PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:bij en chic kan je de kat niet leeg halen
Dat kan zeker wel! Echter moet de auto voor 93 gemaakt zijn. De U9 op het kentekenbewijs zorgt er echter voor dat de auto bij de APK onder een bepaalde CO waarde moet blijven waar ie zonder kat in de meeste gevallen ook gewoon onder zit. Het nadeel van de Chic is de monopoint injectie waarbij je de CO waarde niet kan “verstellen” in tegenstelling tot een multipoint injectie.
dan moet je mijn eens uitleggen waarom de 16v van me broertje afgekeurd is op een kat die ontbrak terwijl de co chijvers gelijk bleven met en zonder kat
waarom zou je deze velgen weg doen zien er juist leuk uit en niet zo 13 in een dozijn velg
citroenc2 schreef:waarom zou je deze velgen weg doen zien er juist leuk uit en niet zo 13 in een dozijn velg
Dat wel ja. Ik vind ze alleen een beetje te sportief voor een chic
citroenc2 schreef:dan moet je mijn eens uitleggen waarom de 16v van me broertje afgekeurd is op een kat die ontbrak terwijl de co chijvers gelijk bleven met en zonder kat
*zucht*
Vanaf ‘93 zijn de auto’s verplicht om een katalysator te hebben. Geen monteur echter die naar de inhoud van een kat gaat kijken? Leegkloppen is dus geen enkel probleem, MITS je aan de emissie-eisen blijft voldoen die bij je type-normering horen.
Je krijgt pas een probleem (afkeuring) als je óf de emissie-waarden overschreidt, óf als je de kat geheel weghaalt en bijvoorbeeld vervangt door een rechte pijp.
Ik vermoed dat je broertje dat laatste had geprobeerd te doen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Weer ff on topic: Ik kan mij niet voorstellen dat die bumperlip enig significant effect heeft, behalve op de look van de auto. Het is slap plastic wat met behoorlijke kieren vastgeniet zit onder de bumper. Misschien dat het een paar promille verschil maakt maar dat kan dan best wel eens een negatief verschil zijn.
Een achterspoiler zou misschien wel wat kunnen doen, hoewel ik daar ook behoorlijk aan twijfel. Zowiezo is het m.i. nooit zo dat je downforce of betere wegligging moet verwachten van spoilers op een BX of vergelijkbare gezinsauto, want daar zijn ze echt niet voor bedoeld. Voor zover ze iets doen is het de zuiging achter de auto wat minder maken, waardoor je wat minder drag zult hebben. Dus misschien een paar km/u meer topsnelheid en 50 meter meer afstand halen per liter brandstof of zo. Misschien.
We hebben het hier over een BX en niet over een Italiaanse volbloed hoor
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik vind deze velgen gewoon lelijk
ik zal wel kijken of ik nog plaatje heb van mijn BX met speedlines (als goed is heb ik er nog genoeg )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
En wat is er mis met de normale BX GTi velgen? Die staan toch echt het best onder een BX
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
PrutsyLJ schreef:En wat is er mis met de normale BX GTi velgen? Die staan toch echt het best onder een BX
Daar is echt helemaal niks mis meee!!!!! DIE ZIJN ZO MOOI!!!! (ik neem aan dat dat de velgen zijn die jij onder je BX hebt?)
Offtopic: PrutsyLJ, Vind je het erg als ik jou BX als bureaublad achtergrond heb op mn PC? ops:
[url]http://img337.imageshack.us/img337/7624/achtergrondbxvi0.jpg [/URL]
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo-BX schreef:Daar is echt helemaal niks mis meee!!!!! DIE ZIJN ZO MOOI!!!! (ik neem aan dat dat de velgen zijn die jij onder je BX hebt?)
Idd.
Timo-BX schreef:Offtopic: PrutsyLJ, Vind je het erg als ik jou BX als bureaublad achtergrond heb op mn PC? ops:
Hihi, nee hoor. Vond zelf ook dat die polderfoto erg geslaagd is
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
McDean schreef:ik vind deze velgen gewoon lelijk
velgen zijn een smaak kwestie wat jij lelijk vind vind een ander weer mooi daan
dat is precies het zelfde met jou bx 1400i
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citroenc2 schreef:McDean schreef:ik vind deze velgen gewoon lelijk
velgen zijn een smaak kwestie wat jij lelijk vind vind een ander weer mooi daan
dat is precies het zelfde met jou bx 1400i
Daar moet ik je wel gelijk in geven.. sommmige zullen me 1400 mooi en gaaf vinden andere zullen er om moeten kotsen (want het is niet orgineel)
wat dat betreft moet iedereen zelf weten wat die doet, ik geef alleen mijn mening (kan soms kwetsend zijn ops: )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik vind BX GTi velgen idd ook erg mooi. Het liefst zou ik die of Speedlines willen.
Had je nog een foto van je speedlines gevonden, McDean?