ik speel nog altijd met het idee mijn bx weg te doen (ook al rijdt ie nu weer goed) en verder te gaan met mijn zx.
alleen nu is mijn zx verlaagd aan de voorzijde (4cm) en zitten er aan de achterkant gele koni schokbrekers.
ik zou graag weer een comfortabele auto willen dus als eerste gaat er bij de volgende apk beurt (of eerder als ik geld over heb ) origineel spul onder.
dus originele veren (die heb ik nog liggen) en originele schokbrekers achter.
nu was de zx niet heel erg zacht afgeveerd van zichzelf en ik vroeg me af of dit op de 1 of andere manier nog te beinvloeden is door bijvoorbeeld slappere schokbrekers eronder te zetten of andere veren (zo ja, van welke auto )
en zijn er evt stoelen van een BX in te monteren (alleen wel lastig dat ik een 3 deurs zx heb, kan er niemand meer achter in stappen)
tips, trucks en opmerkingen, plaats ze hier.
ook voor eventuele interesse in mijn bx kan je in mijn draadje terecht
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hey.
kan ik een bod doen op je Koni’s???
ik kom wel weer naar Spijkenissen rijden, dat weet ik nu wel te vinden
Groeten Patrick
Kan je meteen je uitlaat horen
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:hey.
kan ik een bod doen op je Koni’s???
ik kom wel weer naar Spijkenissen rijden, dat weet ik nu wel te vinden
Groeten PatrickKan je meteen je uitlaat horen
haha als ze eronder uit gaan dan mag je ze best overnemen hoor
weet niet wat je ervoor bied? ik heb er 275 euro voor betaald ongeveer een maand of 4 geleden. ze zitten er iets van 1500 km onder nog maar.
(stelletje aasgieren )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: zx comfortabeler maken
metro2005 schreef:.......en zijn er evt stoelen van een BX in te monteren (alleen wel lastig dat ik een 3 deurs zx heb, kan er niemand meer achter in stappen)
Nee…..dat heb ik al geprobeerd…...de ZX stoel van een 3-deurs uitvoering zit met bouten aan de zijkant (zeg maar de binnenkant van de kokerbalk) vast…...en die van de BX (die altijd 4 deurs is) niet.
Dus dat zal een hele aanpassing gaan worden.
Belachelijk trouwens dat Citroen deze middenklasser (min of meer als alternatief voor de BX, maar dan zonder HP).....ook als 3 deurs heeft gemaakt, terwijl de BX ALTIJD 4 (5) deurs was
Ik moet nog weleens dure Laptops e.d. wegbrengen voor het koeriersbedrijf, die ik dan altijd op de achterbank leg…..bij de BX ging dat uiteraard prima met 2 achterdeuren…..die mis ik NU wel.
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Als je het over aasgieren gebt…
IK WIL DIE VEREN WEL OVERNEMEN
Thrillseekah schreef:Als je het over aasgieren gebt…
IK WIL DIE VEREN WEL OVERNEMEN
haha okee zal het noteren
het zijn apex veren die eronder zitten.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ZX-Cruiser schreef:Dan heb je aardig de hoofdprijs betaald
Ik vind mijn ZX niet oncomfy trouwens! Echt gulden middenweg tussen sportief en comfort.
het zijn instelbare gele koni’s
is dat duur dan
en @ bram: bx kopen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ik heb nog een terug gezocht naar die Koni’s van je in het Citrosport forum.
Ik denk dat de prijs wel meeviel in tegenstelling tot wat hieboven staat.
Volgens mij is het 275,- incl arbeid, ze waren als set 188,- dat vind ik niet duur voor instelbare gele Koni’s.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:ik heb nog een terug gezocht naar die Koni’s van je in het Citrosport forum.
Ik denk dat de prijs wel meeviel in tegenstelling tot wat hieboven staat.
Volgens mij is het 275,- incl arbeid, ze waren als set 188,- dat vind ik niet duur voor instelbare gele Koni’s.
voor 100 euri mag je ze wel overnemen dan.
moet je alleen wel wachten tot ik ze eronder uit laat halen natuurlijk
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Verkocht
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ik stuur je wel een pb als ik ze eronder weg heb.
maarre, back on topic. manieren om de zx comfortabeler te maken :
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Is het theoretisch niet mogelijk hp vering onder een ZX te bouwen.
Zou een leuk en uniek project zijn
Als ik me niet vergis heeft mijn ZX ook HP-Vering, tenminste volgens die lui bij PTC van Kleef in Delft. Iedere keer vragen ze of ik de auto in de hoogste stand wil zetten of gaan zelf op zoek naar de hendel voor de hoogte regeling
ZX1.4i schreef:Als ik me niet vergis heeft mijn ZX ook HP-Vering, tenminste volgens die lui bij PTC van Kleef in Delft. Iedere keer vragen ze of ik de auto in de hoogste stand wil zetten of gaan zelf op zoek naar de hendel voor de hoogte regeling
Haha wat een sukkels!
Ze weten toch wel dat hp vering je straalmotor niet kan dragen?
René van Maren schreef:ZX1.4i schreef:Als ik me niet vergis heeft mijn ZX ook HP-Vering, tenminste volgens die lui bij PTC van Kleef in Delft. Iedere keer vragen ze of ik de auto in de hoogste stand wil zetten of gaan zelf op zoek naar de hendel voor de hoogte regeling
Haha wat een sukkels!
Ze weten toch wel dat hp vering je straalmotor niet kan dragen?
Bij Kwikfit werken ook zulke sukkels.
Of nog erger, ik vraag bij de Kwikflut of ze ook originele schokdempers van Citroen (Monroe Original) kunnen monteren ipv de Gabriel rommel omdat ik het veercomfort graag wil behouden. Gaan ze mij uitleggen wat HP-vering is en dat mijn ZX dat niet heeft, ja dan heb ik echt zoiets van ik lul toch niet uit mijn nek als ik over “Monroe Original” begin.
ZX1.4i schreef:Bij Kwikfit werken ook zulke sukkels.
Lijkt me wel een aardige *TEST*.......om met een BX zomaar wat Kwikfit’s binnen te rijden en te vragen of ze er ook nieuwe KONI’s onder willen zetten !
(met het excuus dat je er zelf geen verstand van hebt)
En dan niet de Werkplaats-Chef aanspreken natuurlijk (alhoewel )...maar een beginnend monteurtje.
En als je er dan eentje treft, die zegt….ja hoor….zet hem maar op de brug dan kijk ik er even onder welke er op moeten.
Zie je het al voor je…....zo’n knaap die dan aan je veerpoten gaat zitten trekken…...en die Werkplaats-chef erbij haalt, welk *type* KONI het eigenlijk is ?