9 van de 21
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Mijn GS 1220 Club Convertisseur - p20: Ze gaat weg… :P
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 09 mei 2007 11:05 PM
  [ # 121 ]

Vandaag zijn de voorbolletjes gevuld, de achterbolletjes waren toch niet echt nodig. Beter veren dan nu krijg je op geen enkele Citroen…

En over 2 weken even een reserve C-Matic bak ophalen Smile

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2007 12:45 AM
  [ # 122 ]

Als ik een stukje gereden heb druipt het momenteel uit de bak. Ze gaat dus even niet meer gebruikt worden voor ik dat verholpen heb. Meteen een ander projectje opgepakt:

En let op: alles wat er achter ligt (een deurmat, een kussensloop en een handdoek) was verwerkt in de zitting…  Confused

Daarnaast heb ik een poging gewaagd de oude Bi-iode koplampen te reviseren met chroomspray uit de spuitbus. Dat wordt helaas veel te dof. Ik heb ze overigens wel helemaal uit elkaar kunnen halen.

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 13 mei 2007 12:51 AM
  [ # 123 ]

Haha zo kom je nog eens aan je uitzet
waar een Gs al niet goed voor is Laughing
Dan is je stoel al behoorlijk doorgezakt geweest aan de opvulling te zien Shocked

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 13 mei 2007 12:54 AM
  [ # 124 ]
citrospeeds schreef:

Haha zo kom je nog eens aan je uitzet
waar een Gs al niet goed voor is Laughing
Dan is je stoel al behoorlijk doorgezakt geweest aan de opvulling te zien Shocked

Nou ja, het zat heel behoorlijk Smile

Ik heb helaas wel rubbertjes als opspanning van de zitting, maar gelukkig heb ik nog 2 stoelen met metalen veren staan, dus ik denk dat ik die ga gebruiken in deze stoelen. Nog even stof bestellen, en ik had op Citromobile gezien dat Chevronics schuim op het juiste formaat verkoopt!

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 13 mei 2007 01:06 AM
  [ # 125 ]

Klopt chevronics verkoopt voorgevormde stoelvulling en inderdaad zijn de stoelveren van de Gsa wat beter dan de span rubbers van de Gs
wat ook nog kan is om er dubbele spanrubbers naast elkaar te doen
dan schijnt het ook wat beter te gaan

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 mei 2007 01:16 AM
  [ # 126 ]

Klopt, ik heb dubbele elastieken zitten, en dat zit heerlijk!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 21 mei 2007 01:45 AM
  [ # 127 ]

Vandaag een reserve-bak opgehaald. Bedankt Mattijs!

Ik heb het mezelf overigens weer makkelijk gemaakt door een GSA C-Matic over te nemen Wink

Naar ik heb begrepen van Ysbrant Smitt is een en ander desalniettemin uitwisselbaar. De GSA-bak heeft een parkeerstand, en daar hoort dus ook een andere schakelpook bij. Daarnaast is de koppelomvormerbehuizing iets dikker.

Nu moet ik bedenken wat ik ga doen, temeer daar ik de staat van de overgenomen bak niet weet, behalve dat ie een tijd geleden goed lopend uit een auto is gehaald met 50.000 op de teller. Zet ik alleen de koppelomvormer over of de hele bak?

Ga ik het zelf doen? Leerzaam en leuk, maar ik zou dan liever wel iemand er bij hebben die al vaker met het bijltje gehakt heeft…

Of laat ik het doen bij van Bemmelen…

Ik ga er nog eens hard over nadenken.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 08 juni 2007 01:48 AM
  [ # 128 ]

Vandaag was een mooie dag. Een diepgaande kijk in 2 wonderbaarlijke werelden: de ingewanden van mijn GS en het brein van de Wup.

‘Daar heeft weer iemand lopen beunen! Dat hoort een maatje 11 te zijn!’

Om een lang verhaal wat in te korten: de motor en de bak liggen er uit.

De snelheid en nauwkeurigheid waarmee dat gebeurde was erg mooi, gezamenlijk (de Wup iets meer dan ik Wink) was het na een paar uur wel gedaan.

Plaatjes doen het altijd goed:

Voorbouw eraf

Keienvanger in heel behoorlijke staat

Onder de auto

Motor er uit

De koppelomvormer, helemaal lekvrij

Bak er ook uit

De oliepomp, een van de problemen.

Behoorlijk versleten…

Samengevat: de o-ring die de oliepomp afsloot lekte, de bak is daardoor waarschijnlijk zodanig vaak drooggelopen dat er een hoop stuk is. De ingaande as was blauw uitgeslagen en ingesleten. In de koppelomvormer dreef overigens ook gruis rond… Al met al nog wat werk voor de boeg.

Wup, nogmaals bedankt voor de gezellige en nuttige dag en de gastvrijheid. Het begin is er…

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 juni 2007 02:03 AM
  [ # 129 ]

Poeh Michiel. Dit zijn geen halve maatregelen. Ben je bij de Wup zelf bezig geweest? Altijd prettig om ook een foto verslag te zien.

Heel veel su6 nog verder en respect voor deze grondige aanpak.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 08 juni 2007 02:05 AM
  [ # 130 ]
hogervp schreef:

Poeh Michiel. Dit zijn geen halve maatregelen. Ben je bij de Wup zelf bezig geweest? Altijd prettig om ook een foto verslag te zien.

Heel veel su6 nog verder en respect voor deze grondige aanpak.

Patrick

Bedankt, ik wil toch nog wel een tijdje blijven rijden hiermee, dus is grondig de enige optie. Dit is inderdaad Wup’s oprit.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 juni 2007 02:14 AM
  [ # 131 ]

Goed werk man!(nen!). Het gaat dus helemaal goed komen met deze prachtige Conversiteur. Veel succes!!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 juni 2007 02:21 AM
  [ # 132 ]

de bak ligt nu in mn schuur, en wacht op splijten.
helaas kan ik nu al aangeven dat de sychromeschen nagenoeg overleden zijn (ben ik bang voor iig).
de koppelomvormer is gezien de hoeveelheid gruis in de olie, en de staat van de geleide as,zwaar toe aan revisie of vervanging.

eea gaan we zien als de GS en de GSA koppelomvormer open liggen.

afijn zowel bak als omvormer zijn dus onder het mes, verder gezien en geconstateert.

geen arreterings borgringen achter de bouten en moeren van de aandrijfassen.
foutive montage her en der, NIET GS waardig.
en zo wat meer rompslomp wat niet in wups manier van werken past,,, eis en en blijft kwaliteit en perfectie,, verbeteringen alleen als het binnen het model en type past….in mijn optiek dus,, een redelijk exemplaar, maar de gummy puppensleutelaars hebben her en der al eea verbouwt.
gelukkig alles is nog netjes en orgineel redbaar…

daarnaast geconstateerd dat de carb her en der toch wat lekkage onderhevig was, dus pakkingset is nodig met wat TLC van wupke.
en de ontsteking,,, ahum,, is er iemand die voor Michiel een DUCCELIER over heeft? 1220,,, want een SEV marchall is nu niet echt je van het…cassette ontsteking gedoe enzo dus….....werkte wel,, maar kan beter..

ach ik heb vreselijk veel plezier gehad vandaag, en het was echt leuk om samen met Michiel de GS in stukjes te leggen.
behalve toen de bandijzers nodig waren om de koppelomvormer van de bak af te krijgen…die zou er eigenlijk zo af moeten glijden,,, afijn de schade’s daarvan, zien we na het splijten,,, foto’s incluus…

ow jah, als je naar de oliepomp foto’s kijkt VERGROOT, dan zie je dikke krassen lopen, dit is dus al fataal voor deze pomp.
we zullen zien of dit met machinaal slijpwerk en incluus slijpwerk op de bak, te verhelpen is.
of dat we andere manieren vinden om eea te herstellen. Crying or Very sad

mvgr wupke:die wat vettigheid van zn stoep moet poetsen hihihi Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 08 juni 2007 03:40 AM
  [ # 133 ]

Goed bezig, heren!

Overigens mijn complimenten over de rest van de auto!! Wat ziet ie er schitterend uit. Niet in nieuwstaat, maar veel beter dan her en der aan GS’sen langskomt volgens mij.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 08 juni 2007 11:56 AM
  [ # 134 ]

Zo, wat een operatie! Jullie zijn goed bezig geweest… maar zo te zien is het ook nog niet bepaald geklaard. Wink

Er is een uitspraak: “If something is worth doing, it’s worth doing properly”. En zo is het maar net.  Exclamation

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 08 juni 2007 06:16 PM
  [ # 135 ]

Heren, goed begin, maar wat een klus! Succes in ieder geval!

Profiel  

9 van de 21
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook