Beste specialisten,
Ik heb een id uit ‘68 met een onsteking van een CX/BX ( geloof ik ) er in.
Onder in het onstekings huis zit dus nog wel de mechanische vervroeger.
De laatste twee jaar nooit start problemen gehad.
Vanochtend eerst slecht lopen, uitvallen van een cylinder later nog één
en nu start hij hooguit op één cylinder en geeft plofjesvoor en achter, alsof de onsteking in één keer verdraaid is.
Mijn vraag is: Kan zo’n ontsteking in een keer een beetje kapot gaan? . Of geeft hij dan helemaal geen spanning/vonk meer ?
Zien jullie nog andere oplossingen
Alvast bedankt voor jullie suggesties,
Martin
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: opeens niet meer starten ??
martinmartin schreef:Betse specialisten,
Ik heb een id uit ‘68 met een onsteking van een CX/BX ( geloof ik ) er in.
Onder in het onstekings huis zit dus nog wel de mechanische vervroeger.
De laatste twee jaar nooit start problemen gehad.
Vanochtend eerst slecht lopen, uitvallen van een cylinder later nog één
en nu start hij hooguit op één cylinder en geeft plofjesvoor en achter, alsof de onsteking in één keer verdraaid is.
Mijn vraag is: Kan zo’n ontsteking in een keer een beetje kapot gaan? . Of geeft hij dan helemaal geen spanning/vonk meer ?
Zien jullie nog andere oplossingenAlvast bedankt voor jullie suggesties,
Martin
Is dat een “van der Laan” ontsteking?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
JA dat klopt !!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is je vervroeging niet gaan klemmen?? Dan heeft ze ineens een heel verkeerd ontstekingstijdstip. Ook in die familie: kijk eens of de verdeler wel vast staat, of dat je het hele ding zomaar kunt draaien??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 29-10-2006
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Ik heb al eens een slecht massacontact gehad bij de ontsteking. Eerst ging het starten telkens slechter. Daarna viel de hele motor uit.
Ja als de mechanische vervroeger blijft hangen..maar dat scheelt toch maar een paar graden. Dan zou de moter hooguit slecht moeten lopen, of kan jhet zo erg zijn ??
Het klint alsof de hele onsteking bv 45 graden verdraait is.
Je hoort dat er onsteking is in een cylinder maar die meteen tegengewerkt wordt door verkeerde onsteking van andere cylinders.
Alsof de distributie ketting een tand versprongen is.
Maar ik weet niet of zoiets kan gebeuren met een DS motor.
Morgen maar eens de vervroeger bekijken.
Ben benieuwd of zo’n ontsteking zeg maar , half kapot kan zijn
In ieder geval bedankt
martin
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij vervroegt volgas zo’n 35 graden dus als ie al vroeg stond kan dat wel de oorzaak zijn!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>