1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Van TCT naar TD
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 12:51 AM

Nee, ik ben geen diesel in mijn TCT aan het bouwen, ik ben aan het overstappen naar een 2.1 TD (vandaag gekocht) en kom wat kleine dingen tegen die ik niet 1,2,3 weet :

- hoe haal ik de versnellingspook los ? Ik heb het hele console omgegooid, maar moet nog het deel met de rijstanden en pook omgooien (zit notenhoutplaksel op)

- hoe zitten de stoelen vast en hoe kan ik die het beste omwisselen ?

Dat is het voor vandaag, de komende dagen verwacht ik nog meer vraagtekens te plaatsen.
Smile.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 12:57 AM
  [ # 1 ]

Ow ja, de kachel doet niks, behalve als ik rij, dan krijg ik rijwind. De temperatuur werkt prima en de zekering doet het ook nog. Hoe kan ik die blower het beste testen ??
(die onder de luier dus)

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 mei 2007 01:06 AM
  [ # 2 ]

De stoel zit vast op 4 punten voorkant met twee moeren ik meen dopje 13, achter twee bouten ik meen dop 17. die haal je los, dan leg je de stoel een beetje op zijn kant zodat je bij de zijkant kan komen.
dan haal je het linker plastic deel aan de bestuurders stoel los om de veiligheidsriem los te halen, zo komt de stoel uit je dame. Het er weer in plaatsen van de stoel v.v. oké. Wink
De dop van de schakelpook weet ik niet precies draaien of trekken? Confused
de bloower demonteren, iets met dioden dacht ik!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 mei 2007 01:08 AM
  [ # 3 ]

pook is naar mijn weten trekken Wink

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 01:10 AM
  [ # 4 ]
citroenc2 schreef:

pook is naar mijn weten trekken Wink

Ik had er flink aan lopen trekken, maar dat mag best hard neem ik dan aan ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 mei 2007 01:15 AM
  [ # 5 ]

Na het slopen van 2 xm’s heb ik er wat ervaring mee. Het is idd ff flink doortrekken, maar dan gaat ie ook makkelijk los, de pookknop.
De kachelmotor is ook redelijk simpel. Je moet de grote plaat aan de rechterkant lostrekken. Die zit met uit mn hoofd 4 torx boutjes rondom. Dan kan je die er uit tillen en dan zie je in t midden onder t dash de kachelmotor hangen. Kan niet missen. Zit met 4 kruiskoppen in het dash vast en er zitten wat stekkers aan. Alles loshalen en motor laten zakken. Andere monteren is denk ik de beste optie. Die dingen zijn overal te krijgen. Je kan ook alleen de module verwisselen, maar dan heb je kans dat juist bij jou de koolborstels zijn versleten. Heb het zelfde probleem gehad en heb hiertoe de blower van een sloper gemonteerd.
Alle motoren zijn uitwisselbaar voor zover ik weet. Ik heb eventueel nog wel een type1 motor liggen, maar weet niet of die werkt. Komt uit een sloper waar geen contact meer in zat….

Xsara_Coupe

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 mei 2007 01:15 AM
  [ # 6 ]
TCT tijger schreef:
citroenc2 schreef:

pook is naar mijn weten trekken Wink

Ik had er flink aan lopen trekken, maar dat mag best hard neem ik dan aan ?

wat je kan doen is proberen de pook iets te draaien zodat deze iets mee geeft en dan omhoog trekken

als het goed is is de pook hol en zit er een soort rubberen ring tussen die na verloop wel goed vast gaat zitten

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 01:38 AM
  [ # 7 ]
Xsara_Coupe schreef:

Na het slopen van 2 xm’s heb ik er wat ervaring mee. Het is idd ff flink doortrekken, maar dan gaat ie ook makkelijk los, de pookknop.
De kachelmotor is ook redelijk simpel. Je moet de grote plaat aan de rechterkant lostrekken. Die zit met uit mn hoofd 4 torx boutjes rondom. Dan kan je die er uit tillen en dan zie je in t midden onder t dash de kachelmotor hangen. Kan niet missen. Zit met 4 kruiskoppen in het dash vast en er zitten wat stekkers aan. Alles loshalen en motor laten zakken. Andere monteren is denk ik de beste optie. Die dingen zijn overal te krijgen. Je kan ook alleen de module verwisselen, maar dan heb je kans dat juist bij jou de koolborstels zijn versleten. Heb het zelfde probleem gehad en heb hiertoe de blower van een sloper gemonteerd.
Alle motoren zijn uitwisselbaar voor zover ik weet. Ik heb eventueel nog wel een type1 motor liggen, maar weet niet of die werkt. Komt uit een sloper waar geen contact meer in zat….

Xsara_Coupe

Thanx, ik neem aan dat ik hem als hij eruit is wel even rechtstreeks op de accu kan zetten, bij wijze van test ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 13 mei 2007 03:34 PM
  [ # 8 ]
TCT tijger schreef:
citroenc2 schreef:

pook is naar mijn weten trekken Wink

Ik had er flink aan lopen trekken, maar dat mag best hard neem ik dan aan ?

klopt, beetje draaien en hard trekken…..., pas op dat je jezelf niet voor je ....... beukt Surprisedops:

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 13 mei 2007 05:38 PM
  [ # 9 ]
TCT tijger schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Na het slopen van 2 xm’s heb ik er wat ervaring mee. Het is idd ff flink doortrekken, maar dan gaat ie ook makkelijk los, de pookknop.
De kachelmotor is ook redelijk simpel. Je moet de grote plaat aan de rechterkant lostrekken. Die zit met uit mn hoofd 4 torx boutjes rondom. Dan kan je die er uit tillen en dan zie je in t midden onder t dash de kachelmotor hangen. Kan niet missen. Zit met 4 kruiskoppen in het dash vast en er zitten wat stekkers aan. Alles loshalen en motor laten zakken. Andere monteren is denk ik de beste optie. Die dingen zijn overal te krijgen. Je kan ook alleen de module verwisselen, maar dan heb je kans dat juist bij jou de koolborstels zijn versleten. Heb het zelfde probleem gehad en heb hiertoe de blower van een sloper gemonteerd.
Alle motoren zijn uitwisselbaar voor zover ik weet. Ik heb eventueel nog wel een type1 motor liggen, maar weet niet of die werkt. Komt uit een sloper waar geen contact meer in zat….

Xsara_Coupe

Thanx, ik neem aan dat ik hem als hij eruit is wel even rechtstreeks op de accu kan zetten, bij wijze van test ?

Ik had dit ooit ook met de TD12 uit 1993, in een kouddddddde winter Evil or Very Mad . Plaat onder dashboard eruit, naar Wil Wijnhoven gereden en die vond al snel wat ik onder de straatlantaarn niet kon zien: één van de connecties in het grote stekkerblok naar de motor was van ‘t stof (?) doorgebrand. By-pass gemaakt met net stekkertje en alles werkte weer Cool  Idea

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 mei 2007 05:59 PM
  [ # 10 ]
bxbressers schreef:
TCT tijger schreef:
citroenc2 schreef:

pook is naar mijn weten trekken Wink

Ik had er flink aan lopen trekken, maar dat mag best hard neem ik dan aan ?

klopt, beetje draaien en hard trekken…..., pas op dat je jezelf niet voor je ....... beukt Surprisedops:

Dan heb je wel een mooi H-patroon in je voorhoofd staan Very Happy

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 11:28 PM
  [ # 11 ]
bxbressers schreef:
TCT tijger schreef:
citroenc2 schreef:

pook is naar mijn weten trekken Wink

Ik had er flink aan lopen trekken, maar dat mag best hard neem ik dan aan ?

klopt, beetje draaien en hard trekken…..., pas op dat je jezelf niet voor je ....... beukt Surprisedops:

Ik heb die uit de TD inderdaad zo los gekregen, die uit de CT kan ik nu draaien, maar er zit geen beweging in verder, misschien haal ik die wel van de sloop eerdaags ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 11:29 PM
  [ # 12 ]
Xsara_Coupe schreef:

Na het slopen van 2 xm’s heb ik er wat ervaring mee. Het is idd ff flink doortrekken, maar dan gaat ie ook makkelijk los, de pookknop.
De kachelmotor is ook redelijk simpel. Je moet de grote plaat aan de rechterkant lostrekken. Die zit met uit mn hoofd 4 torx boutjes rondom. Dan kan je die er uit tillen en dan zie je in t midden onder t dash de kachelmotor hangen. Kan niet missen. Zit met 4 kruiskoppen in het dash vast en er zitten wat stekkers aan. Alles loshalen en motor laten zakken. Andere monteren is denk ik de beste optie. Die dingen zijn overal te krijgen. Je kan ook alleen de module verwisselen, maar dan heb je kans dat juist bij jou de koolborstels zijn versleten. Heb het zelfde probleem gehad en heb hiertoe de blower van een sloper gemonteerd.
Alle motoren zijn uitwisselbaar voor zover ik weet. Ik heb eventueel nog wel een type1 motor liggen, maar weet niet of die werkt. Komt uit een sloper waar geen contact meer in zat….

Xsara_Coupe

Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik heb net snel de kachel nog even omgeruild en heb nu een goeie in de TD zitten !

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 mei 2007 11:31 PM
  [ # 13 ]

En uiteraard hartstikke bedankt eXpelliarMus voor het aanschuiven tijdens het sleutelen, ik vond het super gezellig en leerzaam.

Wat we vandaag hebben gedaan zijn de deurpanelen omgooien, wat ramen gemaakt, vooral veel lol gehad en uiteindelijk als toetje nog een kachel gemaakt. Geslaagd dagje zo, morgen begint het technische verhaal ...

To be continued.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 mei 2007 11:46 PM
  [ # 14 ]

Geen dank hoor, ik heb er ook weer wat bij geleerd als het om elektriekeramen gaat. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 14 mei 2007 12:15 AM
  [ # 15 ]

Ja, onder andere dat je niet de staalkabel moet doorknippen en met je neus boven het portier moet hangen, Wink.
Maar inderdaad, je leert zo een hoop van elkaar.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook