen weekend mee bezig geweest. Maar het is in ieder geval niet een hangende gaskabel. Met remreiniger heb ik op het inlaatspruitstuk gespoten waar hij op de cilinderkop vat zit. Maar dat maakte geen verschil. Ik heb daar toen nieuwe pakkingen tussen gezet en op moment aangedraaid. Maar in de beurt van de gasschuif ben ik nog niet bezig geweest.

Wordt vervolgd. Alvast bedankt voor de info kan ik weer mee verder.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 mei 2007 02:42 AM
  [ # 5 ]

Heb je de carburateur wel gesmeerd dan (hoort bij een beurtje eigenlijk)?

Schiet me nog wat te binnen: het gaspedaal zelf wil wel eens wat blijven hangen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 mei 2007 02:47 AM
  [ # 6 ]

En dat kan weer aan een geknapte veer liggen bij je carburateur. Dan helpt smeren niet veel en moet er eigenlijk een andere veer in. De veer die van je carburateur naar je koeltunnel loopt strakker zetten is volgens mij niet goed omdat je dan overmatige slijtage krijgt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 26 mei 2007 03:10 AM
  [ # 7 ]

Ik ben er vanavond weer mee bezig geweest. Ik heb van iemand een co2 meter geleend en stationair de waarde sfgesteld op 0,8 ongeveer. stond veel te hoog.en daarna de stationair toerental afgesteld. nu loopt hij weer als vanouds aleen bij het toerental 3000 zal de co2 ongeveer tussen de 2 en 3 moeten zijn maar dit is 4. Maar hij loopt nu weer fijn en ik denk dat ik het eerst zomaar laat.

groet Patri

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook