Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hallo,
Wanneer je nieuwe remblokjes monteert moet de piston terug geduwd worden. Hiervoor heeft Citroen een speciaal tooltje dat volgens mij niemand gebruikt (zie haynes 10.4.11). Ik kan het in ieder geval niet vinden op internet.
Kan je het gewoon bij de Brezan halen? Lukt het ook met bv een schroevendraaier?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Met platte schroevendraaier voorzichtig draaien gaat prima. Ook heb ik het al met een beitel gedaan. Wel opletten voor je handen want je moet best hard duwen en als je eruit schiet haal je je zo open.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Met platte schroevendraaier voorzichtig draaien gaat prima. Ook heb ik het al met een beitel gedaan. Wel opletten voor je handen want je moet best hard duwen en als je eruit schiet haal je je zo open.
Gewoon een kwestie van drukken en draaien? Ik ga maandag voor het eerst de blokken en schijven van m’n XM vervangen dus ik ben benieuwd.
Overigens heb ik voor de gein een offerte (schijven + blokken) opgevraagd via http://www.mijngarage.nl. Prijs:293 euro. Da’s flink aan de prijs in mijn ogen….
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik heb meerdere malen schijven/blokken van BX-en en ook een keer de achterblokken van m’n CX vernieuwd en daar nooit speciaal gereedschap bij gebruikt. Gewoon de blokken zelf en/of m’n vingers om de pistons ingedrukt te houden. Maar misschien heb ik ‘t wel helemaal verkeerd gedaan
Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Draaien met de achterkant van een vierkant bijteltje of schroevendraaier en gelijk indrukken .
Je bent er wel even mee bezig maar lukt prima .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Het is idd te duur, op marktplaats worden schijven aangeboden (onderdelen Citroen) en bij Cartal kosten ze 85 euro.
bxsport.com schreef:T(h)ijs schreef:Met platte schroevendraaier voorzichtig draaien gaat prima. Ook heb ik het al met een beitel gedaan. Wel opletten voor je handen want je moet best hard duwen en als je eruit schiet haal je je zo open.
Gewoon een kwestie van drukken en draaien? Ik ga maandag voor het eerst de blokken en schijven van m’n XM vervangen dus ik ben benieuwd.
Overigens heb ik voor de gein een offerte (schijven + blokken) opgevraagd via http://www.mijngarage.nl. Prijs:293 euro. Da’s flink aan de prijs in mijn ogen….
Ik heb bij Hegru eens nieuwe blokken en tweedehands schijven laten zetten. Kostte me 80 voor de blokken en 50 voor twee goede schijven. Montage was gratis.
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Gaat gewoon erg goed met een wieldoppen sleutel , je weet wel zo’n groot kruis. Past er direct op en draaien maar ( tot je bijna een ons weegt en dan is het klaar ! ). Meestal kantel ik de remklauw eerst omhoog nadat je de handrem kabel er uit geduwd hebt. Gaat prima !
succes.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
wbogaerts schreef:Draaien met de achterkant van een vierkant bijteltje of schroevendraaier en gelijk indrukken .
Je bent er wel even mee bezig maar lukt prima .
Walter
Het indrukken kost wel vrij veel kracht, dus een hefboom gebruiken o.i.d.
En met de klok mee draaien!
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, dat gaat wel goed komen
Han S schreef:op marktplaats worden schijven aangeboden (onderdelen Citroen) en bij Cartal kosten ze 85 euro.
Maar dat is volgens mij wel 85 euro per stuk. Dat maal twee en plus de prijs van nieuwe remblokjes snap ik dat je in de garage snel aan 300 euro zit.
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- C3 1.4 VTi Exclusive
andre.smulders schreef:Gaat gewoon erg goed met een wieldoppen sleutel , je weet wel zo’n groot kruis. Past er direct op en draaien maar ( tot je bijna een ons weegt en dan is het klaar ! ). Meestal kantel ik de remklauw eerst omhoog nadat je de handrem kabel er uit geduwd hebt. Gaat prima !
succes.
Een wieldoppensleutel? Wasda?
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ree schreef:Nou, dat gaat wel goed komen
Han S schreef:op marktplaats worden schijven aangeboden (onderdelen Citroen) en bij Cartal kosten ze 85 euro.
Maar dat is volgens mij wel 85 euro per stuk. Dat maal twee en plus de prijs van nieuwe remblokjes snap ik dat je in de garage snel aan 300 euro zit.
Groet,
Ree
Bestel ze dan hier.
€93,53 per 2.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ries schreef:Bestel ze dan hier.
Check!
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb daar eens een paar remblokken besteld voor een XJ, ging prima, lijkt me een betrouwbare zaak.